Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kaipaa huomiota

Vierailija
27.01.2021 |

Meillä on kohta puoli vuotias lapsi ja mies tuntuu kaipaavan jatkuvasti enemmän huomioita. Olen todella paljon lapsessa ollut kiinni alusta asti ja alkuun tuntui että mies ymmärsi asian hyvin. Hänelle on aina ollut todella tärkeää läheisyys, olla vierekkäin sohvalla, vuorottain antaa hartiahierontaa, silitellä ja pitää hyvänä. Nyt kun lapsi on miehen mielestä jo vanhempi olen huomannut että mies kaipaa jatkuvasti enemmän huomioita, jos hiemankin silitän ohimennen kehuu hän heti kuinka kivalta tuntui ja odottaa että tulen silittämään häntä. Muistaa monta kertaa mainita kuinka kiva olisi kun halittais sohvalla.
Samalla kuitenkin kotityöt tulee tehdä ja lasta hoitaa, hänen mielestään ei haittaa vaikka kämppä on vähän sinne päin.
Mies myös tykkää valvoa ja menee minun aikatauluni mukaan myöhään töihin (9.00 aamulla). Kun itse haluan mennä nukkumaan melkein heti lapsen nukuttamisen jälkeen, viimeistään puoli yhdeksän. Mies kokee että en halua viettää hänen kanssaan aikaa kun en jaksa katsoa televisiota yhteentoista asti tai lapsen nukuttamisen jälkeen en tule hänen seurakseen. Tarvitsen kunnolla unta lapsen heräilyn vuoksi ja mies ei tunnu ymmärtävän tätä ollenkaan.

Hän hoitaa lasta ja leikkii lapsen kanssa työn jälkeen, mutta usein myös haluaa että kaikki lapseen liittyvät asiat (leikkiminen, ulkoiluttaminen, hoitotoimenpiteet) tehdään yhdessä. Hän ei koskaan käy vaunulenkillä lapsen kanssa yksin (koska yksin lenkkeily on tylsää jos ei voi juosta) ja haluaa että mennään yhdessä. Myös alkuun kaikkiin hoitotoimenpiteisiin hän tarvitsi minun apuani. Itse opettelin kaikki asiat alusta asti myös, joten toivoisin että hän ottaisi vastuuta opettelemaan näitä asioita. Hän kokee että kaikki asiat on kivempi tehdä yhdessä, minä haluan omaa aikaa.
Olen kertonut mitä ajattelen, mutta mies kokee että en ymmärrä hänen kantaa ollenkaan kun en hänen palauttua töistä kotiin halua heti kölliä koko iltaa sohvalla hänen kainalossaan. Hänestä on ihan eri asia, että minulla on vauva minussa kiinni monta tuntia päivässä kun hänen kanssaan haliminen.
Miten voisin saada asian iskostettua hänelle niin että ymmärtää ettei näissä hormoneissa ihan oikeasti jaksa.
Ja hormoneista muuten, aina kun kerron hormoneista ja miten ne vaikuttaa omaan mielentilaan niin mies luulee että ne ovat joku tekosyy. Ihan kuin ne olisivat joku näkymätön asia johon voin vedota heti kun joku asia ei huvita tai ärsyttää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli silittämistä. Pitäisi olla koira talossa, niin olisi mitä silittää. Tai lakanoita voi silittää myös. 

Vierailija
2/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatava miesvauva siellä 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaipaa huomiota. Kaikki oli sanottu jo otsikossa.

Vierailija
4/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kirjoitin asian auki, tajuan kyllä hyvin millainen miesvauva hän on. Joten miten ihmeessä tästä eteenpäin, mikä on rakentava neuvo jolla mies näkisi minun kantani?

Ap

Vierailija
5/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ratkaisee: Mies katselee TV:tä yksin, mutta saa herättää sinut seksiin klo 23:30. Toivottavasti saat unen nopeasti uudelleen. Takaan että kaikki sujuu tästä eteenpäin "kuin tanssi".

Vierailija
6/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten pitää erota jos et ole valmis antamaan huomiota.

Vierailija
7/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koettanut kertoa että myös miehen elämä muuttuu kun lapsi tulee taloon. Koeta saada miestä pitämään lasta sylissään jne jos tankkaisivat toisiltaan hellyyttä. Eli heille yhteisiä leikkejä joissa mukana läheisyyttä esim kirjan lukemista lapselle niin että lapsi sylissä.

Me pyydettiin lapsia usein syliin jos istahdettiin hetkeksi. Silloin lapset saivat halitankkauksen eivätkä roikkuneet niin usein jalassa vaatimassa haleja silloin kun esim laitoin ruokaa. Voisiko tätä soveltaa teidän tapaukseen? Eli aina silität ja halaat miestä/lasta kun sinulla sopiva hetki niin saavat sitä läheisyyttä. Ja jaksavat sitten välillä olla omissa touhuissaankin.

Vierailija
8/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kirjoitin asian auki, tajuan kyllä hyvin millainen miesvauva hän on. Joten miten ihmeessä tästä eteenpäin, mikä on rakentava neuvo jolla mies näkisi minun kantani?

Ap

Vaikka mies on ehkä kohtuuton ja lapsellinenkin niin et tule samaan asiaan ratkaisua niin että vain mies näkee sinun kantasi. Kyse on miehen ihan perustavaa laatua olevista tarpeista ja tiedostamattomista peloista ja toiveista jotka ovat tuon hellyyden tarpeen takana. Niitä ei voi vain lakaista jollain järkipuheella pois.

Aivan kuten sinulle nyt iso asia on lapsen hoito ja myös hormonit vaikuttavat, myös miehelle jylläävät päässä voimat joita hän ei täysin hallitse. 

Kyllä minä näkisin että ainoa toimiva ratkaisu on sellainen jossa otetaan huomioon teidän molempien toiveet ja tarpeet niin hyvin kuin se vain on mahdollista. Ehkä voisitte sopia vaikkapa jonkun illan viikossa kun sinä jäisit hereille vähän pidemmäksi ajaksi ja keskittyisit hetkeksi mieheen ja sitten taas mies ymmärtäisi sinun tarpeesi saada välillä omaa aikaa ja myös lepoa. Meille oli ainakin aikoinaan parisuhteessa henkireikä että saimme otettua sen yhden illan viikossa kun keskityttiin edes hetkeksi toisimme ja sitten jaksoi taas sen väliajan vähemmällä kun tiesi että se uusi tilaisuus tulee aina säännöllisesti.

Vierailija
9/9 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte sellaset juoksuvaunut, joiden kanssa voi lenkkeillä juostenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi