Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on täyttä totta koko tarina, ja tapahtui naapurilleni.

Vierailija
04.08.2006 |

Naapurini, sovitaan vaikka Minna, oli kävelemässä kaupasta, ja löysi yhden koulun pihalta lasten vaunut, joissa oli alle puolivuotias vauva. Missään lähelläkään ei ollut näkynyt ihmisiä, ja vauva oli itkenyt, myöskään ihan koulun läheisyydessä ei ollut ollut taloa.

Jonkin matkaa käveltyään, häntä vastaan oli tullut kaksi- ja neljävuotiaat lapset, ja heiltä kysyttyään, minnalle selvisi, että nämä kaksi pientä lasta olivat olleet " lapsenvahteina" tälle pienemmällä sisarelleen, ja olivat unohtaneet tämän vaunuineen tälle koulun pihalle, kun olivat olleet leikkimässä. Lapset eivät olleet moksiskaan unohduksestaan, vaan olivat alkaneet inttämään, kumman heistä oli pitänyt muistaa huolehtia vauva mukaan.

Perheen äiti oli lähtenyt kauppaan isän ollessa töissä, kymmenen kilsan päähän keskustaan, ja oli jättänyt nämä lapset kotiin siksi aikaa, ja he ovat lestoja.

Myöskin tämän saman perheen lapset pyöräilevät tiellä heti opittuaan kenenkään vahtimatta.

Onko tällainen lestojen keskuudessa harvinaista vai yleistä, minusta aivan ennenkuulumatonta, mutta ihmettelen vain, että miten tuollaisilta ei oteta lapsia pois, jos tosiaan isommat sisarukset saavat noin suuren vastuun ja noin pininä vielä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä Minna oli ottanut vauvan vaunuineen mukaansa luonnollisesti. Itse olisin kyllä toimittanut poliiseille.

Vierailija
2/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sossuntäti sanoisi, jos ilmoittaisit sinne, suosittelen, selvä heitteelle jättö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti ole totta.

Vierailija
4/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo yleistä lestojen keskuudessa, tai sanotaan että yhtä yleistä kun epälestojenki.

Vierailija
5/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia perheitä on maailma väärällään

Vierailija
6/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yhtenä päivänä uimarannalla, vl-äiti tuli sinne 7 muksun kanssa, siellä ne oli herran hallussa kaikki, äiti istu autossa pitkiä tovia, kun n. 8kk eteenpäin lapset oli rannalla yksin.

Vierailija
7/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen hyvin monella muullakin on ollut samantapaisia kokemuksia tästä perheestä, kertoivat mm. tämän lapsenvahtina ja yksin pihalla olemisen olevan arkipäivää, ei suinkaan edes tilapäisratkaisu!!!!! : (

Vierailija
8/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida, vain silkasta uteliaisuudesta ja toisaalta huolestuneena mietin, onko tällainen tosiaan ihan yleistä?

Vierailija
9/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka silloinkin on vastuussa, jos hukkuu? Joku 5 vuotiasko?

Vierailija
10/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida, vain silkasta uteliaisuudesta ja toisaalta huolestuneena mietin, onko tällainen tosiaan ihan yleistä?

Vierailija
11/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset oli n. 8kk ja 10v. välissä, (7kpl), en tiedä kuka huolehti kenestäkin, mutta hurjalta vaikutti. Pienin osasi just ja just istua, kun äiti hänet istutti veden rajaan ja ite viipy pitkän tovin autossa. Yks lapsista (ehkä vähän yli2v) oli välillä hukassa ja huutelemalla löyty noin 100m. päästä.

Vierailija
12/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranta on kätevästi heidän talonsa lähellä. Itse en missään nimessä antaisi niin pienten lasten olevan ilman aikuisen valvontaa, varsinkaan veden äärellä.

Vierailija
13/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapset oli n. 8kk ja 10v. välissä, (7kpl), en tiedä kuka huolehti kenestäkin, mutta hurjalta vaikutti. Pienin osasi just ja just istua, kun äiti hänet istutti veden rajaan ja ite viipy pitkän tovin autossa. Yks lapsista (ehkä vähän yli2v) oli välillä hukassa ja huutelemalla löyty noin 100m. päästä.

Meidänkin naapurin lestat saa kulkee ihan miten sattuu. Äiti ei ees muista lasten syntymäaikoja, ku niitä penskoja on niin hirveesti..

Vierailija
14/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin siksi, että isommat lapset jutussa olivat 2- ja 4-vuotiaat, kun 2-vuotias tuskin osaa väitellä tai jaksaa kävellä pidempiä matkoja. Sitten juttu olisi uskottavampi, jos lapset olisivat olleet vaikka 5- ja 7-vuotiaat.

Vierailija
15/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä sitäkään että kumpi itse oon ..

Vierailija
16/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mietitkö, että oletko mies vai nainen??

Vierailija
17/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mietitkö, että oletko mies vai nainen??

Vierailija
18/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei osaa väitellä tuollaisesta asiasta vielä. Eli valehtelet, olet jostain syystä lestadiolaisia vastaan.

Vierailija
19/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe on lestadiolainen, tuli sitten selville noin pian.

Olen nimittäin itse ollut hyvä hiekkalaatikkotuttu erään äidin kanssa, josta kuulin vasta vuosien päästä kun eivät enää asuneet talossa, että olivat lestadiolaisia. (Ja lapsia oli silloin kaksi, kolmas tulossa, joten ei mitenkään siitäkään käynyt ilmi, että olisivat jotenkin valtavirrasta poikkeavia.)

Vierailija
20/34 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta loistaa katkeruus..Kylläpä on monia alkoholisti äitejä ja isiä jotka hakkaavat lapsiaan, jättävät heitteille ym...jostain kumman syystä nämä huostaanotetut lapset ovat yleensä -éi lestadiolaisia-, lestat eivät juo alkoholia HUOM!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän