Oletteko tilanneet Briteistä Brexitin jälkeen tavaraa?
Onko siihen tullut törkeitä lisähintoja? Oheisessa jutussa jopa viranomaiset itse kehottavat brittifirmoja perustamaan tytäryhtiöitä EU:n puolelle, vaikka se tarkoittaa työntekijöiden vähentämistä Britannian puolella ja ulkomaalaisten työntekijöiden palkkaamista tytäryhtiöihin.
"Sisämarkkinoiden helppouteen tottuneet eurooppalaiset ovat kieltäytyneet vastaanottamasta Britanniasta tilaamiaan tuotteita, joista heidän maansa tulli vaatii nyt arvonlisäveron tai mahdollisten tullitariffien maksua ennen tuotteiden toimittamista perille."
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/eurooppa/brittiviranomaiset-k…
Kommentit (4)
Mua kiinnostaisi miten toimii se, että Briteissä valmistetusta tuotteista ei mene tullia ollenkaan. Saako myyjältä pyytämällä jonkin todistuksen tuotteen alkuperämaasta?
Mä olen saanut useita paketteja tammikuussa, tosin tilaus oli ihan viime vuoden lopulla. En ole joutunut maksamaan mitään, vaikka osa lähetyksistä on olleet n 40-50 euron arvoisia
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut useita paketteja tammikuussa, tosin tilaus oli ihan viime vuoden lopulla. En ole joutunut maksamaan mitään, vaikka osa lähetyksistä on olleet n 40-50 euron arvoisia
Taitaa olla niin, että ennen Brexitiä tilatut tulee vanhoilla säännöillä.
Ainakaan posti ei toimi ollenkaan :(