Maskista ei ole silloin apua, jos sitä venkslaa ylös alas naamalla, ei pese käsiään ja ole nuolematta ja koskettelemasta käsillä naamaansa. Maski pitäisi aina vaihtaa uuteen ja puhtaaseen kun sen ottaa pois / venkslaa sitä ees taas naamalla. Ja likainen
Maskista ei ole silloin apua, jos sitä venkslaa ylös alas naamalla, ei pese käsiään ja ole nuolematta ja koskettelemasta käsillä naamaansa.
Maski pitäisi aina vaihtaa uuteen ja puhtaaseen kun sen ottaa pois / venkslaa sitä ees taas naamalla. Ja likainen maski pitäisi laittaa pussiin kassiin, josta se viedään kotiin keitettäväksi. Kertakäyttö maski tietenkin laitetaan lähimpään roskikseen, ei maahan, ei roskiksen viereen ja tämän jälkeen pestää hyvin kädet, kun koskettu taas maskiin, kahvoihin, ties mihin
Kommentit (86)
Miten se käytännössä haittaa jos vaikka autossa ollessani lasken maskin ajon ajaksi alas? Miten se vaikuttaa?
Mitä apua siitä muutenkaan on? Joo ehkä vähän ehkäisee mut jos tartunta on ni sehän tarttuu jo pinnoilta mitä räplätään. Kaupassa on ostoskärryt, korit, itse desifiointi pumput, kaikki maholliset tuotteet ja pinnat mihin kodket, hedelmäostaston vaa'at yms. Naurettavaa tämä rättihehkutus!
Virus tulee ilmasta. Jos otat maskin välillä pois, se jättää estämättä ilmasta tulevaa virusta vain sen aikaa kun se on poissa.
Älä usko eduskuntaa joka sanoi jotta pese kädet. Sanoivat koska tahtovat tappaa kansaa laumasuojan vuoksi.
Kyllä ne tiesi että hengityksen kautta se tulee.
Yhtään pinnalta saatua tartuntaa ei tietääkseni ole raportoitu, vaan noi kaikki on tullut ilmateitse (hengitys, aivastus, yskä). Itse kuitenkin desinfioin kädet kauppaan mennessä ja sieltä lähtiessä. Käytän maskia, kyllä se aivastuksen yms pysäyttää.
Osa, meistä käyttää sitä vaan näön vuoksi. Samalla kangasmaskilla mennään niin kauan kuin näyttää likaiselta. Ei kiinnosta, mutta ei huvita maskittakaan olla kyttääjämuorien pelossa.
Itse ainakin venkslaan maskia ärsyttääkseni lampaita. Usein näen kaupassa kuinka venkslaamiseni saa ihmiset ärtymään. Kukaan ei kuitenkaan uskalla sanoa asiasta minulle suoraan.
Opettele hyvä ihminen kirjoittamaan, tuommoinen tyhmä saman asian hokeminen on noloa.
Kuka pystyy nuolemaan omaa naamaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta!!
Lammasmentaliteetti on out!!
Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:
- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”
- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot
Ilmoitan asiattomaksi kaikki viestit, joissa ei ymmärretä otsikon ja leipätekstin eroa
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin venkslaan maskia ärsyttääkseni lampaita. Usein näen kaupassa kuinka venkslaamiseni saa ihmiset ärtymään. Kukaan ei kuitenkaan uskalla sanoa asiasta minulle suoraan.
Epäadaptiiviset defenssit:
- projektio: oma ominaisuus tai tunne heijastetaan toiseen; mustasukkainen huomaa muiden mustasukkaisuuden, muttei omaansa
- fantasia: esimerkiksi fantasia toisista vanhemmista, jotka tulevat hakemaan pois epämiellyttävästä tilanteesta
- acting out: toiminnallistaminen; huonoa oloa yritetään poistaa esimerkiksi ryyppäämällä tai väkivallalla
- passiivis-aggressiivisuus: esimerkiksi mykkäkoulu
- taantuma; henkilö taantuu aikaisemmalle kehitystasolle. Esimerkiksi sisar uuden vauvan synnyttyä
- kosto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäadaptiiviset defenssit:
- projektio: oma ominaisuus tai tunne heijastetaan toiseen; mustasukkainen huomaa muiden mustasukkaisuuden, muttei omaansa
- fantasia: esimerkiksi fantasia toisista vanhemmista, jotka tulevat hakemaan pois epämiellyttävästä tilanteesta
- acting out: toiminnallistaminen; huonoa oloa yritetään poistaa esimerkiksi ryyppäämällä tai väkivallalla
- passiivis-aggressiivisuus: esimerkiksi mykkäkoulu
- taantuma; henkilö taantuu aikaisemmalle kehitystasolle. Esimerkiksi sisar uuden vauvan synnyttyä
- kosto
Fantasia lampaista. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten se käytännössä haittaa jos vaikka autossa ollessani lasken maskin ajon ajaksi alas? Miten se vaikuttaa?
Ei mitään jos olet yksin.
Sikaflunssan aikaan kerrottiin kansalle että 15 minuutissa maski on kostunut hyödyttömäksi.
Katsokaa lampaat peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä apua siitä muutenkaan on? Joo ehkä vähän ehkäisee mut jos tartunta on ni sehän tarttuu jo pinnoilta mitä räplätään. Kaupassa on ostoskärryt, korit, itse desifiointi pumput, kaikki maholliset tuotteet ja pinnat mihin kodket, hedelmäostaston vaa'at yms. Naurettavaa tämä rättihehkutus!
Siksi peset kätesi ennen kuin työnnät kädet suuhun?
Virus tarttuu pinnoilta, mutta myös pisara- ja ilmatartuntana, joten maskin käyttö on erittäin perusteltua.
Terveydenhuollossa maskeja on käytetty jo ainakin 100v pisaratartunnan ehkäisemiseksi. Ei tämä mikään uusi asia ole.
Mitä väliä? Älkää pelätkö kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa, meistä käyttää sitä vaan näön vuoksi. Samalla kangasmaskilla mennään niin kauan kuin näyttää likaiselta. Ei kiinnosta, mutta ei huvita maskittakaan olla kyttääjämuorien pelossa.
Näin. Yhden kangasmaskin oon ostanut, kertiksen saan aina kun käyn äidin luona hoivakodissa ja todellakin niitä käytetään moneen kertaan. En kaupoissa esim. käytä, meidän seudulla ei missään ruuhkia ja tautitilannekin tosi rauhallinen mutta nyt on pakko käydä esim terveysasemalla ja fyssarilla jossa pitää maski olla.
Ei kiinnosta!!
Lammasmentaliteetti on out!!