Haaveissa vauva
Onko täälä muita +30v yrittäjiä? Meillä nyt vuosi takana yrittämistä ja epätoivo iskee jo. Vinkit ja niksit tervetulleita tai omia kokemuksia kuinka kauan yrititte ennen kuin tärppäsi/menitte lääkärin puheille.
Kommentit (27)
Täällä yksi 32v ja yritys aloitettu kesällä, takana suht alkuvaiheessa yksi keskenmeno ja sen jälkeen ei tärppejä. Olen nyt yksityisellä käynyt/menossa verikokeisiin. Tässä kuussa en bongannut ollenkaan ovulaatiota mikä mietityttää...ovulaatio-oireita kyllä oli, joten en tiedä onko mahdollista, että olisin silti ovuloinut....kenelläkään kokemusta?
Chep kirjoitti:
Itsellä ainakin ovulaation aikoihin tuntuu selvä kipu. Välillä tikuttanutkin ovista mutta en aina saanut tulosta vaikka merkkejä oviksesta oli 🤔 Jätin vähäksi aikaa sen pois että stressi helpottaisi ja ottaisi vähän iisimmin.
Joo itsekin jättäisin tikut mielelläni pois kun aiheuttavat vaan stressiä. Mutta mun on periaatteessa "pakko" mittailla kun pitää tiettynä päivänä oviksen jälkeen alottaa keltarauhashormoni lyhyehköön luteaalivaiheeseen ja sitten nyt myös tää verikoe 7 päivää ovulaatiosta....:/ Huoh, on tää kyllä välillä melkosta hommaa...:D
Pitäisiköhän tässä itsekkin miettiä jos kävisi lääkärin puheilla jos sattuukin olemaan jotain häiriöitä. Kesällä kylläkin otettu kaikenlaisia verikokeita joissa ei ollut mitään häikkää. Kuukautisetkin tulee aina kun pitää eikä ole mitään vuotohäiriöitä. Greippimehu kuuriakin testasin vaan ei tärpännyt 😅
Chep kirjoitti:
Pitäisiköhän tässä itsekkin miettiä jos kävisi lääkärin puheilla jos sattuukin olemaan jotain häiriöitä. Kesällä kylläkin otettu kaikenlaisia verikokeita joissa ei ollut mitään häikkää. Kuukautisetkin tulee aina kun pitää eikä ole mitään vuotohäiriöitä. Greippimehu kuuriakin testasin vaan ei tärpännyt 😅
Ite oon hakeutunut tosiaan yksityisen kautta oma-aloitteisesti näihin verikokeisiin, kun tuntuu että oman mielenrauhan takia haluan selvittää jotain asioita kun nää kuukauttisaiset pettymykset alkaneet tuntua raskailta...välillä koitan ajatella että toisilla vaan kestää kauemmin mutta sit välillä tuntuu että mussa on varmasti jotain häikkää.....jos saisin nyt tietää että vaikka vuoden sisään tärppää, niin olisin ihan rauhallisin mielin, pelkona se että jäisi kokonaan lapsettomaksi...
Täällä yksi yrittäjä kohta 39v. (miäs 42v.) ja esikoisen (ehkä ainokaisen?) yritystä yli vuosi takana. Ollaan hoitojonossa, mulla verikokeisiin aika huomenna ja miäs käy purkittamassa oman näytteensä ensi viikolla. Vielä ei siis mitään tietoa onko jotain ongelmia vai kestääkö vain iän takia näin kauan. Itseäni tilanne stressaa tosi pahasti (enekin kun olen aina tiennyt haluavani äidiksi mutta muista johtuen yritys on jäänyt näin myöhäiselle iälle), vaikka ei saisi stressata kun ei edes tiedä onko mikään vialla. Pelottaa myös kuinka koronatilanne vaikuttaa hoitoon pääsyyn, jos niitä tarvitaan, kun aikaa ei odotteluun oikein olisi 😞.
Maaemo82 kirjoitti:
Ja hoitoihin saatiin lähete kun vuosi oli yritetty. Ihan oman kunnan terveysasemalta lähdettiin liikkeelle ja nyt siis odotetaan ekaa konsultaatioaikaa, labralähetteet tuli jo, jotta tulokset on tiedossa jo tuolla ekalla tapaamisella.
Lähetän täältä maaemo paljon jaksamisia stressaavaan tilanteeseen 🧡 hyvä että olette nyt saaneet lähetteen, niin ainakin olette tällä hetkellä tehneet kaiken voitavanne unelman toteutumiseksi, johon kyllä uskon!
Mitä verikokeita sinulta otetaan? Minulla oli fsh, s-lh ja prolaktiini normaalit. Vielä edessä progesteron joka kertoo tapahtuiko ovulaatiota vai ei ja sitten amh joka kertoo että kuinka lähellä vaihdevuodet ovat kohdallani...
Chep kirjoitti:
Varmaan se itsekin pitää pyörähtää gynellä ihan varmuudeksi. Mieshän nyt on vain sitä mieltä että kyllä se tulee kun on tullakseen 🙄
Samalla asenteella myös täällä mies... Meillä toki lyhyempi aika vasta takana, mutta minä silti huolissani, kokemani keskenmeno varmaan osittain lisännyt huolta tähän "projektiin"....
Toivoja kirjoitti:
Maaemo82 kirjoitti:
Ja hoitoihin saatiin lähete kun vuosi oli yritetty. Ihan oman kunnan terveysasemalta lähdettiin liikkeelle ja nyt siis odotetaan ekaa konsultaatioaikaa, labralähetteet tuli jo, jotta tulokset on tiedossa jo tuolla ekalla tapaamisella.
Lähetän täältä maaemo paljon jaksamisia stressaavaan tilanteeseen 🧡 hyvä että olette nyt saaneet lähetteen, niin ainakin olette tällä hetkellä tehneet kaiken voitavanne unelman toteutumiseksi, johon kyllä uskon!
Mitä verikokeita sinulta otetaan? Minulla oli fsh, s-lh ja prolaktiini normaalit. Vielä edessä progesteron joka kertoo tapahtuiko ovulaatiota vai ei ja sitten amh joka kertoo että kuinka lähellä vaihdevuodet ovat kohdallani...
Perusverikokeet on jo otettu aiemmin omassa terveyskeskuksessa (niissä ei mitään häikkää), tänään lisäksi otettiin tuo amh.
Täällä nyt yk 4 menossa.
Kierto epäsäännöllinen. Tänään oli mahdollinen dpo 9 tai 10. Oviksen bongasin piiiitkän testaus ajan jälkeen Clear Bluella mutta ovisoireita ei ollut.
Oli pakko tänään tehdä erityisherkkä (10iu) R-testi ja Negaa näytti.. Toivon että olin vain liian ajoissa. Ei kylläkään ole raskausoireita vaikka miten kuvittelisi. Toive on kova. Menkat alkaisivat oviksen mukaan viikonloppuna.
Nyt kp 29/29-36.
Kp 32/29-36.
Dpo 12-13.
2 päivää menkkamaisia kipuja, menkat eivät ole alkaneet.
Oli pakko tehdä aamulla clear bluen digitesti.. Nega...
Vituttaa, masentaa.
Alkais nyt ne hiton menkat sitte kun kerta tulossa... Tekis miel ottaa lasi viiniä kun nega tulos, mut eipä viiti kun MITÄ JOS oliski virheellinen tulos... en kestä pettymyksen määrää.
Tiedän et moni yrittää pitkään mut miten kestätte näitä negatiivisia testejä?
Tsemppiä! Tuu kertomaan miten kävi !
Yk 4 päättyi menkkoihin.. 33pvän kierto.
Vaihdoin nyt perus vitaminit mamavitamiineihin ja greippimehua olisi tarkoitus litkiä...
Mulla ilmeisesti pcos joten siksi epäsäännöllinen kierto. Ovistestien mukaan ovis tapahtuu mutta aika myöhään (toiv. Pitää paikkansa).
Eli nyt yk5.
...ja hitsi ei tää raskaaksi tulo ookkaan niin helppoa. Vaikka tiedossa oli että mun suvussa on ollut vaikeutta raskautua. Jos pariin kuukauteen ei tapahtu mitään niin sitten varmaan taas gynelle, labroja ja miehen näytteet. Onko Chep susta/teistä otettu labroja?
Itse saan rokotetta odottaa vielä pitkään. No nyt taas uusi yritys ja kaikki vippas konstit käyttöön 😄 Sovittiin miehen kanssa että nyt yritetään kesän yli ja jos ei mitään vieläkään tapahdu niin sitten lääkäriin. Tosin lääkäri ajan yritän saada jo kun aika tiukassa saada aikoja ylipäätänsä.
Täällä n. 30v. Syksyllä yritys aloitettu, ei vielä tärppiä.