Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi ymmärtää huonoa kuntoani

Vierailija
26.01.2021 |

En jaksa mitään! En jaksa olla edes siinä asennossa jossa pitäisi aloittaa punnertaminen. Kyykyssäkään en jaksa olla. Olo on sellainen kuin painovoima vetäisi minua maahan voimakkaammin kuin muita.

Olen harrastanut viimeiset viisi vuotta mm. kuntokävelyä, kuntosalia ja jopa porrastreeniä nyt elokuusta joulukuuhun kunnes tuli talvi. Portaissa jaksan kohtuullisesti vaikka olenkin puolikuollut noin 200 askeleen jälkeen, mutta palaudun muutamassa minuutissa. Kävelen ne yleensä 5 kertaa ylös.

Juoksemisesta tai edes hölkkäämisestä en edes haaveile.

Kuntosalilla kehitys on minimaalista vaikak yhdessä vaiheessa kävin siellä 3 kertaa viikossa monta vuotta. Kehitystä kuitenkin on jonkin verran ollut kuitenkin, lisää lihasvoimaa on tullut. Tästä kaikesta huolimatta en jaksa edes yhtä punnerrusta.

Myönnän että ylipainoa minulla on, olen mies 32v 100kg, vielä 5 vuotta sitten painoin kuitenkin 130kg. Painoa olisi pudonnut tässä ajassa jo enemmänkin toki, mutta vähän takapakkia tullut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuselta haiseva P A S K A H U 0 RA

virtsausta...

Vierailija
2/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virtsausta...

Sinullapa oli kiinnostavaa asiaa, kertoisitko lisää kuulumisistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virtsausta...

Tämä kaveri on juuri saanut kuselta haisevaa PASKAHUORAA ja on aivan haltioissaan...ihanaa tuo lempi...

Vierailija
4/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa vaan sitkeästi, tsemppiä!

Ja tee voimiesi mukaan, älä yritä väkisin ettet satuta itseäsi.

Punnertaminen on kyllä rankka liike, auttaisiko kun aloittaisit ensin ounnertamaan seisaaltaan seinää vasten, sitten kun se sujuu leikiten, punnertaisit konttausasennossa tai naistenpunnerruksia tehden, ja sitten kun ne sujuu, sitten vasta ns. oikeita punnerruksia.

Ja

30 kg painonpudotus on jo tosi hyvä saavutus, hienoa!

Vierailija
5/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että paino pn pudonnut. Ja että olet kuitenkin saanut aikaan lihasmassaa. Vähänkin lisää lihasmassaa on paljon parempi kuin että laihduttaessa lähtee lihasta. Jos et halua personal traineria, sinuna harjoittelisin kyykkäyksiä ja lankutusta. Siitä sitten sekuntikellolla vähitellen pidempiä aikoja. Ehkä ajallisesti 10% viikossa lisää.

Vierailija
6/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole ostanut mitään nettivalmennusta ja siihen päälle käytät jotain huonolaatuisia lisäravinteita? Ravinnon laadulla iso merkitys monessa asiassa.

Vierailija
7/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse kävelylenkillä ihan pikku pätkiä. Kunto kasvaa. Maltilla. Tosi maltilla. Älä innostu liikaa.

Vierailija
8/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on paha sanoa. Jos käyt puntilla etkä saa edes yhtä punnerrusta vuosien treenauksen jälkeen, on jotain pahasti vialla ruokavaliossa, levossa tai treeniohjelmassa. Mutta parissa minuutissa palautuminen kovasta rasituksesta kertoo hyvästä kunnosta. Jos juoksu ei maita, niin pyöräile.

Vierailija
9/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino sen teettää. Tiputa 20kg ja huomaat merkittävän eron.

Vierailija
10/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet saanut painoa pois, se varmasti on monella tapaa liikkumisessa avuksi.

Herää kuitenkin kysymys, oletko syönyt riittävän ravitsevaa ruokaa? Minulle tuli nimittäin ensimmäiseksi mieleen, että tuo kuulostaa kovasti voimakkaalta energian puutokselta, joka johtaa siihen, ettei lihaksissasi tapahdu oikeanlaista aineenvaihduntaa. Sitähän voi aiheuttaa esim. monikin sairaus eli jopa lääkärille voisi mennä kysymään. Jos tosiaan noinkin pitkään ja sinnikkäästi olet jaksanut liikkua, niin kyllä kestävyytesi pitäisi jo olla parempi.

Mahdollisia puutostiloja:

-magnesium (osallistuu lihasten aineenvaihduntaan)

-b-vitamiinit (etenkin b12)

-rauta ja etenkin varastorauta eli ferritiini (tämä puutos on naisilla paljon yleisempää, mutta selittäisi vointiasi..lääkäreitä voi olla vaikea saada mittauttamaan ferritiiniä naistenkaan kohdalla, jos hemoglobiini on kunnossa, mutta yksityisessä labrassa voi käydä ilman lähetettä)

Vierailija
11/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adrenal fatigue. Ei jaksa mitään, jäsenet painavat tonnin, liikkumisesta väsyy vain enemmän.

Vierailija
12/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino sen teettää. Tiputa 20kg ja huomaat merkittävän eron.

No ei kyllä vaikuta noin paljoa, ellei ap ole 150 cm pitkä!

Itse painan myös 100 kg (174cm) ja jaksan polvet maassa punnerruksia noin 20 putkeen ja hetken päästä taas sama uusiksi.

Olen nainen ja treenannut säännöllisesti vuosia. 40 vee, jos sillä nyt väliä.

Kuntoni on hyvä, vaikka ylipainoa on paljon.

Ap: eellä on nyt joku ongelma jossain. Kannattaisiko käydä lääkärillä.

Vierailija
14/14 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sydänvika. Sepelvaltimo tukossa.