Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi ja ovulaatiokipu

Vierailija
25.01.2021 |

Onko täällä ketään jolla endometrioosi oireilee vain kovilla ovulaatiokivuilla ilman kuukautiskipuja? Nytkin on ovulaatio ja lantio on särkenyt toispuoleisesti pari päivää. Nyt alavatsa ja alaselkä polttaa ja tuntuu painetta, liikkuminen aiheuttaa repivää kipua ja tuntuu kuin joku kääntäisi veistä peräsuolessa kun menee istumaan. Viimeksi kärsityn kivuliaan ovulaation jälkeen oli monen kuukauden tauko. Kuukautiskipuja minulla ei ole juuri yhtään.

Endometrioosia minulla on epäilty aiempien oireiden takia, mutta ainakaan syksyllä tehdyssä tutkimuksessa ei mitään poikkevaa näkynyt. Silloin lääkäri sanoi että ovulaatiokivut eivät ole endometrioosin oire, mutta en kyllä usko sitä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko raskaana

Vierailija
2/3 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko raskaana

Ei johdu raskaudesta nämä oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla oireili juuri noin aluksi. Ensin oli yksi päivä ja pikkuhiljaa kuukausi kuukaudelta kipujaksot pitkittyivät ja kestivät ovulaation alusta menkkojen alkuun.

Nyt tilanne on se, että joka päivä on erilaista kipuilua lantion ja vatsan alueella. Syön minipillereitä, joilla suurimmat oireet on saatu kuriin. Tutkimuksissa ei myöskään ole löytynyt mitään, endometrioosiin perehtynyt gyne tämän kuitenkin diagnosoi oireiden perusteella. Kaikki muut sairaudet on myös poissuljettu.