Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjeita kasvisruokavalioiselle vieraalle!? APUJA?

Vierailija
04.08.2006 |

Meille siis tulossa kylään mukava nuori ystäväpariskunta, vaimo kasvissyöjä.

Olen aika tumpelo ruuanlaitossa ja miettinyt pääni puhki mitä laittaisin ruuaksi. Olisiko tyhmä idea laittaa kasvislasagnea naiselle ja miehelle jauhelihaversiota. Illaksi olen ajatellut tehdä jonkun kinkkupiirakan ja jonkun kasvisversion. Jotain raikasta salaattia kaveriksi ja vettä/siideriä juomaksi. Kuulostaako ok?

Onko hyviä kasvislasagnen ohjeita? Entä kasvispiirakan? Haluaisin niin kovasti laittaa pöytään jotain hyvää ja mieluista, kivoja kavereita kun ovat. Pelkään vaan, että kaikki menee pieleen :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvislasagneen tee normaalit valkokastikkeet (juustoksi esim. Emmental, ei sisällä liivatetta), jos ostat soijarouhetta, niin siitä voit tehdä helposti kastikkeen. Siis turvotat, maustat (maista!) ja teet kastikkeen omaan tyyliisi + muut tykätarpeet.

kasvispiirakkaankin voi laittaa tota soijarouhetta, ei kuitenkaan paljoa. Makua soijarouheeseen saa kun turvotettuihin laittaa lisäksi kuullotettuja sipulipaloja ja sitten maustaa sössön siinä pannulla.

Tuli kyllä mieleen, että kannattaako sun kahta samaa ruokalajia tehdä, lihalla ja kasviksena, voisit aivan hyvin laittaa jotain muuta lihaversioksi, koska sitten sekasyöjätkin voivat ottaa lisukkeeksi kasvisruokaa.

Vierailija
2/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällaisena kasvisten kulta-aikana en laittaisi soijarouhetta, vaan kukkakaalia, porkkanaa, sipulia varsineen yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kille! Kasvislasagne vihreän salaatin kanssa on ihan hyvää, mutta vähän arkinen. Tarjoaisin itse esim. täytetyt paprikat tai tomaatit riisi-herkkusieni-aurajuustotäytteellä + uudet perunat ja tsatsiki, piirakaksi esim. Pinaattifetapiirakka tai tomaattivuohenjuustopiirakka ja sen kanssa vihersalaatti.

Vierailija
4/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvislasagne kuulostaa kivalta. Samoin piirakka.

Vierailija
5/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä (googlaa kasvislasagne) tosi hyviä ohjeita joillakin sivuilla :) Ja ainahan voi itse keksiä, mikäli on luova ja mielikuvitusta löytyy, koska mun mielestä kasvislasagneen käy melkeenpä mikä vain :)

Vierailija
6/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sia, halloumjuustoa ja persikkaa, kera uusien perunoiden ja kermaviilikastikkeen. Jälkiruuaksi marjoja ja vaniljajäätelöä tai toffeekermaa.

Mukavaa iltaa teille!

ps. iltapalaksi kotimaiset ravut kera paahtoleivän ja majoneesin , NAM!

Vierailija
7/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kai teille ainakin nyt yksi piirakka riittää.

Jos vaimo on kasvisyöjä niin on se mieskin varmaan tottunut kasvisruokia syömään, vaikka myös lihaakin söisi.

Vierailija
8/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasagnet ja piirakat on siitä hyviä että ne voi tehdä etukäteen ja työntää äkkiä uuniin seurustelun välissä tai juuri ennen vieraiden tuloa...

Vierailija
9/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutin laittoa kulhoihin eikä ravut ja paahtoleipä (ravut kun keitetään päivällä). t. 8

Vierailija
10/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vilkasta alle 3-vuotiasta lasta, joissa puuhaa riittää. En ole myöskään näitä ystäviä tavannut lähes viiteen vuoteen, joten olisi kiva jutustella rauhassa. Ruoka on tärkeää muttei kuitenkaan se tärkein juttu. En myöskään ole mikään hyvä ruuanlaittaja, perusjutut onnistuu, mutta mitään hirmu erikoista en uskalla ensimmäistä kertaa kokeilla.

Ei siitä kahden ruuan laittamisesta kyllä niin kovasti vaivaa ole, ajattelin että saisivat miehetkin sitten mieluistaan ruokaa ja lapsetkin syövät mieluummin lihaversioita.... Kurjaa kuunnella kiukuttelua ruuasta silloin kun on vieraita. Ja minä syön kyllä mielelläni tuota kasvisruokaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi