Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor kokemuksia

Vierailija
24.01.2021 |

Tekeekö 50 mg per päivä tuhoja aivoissa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otin 100mg illalla pitää ottaa 200mg.

Vierailija
2/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tukemiseen 25 mg iltaisin. Aivojen tuhoista en tiedä, mutta nukun hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rektyloosi arvot on todettu hyväksi niin suurin annos on 25mg.

Vierailija
4/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei sovi edes pieninä määrinä! Aivan järkyttävä morkkis aamulla jos illalla ottaa, eikä auta nukkumiseen.

Vierailija
5/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa ja pilaa nukkumisen. Olen vähentänyt annosta puoleen ja alkanut vihdoin laihtua monen vuoden diettaamisen ja treenaamisen jälkeen. Nykyään myös nukun yöt putkeen enkä heräile tunnin välein. 

Vierailija
6/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorista tulee aivan kamala olo seuraavaksi päiväksi. Purkki 25 mg tabletteja on kaapissa mutta jääpi syömättä. En ymmärrä miksi tälläistä lääkettä määrätään nukahtamisvaikeuksiin.

Vierailija
7/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin, joten tällaisista ketjuista ei juuri itseäänkoskevia johtopäätöksiä kannata tehdä. 

Itse kokeilin useita lääkkeitä unettomuuteen. Eivät nukuttaneet, lihottivat jne. Sitten kokeiltiin Ketopinoria, mikä nukuttaa, eikä aiheuta sivuvaikutuksia. Olen käyttänyt sitä 50mg annoksella nyt 15 vuotta. Ei ole kukaan huomauttanut aivotoimintani alenemasta. Päinvastoin tunnen itseni skarpimmaksi, kun olen virkeä.

Vierailija
8/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vähentää pois 100mg.Meni ihan hyvin noin 2 viikkoa sitten alkoi olo olla huonompi.

Vielä sain menemään 2 viikkoa tästä.Oli huonoa oloa.Päätin kokeilla johtuuko lääkkeen vähentämisestä.

Aloin ottaa taas lääkettä.Nyt ei ole ongelmaa.Vähentäminen ei vaan onnistunut.

Vierailija
9/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähinnä väsytti, mutta ei nukuttanut. Niin, ja kuivasihan se suuta.

Enimmillään meni 600 mg vuorokaudessa.

Vierailija
10/20 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aivan loistava lääke kaksisuuntaisuuteen.

Muistan kun sairaalassa sain ensimmäisen kerran pienen annoksen illalla, niin seuraavana aamuna oli vähän aikaa ensimmäistä kertaa selkeä ja normaali olo. Sitten kun annos nostettiin sopivatksi niin oli melkein koko päivän ajan selkeä ja normaali olo.

En pois vaihtaisi. Jouduin jäämään eläkkeelle, mutta olen saanut lapsenkin ketipinorin aikana ja elän elämäni parasta aikaa.

Haittoina on minulla rytmihäiriöt, joiden vuoksi joudun syömään Propralia kahdesti päivässä.

Mutta ihana lääke, jos vaan sopii ja toimii. Olen niin kiitollinen, että sain elämäni takaisin, paitsi parempana

Vierailija
11/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos on pieni.300 mg päivä.Käyttö alkoi 2007.

Vierailija
12/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 25mg nukkumisen tueksi. Koitan tosin järsiä siitä vain puolikkaan, tuo kokonainen saa seuraavan päivän tosi tahmeaksi ja ahdistus pahenee. Nukahdan aika tasan tunnin päästä ja nukun sillä hyvin. Itsellä sivuoireena tosin kaamea ummetus ja tekee mieli vaan syödä, saatan nousta unisena keskellä yötä mässäämään jotain ja simahdan sit taas pian.

Jos otan useampana iltana peräkkäin niin sydän muljahtelee ja tunnen itseni tosi hitaaksi, unohtelen ihan selviä sanoja ja takeltelen sanoissani. Yleensä käyn lenkillä tai liikun muuten heti aamukahvin jälkeen mutta ketipinoria vastaisena aamuna tuntuu ettei ole voimia normaalisti.

Kaksisuuntaiseen ilmeisen toimiva lääke isoina annostuksina, mutta nostaa painoa useimmilla.

Vierailija
13/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kanssa vuosi käytössä, enkä kyllä saa unta ilman tätä lääkettä. Annos on 25 - 50 mg illalla.  En ole myöskään lihonnut. En tiedä, miten selviäisin ilman tätä.

Vierailija
14/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinorista tulee aivan kamala olo seuraavaksi päiväksi. Purkki 25 mg tabletteja on kaapissa mutta jääpi syömättä. En ymmärrä miksi tälläistä lääkettä määrätään nukahtamisvaikeuksiin.

kovan luokan psykoosilääke skitsofreniaan. annetaan todella helpolla jos hiukan masentaa. eläinkokeissa  aiheuttaa apinoille kilpirauhasen kasvua eli struumaa. käykää tutkimassa kilpirauhaset!

Vierailija
15/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut myös apteekista mutta en syö niitä. Ei ole mikään nukahtamislääke eikä auta nukahtamiseen.

Vierailija
16/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella määrätään psykoosilääkettä nukahtamisongelmiin! Järkyttävää!

Vierailija
17/20 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen käyttö teki minusta yksinäisen erakon.

Vierailija
18/20 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tekee. Käytin muutaman viikon annostuksella 25 mg pahaan ylikierrostilaan ja unettomuuteen, kun muut lääkkeet eivät auttaneet. Teki tehtävänsä, sain unirytmin normaaliksi. Pari yötä otin puolikkaan ja sitten nukuin luomuna. En lihonut, en kuollut, aivoni eivät tuhoutuneet, luomu-uni ei kadonnut ja mitä näitä kauhukuvia lääkkeestä onkaan. Käytän myös jatkossa, jos tulee vastaavia tilanteita eteen. Ärsyttää tommonen turha pelottelu, mitä ketiapiiniin liittyy. Toki kokemus on vain pienestä annoksesta.

Vierailija
19/20 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella määrätään psykoosilääkettä nukahtamisongelmiin! Järkyttävää!

Lääkärin mieliksi kokeilin 10 iltaa. Annos oli 25 mg ja luin netistä vasta jälkeen ettei tule ennakkoasenteita. Kieltäydyin syömästä enempää. Kerroin että mielummin valvon. Yhdysvalloissa niitä ei saa kirjoittaa unilääkkeeksi. Aika jännä kun jenkit syö lääkkeitä kuin lapset karkkeja. Haitoista voi jokainen lukea netistä jos ne kiinostaa.

Ei ainakaan sillä annoksella nukuttanut niin lääkäri olisi halunnut nostaa annosta. Vuosia hyvin toiminut nukahtamislääke oli nuorten lääkärien mielestä niin pahasta. Jeah right... Mielialalääkkeitä unettomuuteen. Se kuulostaakin typerältä ajatukselta.

Vierailija
20/20 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi