Mihin se polyamorikon aloitus katosi? Jatketaan
Eivätkö kommentit miellyttäneet? Nehän olivat täysin asiallisia. Tavoite tehdä polyamoriasta mainstreamia törmäsi todellisuuteen.
Kommentit (12)
En ole polyamorian puolesta mutta mielellään keskustelen.
Kysyin ketjussa, eikö pariutuneen polyamorikon suhde sinkkuun ole epäreilu, jos sinkku haluaa enemmän, mutta poly haluaa pysyä suhteessa juuri miehensä kanssa? Mitä jos sinkku ihastuu kovasti? Hän selviää pettymyksestä vain jatkamalla eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ketjussa, eikö pariutuneen polyamorikon suhde sinkkuun ole epäreilu, jos sinkku haluaa enemmän, mutta poly haluaa pysyä suhteessa juuri miehensä kanssa? Mitä jos sinkku ihastuu kovasti? Hän selviää pettymyksestä vain jatkamalla eteenpäin?
Kun polysinkku löytää yhteiseloon johtavan suhteen, häntä tapaa pariutunutta ehkä pari kertaa kuussa. Näin veikkaisin. Oli oma status mikä tahansa, joku kumppaneista on aina etusijalla ja häneen panostetaan. Muut ovat kakkos, kolmos tai nelossuhteita
Onko polyamoriset seurustelukumppanit vähissä, kun on pakko vauvalla tehdä käännytystyötä?
En tiedä miksi aiheesta keskustelu koetaan käännytystyöksi? En usko kenenkään yrittävän tehdä siitä valtavirtaa. Mutta jos siinä että jotkut ihmiset ovat suhteissaan noin jokin häiritsee, niin mikä ja miksi? Eihän sen luulisi ulkopuolisia liikuttavan kenen kanssa kukin on suhteissa tai harrastaa seksiä.
Minulla on polyyppi ja mieheni on polyteknikko. Voisimmeko mekin olla amoristeja tietämättämme?
Vierailija kirjoitti:
Se otetaan annettuna että toisen suhdetilanne on mikä on. Jos sinkku "haluaa enemmän" (mitä tuo oikeastaan tarkoittaa?), nämä kaiketi neuvottelevat niistä asioista mitä tämä sinkku kokee haluavansa. Haluaako nähdä useammin? Haluaako yhteisasumista? Kaipaako turvallisuudentunnetta? Haluaako ettei toisella parisuhteen ja hänen kanssaan olevan suhteen lisäksi olisi muita seksisuhteita? Jotkut voi järjestää niin että "enemmän haluava" saa mitä haluaa, jollain tavalla. Mutta polyamoristien tavoitteena usein on oppia pois toiseen ihmiseen ripustautumisesta suhteissaan, jolloin tuo että ihastuu kovasti, ei oikeastaan tarkoita sitä että haluaisi suhteen toiseen ihmiseen juuri tiettyyn kaavaan: nyt asumme yhdessä ja menemme naimisiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on polyyppi ja mieheni on polyteknikko. Voisimmeko mekin olla amoristeja tietämättämme?
Olen pölyimurikauppias. Voisin tulla kimppaan
Omaan tuttavapiiriin kuuluu parikin tällaista tyyppiä. Toinen yritti joskus kovasti selittää tätä taipumustaan, ja ihmetteli kun mä en ymmärrä tällaista juttua. No, en ymmärrä koska en itse ajattele tai tunne samalla tavalla, niin en myöskään ymmärrä miksi joku on tuollainen. Toinen tyyppi taas on jokaisella tapaamiskerralla (kuuluu mieheni lähipiiriin) ehdotellut seksiä, painostanut, lääppinyt jne. Vaikka joka kerta olen sanonut tälle tyypille että ei todellakaan kiinnosta jne., niin silti jatkaa painostamista tyyliin "no mut mitä jos edes kokeiltais, tai mitä jos menisit sänkyyn mun vaimon kanssa? Ei mun vaimokaan aluksi ollut kiinnostunut tällaisesta, mutta kun oltiin muutama vuosi oltu kimpassa, niin sitten sitä alkoi kiinnostamaan myös muiden kanssa oleminen. Niin ehkä suakin rupeis?" Häh? Hulluja tuollaiset tyypit, sanon mä.
Persoonakysymys.
Suuri osa haluaa parisuhteessa (huom, PARI-) sellaista yhteenkuuluvuutta, intiimiyttä ja kahdenvälisyyttä, jota polyamoria ei mahdollista.
Alapeukkujen määrästä päätellen noin yksi kymmenestä olisi polyamorian kanssa sinut