Armeijasta ensimmäiselle lomalle tulleet alokkaanne?
Millaiset on tunnelmat armeijan suhteen? Ovatko nälkäisiä? Onko ympärillä olevista moni keskeyttänyt jo palveluksensa?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ite olin spadena intissä ei tullut koskaan nälkää nähtyä,hyvä homma keittelin hernaria kun muut hyppi pusikoissa.
Kyllä se maastossa huomattiin, kun ei koskaan tullut esim. vanukkaita maastoon asti. Vetelät ja pulleat spadet ne veti naamariinsa. Spadella ja spollilla on tietysti oma paikkansa ja tehtävänsä, mutta varusmiesten mittarilla olivat alinta kastia.
Kannattaako sinne sellaisten mennä vapaaehtoisena, jotka ei pysty edes kamojaan kantamaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siviilivaatteet ei mahdu. Erikoisjoukkojen tetsari painaa tytöllä. Hyvimmenee.
Mikä on erikoisjoukko, jossa tyttösi on alokas-aikana?
Toisilla on luotilevyt toisilla kevyempi ilman levyjä.
No tää ei kyllä vastannut kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sinne sellaisten mennä vapaaehtoisena, jotka ei pysty edes kamojaan kantamaan..
Joko sait eläkepäätöksen?
Itse olin aikoinaan tos laitoksessa yhden yön lähdin sit pois oli aika masentava mesta. M39
Vierailija kirjoitti:
Tuo armeijan rinkka tms mikä selässä hän eteeni ilmestyi,on aivan järkälemäisen kokoinen ja täpötäynnä, en varmaan itse jaksaisi sitä edes kantaa.
Miks niillä rinkat mukana lomilla? Kuulostaa siis siltä että ns. täyspakkaus ois, eli koko elämä selässä.
Lomakassit kädessä ~98 sieltä itse tultiin, johon pakkasi sen mitä nyt itse saattoi haluta, eli ei varmaan normaalisti oikein mitään, siviilikamat kun oli kotona.
Vierailija kirjoitti:
Onko aikaisemmin ollut yhtä paljon näitä minun poikani alokkaana aloituksia?
Ei. Ne on vaihtuneen niin, ettei sukupuolta mainita. Jos luit esim aloituksen.
Meidän alokas SKVJ:ssa. Kova tahti on, mutta tiesi, mihin haki. Motivaatio on kohdillaan, sieltä keskeyttää harva verrattuna moneen muuhun paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin aikoinaan tos laitoksessa yhden yön lähdin sit pois oli aika masentava mesta. M39
Miten olit asiasi niin huonosti hoitanut, että jouduit sen yhdenkin yön siellä olemaan? Tosi lusmu saa vapautuksen jo kutsunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit pyytänyt apua rotevammilta tytöiltä, kummasti ne kevenevät kun tottuu. Sait luuserin leiman.
Joskus uutisoitiin, että tuvat uudistetaan ja kerrossängyistä luovutaan. Onkohan jossain jo uutta näkynyt? Tietenkin etenee hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siviilivaatteet ei mahdu. Erikoisjoukkojen tetsari painaa tytöllä. Hyvimmenee.
Mikä on erikoisjoukko, jossa tyttösi on alokas-aikana?
Missä erikoisjoukoissa yleensäkään on tyttöjä.. ?
YouTube ukraine war Donetski Airport war. Katsokaa miltä oikea sota näyttää ensin niin ehkä motiivi oppia asioita lisääntyy . Venäjällä on naisarmeija myös .
Miksi kerros sängystä luovuttaisiin ??? Naiset on johtajina ,on naisarmeijoita , on naisurheilijoita ,nais kilpa autoilijoita , naisia on kaikissa ammateissa ollut aina itseasiassa. Naiset kouluttautuu lentäjäksi , laskuvarjohyppääjiksi , poliisiksi, ihan vaan tiedoksi ,nainen on ihminen !!!
Ei tuvan sisustus liity mitenkään naisiin eikä mihinkään sen kummemmin. Kunhan nyt
rempataan ja uusitaan välillä paikat, harvoinhan se tapahtuu.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007316630.html
Korjaan, kerrossängyt säilyvät, mutta tuvan ilme muuttuu kyllä. 20-40 v. päästä...no ei sitten ihan heti, ei.
Toisilla on luotilevyt toisilla kevyempi ilman levyjä.