Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Armeijasta ensimmäiselle lomalle tulleet alokkaanne?

Vierailija
24.01.2021 |

Millaiset on tunnelmat armeijan suhteen? Ovatko nälkäisiä? Onko ympärillä olevista moni keskeyttänyt jo palveluksensa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASENTO

Vierailija
2/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok fiilikset, eilen kotiutui, ei nyt riemusta hypi, todellakaan, mutta ei kuulema ongelmaa, asenne kohdillaan. Tuvan 11 alokkaasta kuulema 3 on lopettanut.

Cooperin testikin jo oli ym testit ja ammuttu on, silmälasiasiat ym lääkärijutut olleet, ensiapua ja suunnistusta+oppitunteja.

Ei ole kuulema nälästä kärsinyt, mutta kyllä hänelle on ruoka ym maistunut jo tämän alle 1vrk kotona olon aikana, olen huomannut.

Tuo armeijan rinkka tms mikä selässä hän eteeni ilmestyi,on aivan järkälemäisen kokoinen ja täpötäynnä, en varmaan itse jaksaisi sitä edes kantaa.

On ylimaallisen ihanaa, että poika on kotona 😍🥰ikäväni oli valtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään teidän alokkaita ole.

Ne ovat Suomen puolustusvoimien omaisuutta tällä hetkellä.

Vierailija
4/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä sapuskaa saa tarpeeksi. Sotkusta lisää jos ei normiruoka muka riitä. Meidänkin saapumiserästä lähti porukkaa kotiin, kaikille ei intti sovi ja hyvä että heikompi aines karsiutuu. Mt-ongelmaisten kanssa ei ole kiva olla ampumaradalla kovat piipussa.

Itse kävin intin -97, olen nainen

Vierailija
5/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä sapuskaa saa tarpeeksi. Sotkusta lisää jos ei normiruoka muka riitä. Meidänkin saapumiserästä lähti porukkaa kotiin, kaikille ei intti sovi ja hyvä että heikompi aines karsiutuu. Mt-ongelmaisten kanssa ei ole kiva olla ampumaradalla kovat piipussa.

Sotkun aukioloajat aika satunnaisia nyt ja lisäksi sinne ei pääse ns vapaasti menemään vaan tyyliin pari alokasta kerrallaan joille voi antaa "tilauksensa" mukaan.

Oma poikani ei ole siellä asiointia kokenut vielä tarpeelliseksi, siinä on tosiaan säätöä nyt Koronan vuoksi.

-2-

Vierailija
6/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotkun aukioloajat aika satunnaisia nyt ja lisäksi sinne ei pääse ns vapaasti menemään vaan tyyliin pari alokasta kerrallaan joille voi antaa "tilauksensa" mukaan.

Oma poikani ei ole siellä asiointia kokenut vielä tarpeelliseksi, siinä on tosiaan säätöä nyt Koronan vuoksi.

-2-

Saavatko tilata sapuskaa kasarmin portille nykyään? Me tilattiin joskus pizzaa tällä tyylillä, pari tyyppiä haki sitten portilta läjän pizzoja.

Vierailija
7/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä 25 vuotta vanhat viisastelut hämmentää joka kerta 😂.

Vierailija
8/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niputitko tarkoituksella "heikomman aineksen" ja mielenterveysongelmaiset samaan nippuun? Ei mielenterveyden haasteet tee ihmisestä heikompaa tai heikkoa ja on olemassa myös muita terveydellisiä haasteita armeijan suhteen kuin mielenterveys.

-2-

Vierailija
9/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-2-

Saavatko tilata sapuskaa kasarmin portille nykyään? Me tilattiin joskus pizzaa tällä tyylillä, pari tyyppiä haki sitten portilta läjän pizzoja.

Korona vaikuttanut siihenkin ja eihän kaikki varuskunnat sijaitse kaupunkien+pizzerioiden lähellä.

Poikani varuskunnassa on siellä sotkussa pizzeria+kebabannospaikka.

-2-

Vierailija
10/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niputitko tarkoituksella "heikomman aineksen" ja mielenterveysongelmaiset samaan nippuun? Ei mielenterveyden haasteet tee ihmisestä heikompaa tai heikkoa ja on olemassa myös muita terveydellisiä haasteita armeijan suhteen kuin mielenterveys.

-2-

Tarkoitan nimenomaan porukkaa, joka sekoilee ja vaarantaa muiden hengen. Näitä oli yllättävän paljon. Se että kunto/terveys muuten ei riitä, ei tietääkseni ole muille vaarallista.

Vierailija
11/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ei pidä paikkaansa?

Res.alik 1/86

Vierailija
12/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ajoittain on nälkä, ei ole vaaraksi. Meillä ruokaa oli kasarmilla riittävästi, aikaa sen syömiseen välttämättä ei. Maastossa oli nälkä lähes joka leirillä, siksi oli omia eväitä mukana, jolla paikattiin. Lehtiin ei kukaan tainnut asiasta itkeä

Vierailija
13/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aikaisemmin ollut yhtä paljon näitä minun poikani alokkaana aloituksia?

Vierailija
14/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin spadena intissä ei tullut koskaan nälkää nähtyä,hyvä homma keittelin hernaria kun muut hyppi pusikoissa.

Vierailija
15/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan varmaan niitä samoja äitejä jotka palstalla aikoinaan on jännänneet koulun aloitusta, rippileiriä pois kotoa jne. :)

Meidän alokas oli jo viikon jälkeen ekalla lomalla viikon, nyt sitten yht. 2 vko kiinni ja viikon loma ja sen jälkeen onkin jo muutama päivä inttiä + vala.

Vierailija
17/37 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan varmaan niitä samoja äitejä jotka palstalla aikoinaan on jännänneet koulun aloitusta, rippileiriä pois kotoa jne. :)

Meidän alokas oli jo viikon jälkeen ekalla lomalla viikon, nyt sitten yht. 2 vko kiinni ja viikon loma ja sen jälkeen onkin jo muutama päivä inttiä + vala.

Sen jälkeen alkaakin sit uus rytmi.

2 viikkoa kassulla, kaks maastossa ja kaks lomalla.

Vierailija
18/37 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä🙂

Meillä alokas on nyt 2vkoa lomalla ja sitten onkin kokonaisen 1kk kiinni (en viitsi edes ajatella sitä ikävän määrää) ja vala onkin nyt kun takaisin menee niin heti kohta. On aika syvältä ettei sitä pääse nyt paikan päälle seuraamaan, homma hoituu virtuaalisesti ja mm minun on otettava kys päivä sitten vapaaksi, jos aion sitä seurata sitten rauhassa.

-2-

Vierailija
19/37 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilivaatteet ei mahdu. Erikoisjoukkojen tetsari painaa tytöllä. Hyvimmenee. 

Vierailija
20/37 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siviilivaatteet ei mahdu. Erikoisjoukkojen tetsari painaa tytöllä. Hyvimmenee. 

Mikä on erikoisjoukko, jossa tyttösi on alokas-aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä