Viikko Karibian risteilyllä ja lennot maksaa yhtä paljon kuin viikonloppu suomalaisessa hotellissa
Siksi on sitä suurempi syy säästää nyt ja lähteä lomalle vasta sitten kun korona on ohi.
Kommentit (9)
Kertoo paljon Suomesta ja selittää miksi kotimaisilla hotelleilla menee niin huonosti. Laskemalla hintoja saataisiin enemmän kotimaa matkailua mikä nostaisi hotellien tuloja mutta suomalaisetkin hotellit eivät ole halukkaita suostumaan siihen vaan nostavat hintojaan sitä mukaan kuin mitä tulot putoavat kompensoidakseen menetystä.
Helsingistä katsottuna asia on aika sama. Ajattelin, että jos en pääse talvilomalla etelään, menen sitten kerran elämässäni Lappiin. Hotelli ja yö lumi-iglussa 1000€, koiravaljakko 200€, poroajelu 200€ ja rinnelippu 200€. Ruokiin ja muuhun 200€.
Samalla hinnalla todellakin viettäisi viikon Karibialla, mutta kaikkeahan pitää kerran elämässään kokeilla.
Mun mielestä suomalaiset hotellit on nostaneet hintoja ja kun oma palkka ei ole parantunut, niin en ole juuri raskinut niissä yöpyä viime vuosina. Mutta nyt jouluna olin 2 yötä S-hotellissa, oli oma King size - huone, aamiainen sisältyi ja peruutusmahdollisuus, yhteensä 136 euroa. Että kantsii kyl tutkia niitä hintoja, tuokin oli edullisempi lopulta kuin marraskuussa, kun tsekkailin alun perin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon Suomesta ja selittää miksi kotimaisilla hotelleilla menee niin huonosti. Laskemalla hintoja saataisiin enemmän kotimaa matkailua mikä nostaisi hotellien tuloja mutta suomalaisetkin hotellit eivät ole halukkaita suostumaan siihen vaan nostavat hintojaan sitä mukaan kuin mitä tulot putoavat kompensoidakseen menetystä.
Kertoo myös siitä, että työnantajanmaksut ovat Suomessa todella kalliita .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo myös siitä, että työnantajanmaksut ovat Suomessa todella kalliita .
Mutta kyllä olen siis huomannut koronan nostaneen matkailukustannuksia Suomessa.
Siksi mua ihmetyttääkin miten suomalaiset firmat yhä pitää yhtä kovia hintoja kuin ennenkin ja kuvittelee, että suomalaiset maksaisi yhtä paljon kuin kiinalaiset miljonäärit. Samaan aikaan itketään miten ei riitä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suomalaiset hotellit on nostaneet hintoja ja kun oma palkka ei ole parantunut, niin en ole juuri raskinut niissä yöpyä viime vuosina. Mutta nyt jouluna olin 2 yötä S-hotellissa, oli oma King size - huone, aamiainen sisältyi ja peruutusmahdollisuus, yhteensä 136 euroa. Että kantsii kyl tutkia niitä hintoja, tuokin oli edullisempi lopulta kuin marraskuussa, kun tsekkailin alun perin.
Aijaa. Minulle lähetetty tarjous saman ketjun hotellista oli tasan 320 euroa, ilman aamiaista ja ilman lounasta ja vain yksi yö, joten jätin varaamatta ja jäin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minulle lähetetty tarjous saman ketjun hotellista oli tasan 320 euroa, ilman aamiaista ja ilman lounasta ja vain yksi yö, joten jätin varaamatta ja jäin kotiin.
Ohoh. Kaipa sitä saa sitten tuommoisenkin tarjouksen, kun sopivasti osaa pyytää. Katsoin eilen, että viiden tähden Kämpistäkin saisi huoneen 305 eurolla aamiaisineen ihan netistä varattuna, joten tyypillinen hinta nyt ei mitenkään tavalliselle hotellihuoneelle ketjupaikasta ole tuota tasoa.
Totta