Onko täällä naisia, joilla ei ole tuloja vaan elävät miehensä tuloilla?
Itse olen, meillä 4 lasta ja olemme yhdessä päättäneet että in toimitaan meillä. Minulla on ammatti, en ole siis ilman koulutusta. Laitamme joka kuukausi ns. eläkerahastoon rahaa, jotta eläke vuosina olisi enemmän eläkettä. En koe asiaa ongelmaksi, mies tienaa ihan hyvin ja olen onnellinen. Löytyykö muita, teen ohessa vapaaehtoistyötä.
Kommentit (11)
No en kokonaan kyllä, mutta elän ilmaiseksi mieheni omistamassa asunnossa. Käyn töissä normaalisti ja tienaan rahaa.
Helmi elää itseään noin 60 vuotta vanhemman avomiehensä siivellä. .
Tavallaan kyllä, mutta oikeasti en. Ollaan eläkkeellä, miehen brutto 7.200€, omani 1.020€. Asuimme yli 20 vuotta ulkomailla. Mieheni oli suomalaisen firman palveluksessa, itse hoidin lapset ja oikeastaan kaiken. Kun sitten palattiin Suomeen, jäi oma urani vain 13 vuoden mittaiseksi, siksi eläke on pieni. Meillä on kuitenkin aina ollut yhteiset rahat ja yhteiset sijoitukset.
Mikäs siinä, jos haluaa olla riippuvainen miehestä. Minusta tuntuisi, että eläisin mies vauvan kanssa, joka ei maksaisi omia kulujaan. Eri asia, jos on sairautta. Tai työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan eläkkeellä, miehen brutto 7.200€
Joo, niin varmaan. :D
Mä olin viisi vuotta. Nyt mies aloittelee omaa yritystä ja me eletään mun rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan eläkkeellä, miehen brutto 7.200€
Joo, niin varmaan. :D
Mitä ihmettä tuossa on? Koneella johtajien ja päälliköiden palkat ovat verotietojen mukaan 200.000 euron molemmin puolin. Kun katsoin eläkkeellä olevien tuloja, niin kaikilla on yli 100.000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos haluaa olla riippuvainen miehestä. Minusta tuntuisi, että eläisin mies vauvan kanssa, joka ei maksaisi omia kulujaan. Eri asia, jos on sairautta. Tai työttömyyttä.
Jos toinen käy töissä ja toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kumpikin tekee työtä perheen eteen. En ymmärrä miksi sen kotona olevan työ olisi vähemmän arvokasta.
Ap sanoi tekevänsä myös vapaaehtoistyötä sen lisäksi, arvostan kovasti.
Täällä on kuule jokainen nainen vaativalla alalla asiantuntijana. Kun luet tuon mielessä ,muista painottaa tuota vaativalla-sanaa.
Lähdin opiskelemaan ja sovittiin miehen kanssa että hän elättää meidät sen aikaa, eli pari vuotta. Ei ole huono omatunto, koska aikaisemmin on mennyt monta vuotta niin että ollaan enimmäkseen tultu toimeen mun tuloilla. Lisäksi olen tässä opintojenkin aikana tehnyt keikkahommaa joten jotain rahaa olen tienannut minäkin.
Tähän leikkiin en lähde mukaan.