miksi Suomessa median narratiivi on, että kaikki maailman ongelmat on sinun syytä?
Suomalaiset eivät näy edes maailmankartalla, silti kaikki ongelmat sysätään sinun syyksesi
Esimerkiksi, oheinen kartta kuvaa maailman väestömääriä ja niiden sijainteja:
https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2020/08/density-map…
Silti näiden aiheuttamat ongelmat on valehdeltu vain yksinomaan sinun syyksi, vaikka et erota Suomea edes kartalta alle 0.075 promillen osuudella maailman väestömäärästä.
Me olemme se vähemmistö jota pitää suojella, eikä tosiaan se monikulttuurisakki joka jonottaa Haaviston ja Ohisalon osoittamalla sossunluukulla .
Kommentit (11)
Hyväuskoisilta tollukka suomalaisilta loputkin rahat pois, se on homman nimi.
Olet vainoharhainen, jos tunnet noin.
Itse en ole kokenut median syyttävän minua paljon mistään. Ei ole väitetty, että jengiväkivalta tai uiguurien kaltoinkohtelu tai edes Amazonin metsätuhot olisivat minun syytäni.
Suomi pelastaa maailman, vain Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kokenut median syyttävän minua paljon mistään. Ei ole väitetty, että jengiväkivalta tai uiguurien kaltoinkohtelu tai edes Amazonin metsätuhot olisivat minun syytäni.
Esim. Greenpeacen aktivistit roikkuu ydinvoiman keksimisen vuoksi eduskuntatalon pilareissa, koululaiset ilmastolakkoilee ja senaatintori täynnä rasisminvastaisia mielenosoittajia.
Yksikään näistä ei ole suomalainen ongelma.
No se on vähän sama juttu, kun jos vaikkapa kaupassa vahingossa tönäiset toista ja kumpikin pyytävät anteeksi (kuten sivistysmaissa muttei Suomessa on tapana), tilanteessa osoitetaan ymmärtämystä, rauhallisuutta ja kohteliaisuutta. Jos sen sijaan molemmat alkavat syyttää toisiaan, seurauksena voi olla konflikti, jossa ei ole tilanteen vähäisyys huomioon ottaen mitään järkeä. Siksi on parempi mennä näin.
Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei omia puoliaan saisi pitää, jos omalle reviirille törkeästi tunkeudutaan, kuten vuoden 2015 surullisen kuuluisa t-paikanhakijasuma. Silloin pitää olla tiukkana ja näyttää, että me olimme täällä ensin ja teidän täytyy meidän tapoihimme, eikä meidän tarvitse sopeutua teidän tapoihinne. Ja me otamme tänne niin monta ihmistä, kuin maan kantokyky ja sosiaalinen yhdenmukaisuus kestää. Ei enempää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, varsinkin kun me ollaan entinen Ruotsin ja Venäjän siirtomaa. Meillä on enemmän yhteistä USA:n mustien kanssa kuin monella muulla Euroopan maalla.
Suomi ei ollut Ruotsin siirtomaa. Ruotsin valtiopäivillä oli suomalaisia edustajia siinä missä ruotsalaisiakin.
Venäjän alaisuudessa Suomella oli poikkeuksellisen itsenäinen asema. Täällä ei mm. ollut maaorjuutta mitä oli Venäjällä, kunnes Aleksanteri II lakkautti käytännön. Suomalaiset olivat suorastaan poikkeuksellisen uskollisia tsaarin alamaisia. Suomalaisilla oli pääsy valtion virkoihin, ja tätähän mm. uskollinen tsaarin upseeri Mannerheim hyödynsi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, varsinkin kun me ollaan entinen Ruotsin ja Venäjän siirtomaa. Meillä on enemmän yhteistä USA:n mustien kanssa kuin monella muulla Euroopan maalla.
Todellakin on yhteistä. Täältä joutui muslimimaihin orjiksi mittava määrä ihmisiä. Ja nyt meidän pitäisi ottaa entiset orjaisännät tänne avosylin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Greenpeacen aktivistit roikkuu ydinvoiman keksimisen vuoksi eduskuntatalon pilareissa, koululaiset ilmastolakkoilee ja senaatintori täynnä rasisminvastaisia mielenosoittajia.
Yksikään näistä ei ole suomalainen ongelma.
Niin?
Greenpeacen aktivistit tekevät niin, muutama koululainen ilmastolakkoilee, Amazonin metsätuhot kyllä ovat tosiasia.
Se, että media kertoo näistä asioista, ei tarkoita, että media syyttäisi niistä minua. Aloittaja on vainoharhainen, jos kuvittelee, että media niin tekisi.
Suomilampaat kaikkien käytettävissä kun kysytään kuka maksaa Suomi määkyy mää mää
Vierailija kirjoitti:
Suomilampaat kaikkien käytettävissä kun kysytään kuka maksaa Suomi määkyy mää mää
Naurattaisi ellei olisi niin totta.