Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-45-vuotiaat naiset, kostuvatko genitaalinne vielä kuten nuorempana?

Vierailija
23.01.2021 |

Itse nimittäin olen järkytyksekseni huomannut, että en kyllä kostu enää ihan samaan tapaan kuin nuorempana :( Hyäpyhuulet ja klitoris ei ihan samaan tapaan myöskään turpoa vaikka olisi kuinka kiihottunut. Todellakaan en arvannut, että tällaisia muutoksia jo näin nuorena voisi tulla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi ainakin kyllä, olen 42v. Esivaihtarioireita on.

Vierailija
2/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys alkuperäiseen tekstiini: minkäänlaisia muita esivaihdevuosioireita ei minulla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys alkuperäiseen tekstiini: minkäänlaisia muita esivaihdevuosioireita ei minulla ole.

Ehkäpä nuo mainitsemasi on niitä.

Vierailija
4/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaimo 46 ei tarvitse sen kummempia esileikkejä edes ollakseen kostunut. On riittävän liukas vaikka sais vaan pikaiset takaapäin. Tai ainakin kostuu viimeistään siinä kun heppiä alkaa häpyhuulien väliin sovitella. Ja jos vaihdevuodet muuttaa asian niin eiköhän kaupasta lisäliukkautta saa.

Vierailija
5/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vaimo 46 ei tarvitse sen kummempia esileikkejä edes ollakseen kostunut. On riittävän liukas vaikka sais vaan pikaiset takaapäin. Tai ainakin kostuu viimeistään siinä kun heppiä alkaa häpyhuulien väliin sovitella. Ja jos vaihdevuodet muuttaa asian niin eiköhän kaupasta lisäliukkautta saa.

ELI,  taas munan 'mukaan, Kunhan kullille liukasta-

Vierailija
6/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden liukkareiden kanssa lotraaminen on sitä paitsi ihan kivaa vaikka niin suurta tarvetta ei olisikaan.Tiedoksi niille, jolla ei ole aiempaa kokemusta.

Vierailija
7/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksen ymmärryksessä taitaa olla ongelmia

Vierailija
8/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aian kostuu kun käyn pissalla!

Vierailija
9/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi noihinvuosiin tulla ensioireet hiekasta, samoihin aikoihin nalkutus kolminkertaistu. Ei ole niitä hiljasempia koskaan ollut🙁

Vierailija
10/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELI,  taas munan 'mukaan, Kunhan kullille liukasta-

Kuinka niin? Ikävältä se naisenakin tuntuu jos luisto ei riitä. Jos nainen kiihottuu mutta ei kostu niin liukkari on hyvä ja molemmille toimiva ratkaisu. Toimii myös sormissa ja lelujen kanssa tietenkin tarpeen.

N52

Vierailija
11/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avokkini on 50 vuotias, hiukan voi olla toisinaan pidempään kuivana kun aloittaa vaikkapa sormettaa kuin vaikka 5 vuotta sitten. Mutta aina sitä liukkautta löytyy kun painaa sormea syvemmälle. Menkat normaalit ja ovulaatioviikolla on tosi liukasta, jolloin häpyhuulillakin heti alkuun ja paikat tuntuu kalun ympärillä kivan turvonneilta. Sen viikon ajan hän haluaa yleensä seksiä joka päivä. Tiedän liukkauden hyvin, kun hoidan hälle orkun aina ennen yhdyntää sormin tai suulla. Siinä vaihessa on tottakai jo ihan aina sopivasti liukkautta panopuuhiin.

Vierailija
12/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v. Yhtä kostea olen kuin nuorempana, olen oikeastaan oma valmiina. Kostun vähän liiankin helposti - jos vaikka sanoo, että ei just nyt ja mies työntää käden haaroväliin ja toteaa, että sähän olet ihan kiihottunut, niin paha siinä on mennä kieltämään. Myös häpyhuulten ja klitoris turpoaa kuten ennenkin.

Vierailija
13/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut aina todella runsas ja aika nopeakin kostuminen, välillä kun kiihotun oikein kunnolla niin tuntuu että "valuu". Ei ole muuttunut mihinkään, ikää 46

HetivalmisN

Vierailija
14/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdeoireita todennäköisesti. Kannattaa ostaa kosteuttavia vagisan-puikkoja (ilman reseptiä) apteekista yksi kuuri, ettei tilanne pääse etenemään. Gynekologillakin kannattaa käydä. Ultraamalla munasarjat näkee missä vaiheessa vaihdevuodet ovat eli ovatko alkaneet kutistua (ne mitataan) ja ovatko munasarjat miten aktiiviset. Samalla tietysti näkee limakalvojenkin tilanteen.

Noin vuosi sitten huomasin kuivuutta (en tosin kiihottuessa, siinä ei ongelmia) ja ongelmat menivät ohi yhdellä kuurilla. Sen jälkeen olen laittanut puikon tai kaksi silloin tällöin, ettei toistuisi. Olen esivaihdevuosissa eli kuukautiset ovat vielä säännölliset, mutta uni on hiukan kevyempää kuin ennen, muita vaihdevuosioireita ei ole ollut. En käytä mitään hormoneja ja käyn gynellä kerran vuodessa.

Tutkimusten mukaan säännöllinen seksi (sooloseksikin käy) pitää limakalvot paremmassa kunnossa vaihdevuosien aikana, joten olen pitänyt hyvää tahtia yllä, koska tiedän, että kuivuusongelma voi olla hankala ja kivulias muutenkin kuin seksiä ajatellen. N53

Vierailija
15/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä läpimärkää on kuin ennenkin vaikka olen ollut koko viime vuosikymmenen saamatta miestä. - n40

Vierailija
16/20 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta 15-58 v ikäisistä naisista 80-luvulta lähtien..

Jokaisesta ikäluokasta löytyy litimärkää lakanat kastelevaa ja saharan autiomaatakin kuivempaa. Tosin kenenkään kanssa ei ole vuosikymmenten kokemusta miten kosteus muuttuu iän myötä.

Kuivuusvaihtelut liene saman tyyppistä kuin meillä miehillä vehkeen pituus,paksuus ja kovuus...

Nykyinen naisystävä kostuu tasaisesti kun kiihottuu ja juuri ennen orgasmia kostuu hieman voimakkaammin, ei kuitenkaan mikään squirttaus. Squirttaajiakin on ollut useampi.

Vierailija
17/20 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva hapankorppu nykyään. Mies tykkää nykyään levittää siihen voita ja nuolla.

Vierailija
18/20 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aian kostuu kun käyn pissalla!

Niin ihana kuin pissainen pimppi onkin, niin ei kai pissasi emätintäsi kastele vai tarkoitatko, että kiihotut pissatessasi niin, että emätinkin kostuu? :)

Vierailija
19/20 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei enää kostu, koska noin vanhan ei kuulu enää nussia. Seksi kuuluu vain lisääntymisikäisille.

Vierailija
20/20 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt täysin toisin päin. Kostun nyt vanhempana aivan liikaa. Toisaalta se ärsyttää, mutta toisaalta pelkään että jos se vaihtuukin äkisti toiseen äärilaitaan sitten vanhemmiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi