Onko teidän teinit yhtä rasittavia?
Mun ei viitsisi tehdä yhtään mitään muuta kun pelaisi ja söisi. Käsken pois koneelta ja keksimään ITSE jotain niin kiukuttelee että mitään ei kuulemma ole, muutenkin tiuskii ja kiukuttelee päivittäin, ja aina pyytämässä jotain uusia tavaroita. En siis osta paljoa ylimääräistä, esim. uusia kuulokkeita kun vanhat toimii en suostu hankkimaan. Sanon aina että hänen kannattaisi säästää synttäri ym. rahoistaan, mutta ne hänellä kuluu karkkiin ja muuhun turhaan. Hävettää, että omalla lapsella ei ole mitään kunnianhimoa. Läksyt tekee miten kuten ja numerot on pudonneet. Itse luen, harrastan musiikkia, syön mielellään vihanneksia mutta mikään hyvistä tavoista ei ole tarttunut lapseen. Joutuu patistamaan läksyihin, olemaan kavereiden kanssa, ulkoilemaan, hoitamaan osansa kotitöistä ym. kaikkeen normaaliin toimintaan. Ehkä pitäisi vaan määrätä totaalinen pelilakko ja katsoa mitä tapahtuu? En jaksa keskustella ja muistuttaa järkevistä rajoista jatkuvasti, kun häntä ei ne itsensä takia kiinnosta ollenkaan. Ylipäätään on ihan super ärsyttävää kuunnella näppäimistön hakkaamista ja kiroilua tuolta huoneesta päivittäin. Ja mitä tuohon syömiseen tulee niin periaatteessa koneella ja omassa huoneessa syöminen on kielletty, silti sinne aina vaan kulkeutuu astioita.
Kommentit (23)
on justiinsa tuollaista. Olen väsynyt ja turhautunut ja hävettää.
Sinulla on liiat vaatimukset ja positiivisuuden puute teiniä kohti. Siinä iässä ei tarvitse pelata koko ajan 24/7 mutta hänen voi jo antaa olla ja tehdä itse päätöksiä, kyllä häntä myöhemmin monikin muu asia kiinnostaa. Sinun tavoitteesi eivät ole hänen tavoitteitaan, hänellä on omat. Tuskin hän pakkasella lähtee moneksi tunniksi ulos, kirjojakin saisi olla kotona, netistä voi katsoa muuta kuin peliä joskus. Kiitos.
Meidän teinit ovat onneksi jo aikuisia, mutta rasittavia ja ärsyttäviä olivat. Kaverit, pelit, kevarit kiinnosti mutta koulussa ainoastaan sieltä lintsaaminen. Olin monta kertaa kauhuissani että mitä noista ikinä tulee. No hyvä tuli, kaikki kolme opiskelivat yliopistossa ja ovat nyt hyväpalkkaisissa töissä ja muutenkin elämä mallillaan.