Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut paljastaa toisten yksityisasioita somessa?

Vierailija
23.01.2021 |

Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle ja halunnut pitää somessa tiedon paikkakunnasta salassa työni ja erään menneisyydessä tapahtuneen ahdistelutapauksen vuoksi. Olen vain kertonut muuttaneeni, mutta en maininnut asuinpaikkakuntaa. Hyvin meni monta kuukautta, mutta eiköhän yksi tuttu sitten somen kommenttikentässä tullut kommentoimaan tyyliin "Onpa kiva, kun olet muuttanut Raisioon (paikkakunta muutettu), voidaan lähteä yhdessä kahville!" Kiitos, kun kerroit sitten kaikille, missä asun.

En ole ainoa, joille näitä sattuu. Vierestä on saanut seurata mm. kuinka joku tulee somessa kommentoimaan lapsen nimeä, vaikka vanhemmat ovat puhuneet lapsestaan somessa esimerkiksi etunimen kirjaimella tai termillä lapsi. Siinä on sitten kiva, kun olet varjellut lapsesi yksityisyyttä ja toinen tulee kommentoimaan, kuinka "Seela-Selinalla on ihana mekko synttärikuvassa".

Miksi jotkut paljastaa toisten yksityisasioita somessa? Eivätkö nämä ihmiset tajua/välitä?

Ap

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei oo tajunnu ettet oo kertonu minne oot muuttanu? Aika moni kertoo suoraan facessa tai muualla asuinpaikkansa eikä välttämättä hoksaa ettei kaikki tee niin.

Vierailija
2/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään listalle ne, jotka julkaisee kuvia muista ja muiden lapsista ilman lupaa.🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tahallista tai vaan vahinko. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei oo tajunnu ettet oo kertonu minne oot muuttanu? Aika moni kertoo suoraan facessa tai muualla asuinpaikkansa eikä välttämättä hoksaa ettei kaikki tee niin.

Mä en koskaan sano toisesta mitään sellaista, mistä en oo ihan varma. Mieluummin onnittelen päivänsankaria kuin työkaverin viisivuotiasta Leeviä tai sanon et ois kiva nähdä joku kerta kuin kysyn et mennäänkö siihen ravintolaan x, joka on kotisi lähellä.

Vierailija
5/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita estot, tuo on tärkeää, ihan sama missä tilanteessa se oma argumentointi ei riitä muuta kun siihen että paljastaa toisesta jotain henkilökohtaista, jokainen kertonee itse omat asiansa. Vaikka toinen sanoisikin jotain mikä ei itseään miellytä voi asiaa kommentoida menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
6/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko kommentit poistaa?

Vierailija
7/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko kommentit poistaa?

Mitä se auttaa, jos vahinko on jo tapahtunut? Vaikka tieto ois näkyvillä muutaman tunnin/päivän, niin aika moni sen bongaa. Sitten osa vielä luulee, että se on julkista tietoa ja tulee kommentoimaan asiaa saaden sille lisähuomiota.

Vierailija
8/8 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tapauksia varmaan jokaisen kaveripiirissä.

"Kiitti tästä päivästä, oli tosi ihanat kihlajaisjuhlat!" Pariskunta ei välttämättä ole halunnut somessa kertoa kihlautumisesta tai ei ole itse ehtinyt tekemään sitä, kun joku muu ehtii ensin.

"Tänään meillä oli kunnia toimia kummituksina, kun siskoni poika, kummipoikamme Otto Olavi Oliver Virtanen sai komean nimensä nimiäispäivänä!" Kiitos, kun kerroitte lapsen kokonimen somessa kaikelle kansalle. Perhe ei välttämättä halua jakaa nimeä lainkaan tai haluaisi kertoa sen suvulle ja ystäville itse.