Kun koulun siivoajat ovat sairaana, niin pitäisikö mielestäsi opettajien siivota koulu?
Kommentit (35)
Opettajilla on oikeasti töitä. Tule kokeilemaan. Ei ole edes oikeita taukoja. Työpäivän jälkeen haen kiireellä lapset päiväkodista ja olen niin väsynyt illalla, että meinaa taju lähteä.
Missä kohtaa hoidan toisenkin ihmisen täydet työtunnit?
Vierailija kirjoitti:
Eikö koronan alkaessa juuri kehotetty tehostamaan kuntien siivousta? Olen ollut siinä uskossa, että näin toimitaan. lapsilla on siellä turvallista ja hygieniataso korkea. Ovenkahvatkin mainittiin keväällä THL:n lausunnossa, että ne pyyhitään tehostetusti.
Meillä tehdään. Yläkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö koronan alkaessa juuri kehotetty tehostamaan kuntien siivousta? Olen ollut siinä uskossa, että näin toimitaan. lapsilla on siellä turvallista ja hygieniataso korkea. Ovenkahvatkin mainittiin keväällä THL:n lausunnossa, että ne pyyhitään tehostetusti.
Hahahah! Ovenkahvat pyyhitään kerran päivässä, samoin luokissa olevat hanat. Vessan siivotaan kerran päivässä. Sama tahti kuin ennen koronaa.
Ei varsinaista siivousta opettajille, mutta luokat ja muut tilat käytön jälkeen kuntoon. Näin tulisi säästöä, kun siivous olisi vain esim kerran viikossa.
Minä olen koulussa siivooja. Jos sairastun, niin minun työt hoitaa tuuraaja paljon pienemmässä ajassa.. . Meidän koulussa on niin viisaita opettajia, että he osaavat esim. hakea paperia, jos se on unohtunut tuuraajalta.
Ilman muuta, on turha halveksua toisen työtä. Tärkeintä että on puhdasta ja siistiä. Opettajat voisivat käyttäytyä tässä esimerkkinä nuorisolle, että kun on tarve, ei ole häpeä kääriä hihat, vaan siitä voi olla ylpeä.
Ei siivoamisessa ole mitään hävettävää! Päinvastoin! Hyppytunnit ja kesän alkuviikot opettajat voisivat hyvin käyttää koko kouluyhteisön hyödyksi.
Ei pitäisi.
Oppilaiden kuuluisi siivota koulu. Afrikan maissakin oppilailla on koulun siivousvuorot. Koulun siivoaminen tekisi hyvää suomalaisillekin koululaisille.
Ei pidä, opettaja ei ole siivooja. Sinne voi ottaa toisesta firmasta siivoojia siksi ajaksi ja palkka menee sinne. Ainoastaan joitakin pintoja opettaja voi vähän pyyhkiä esim. pöytä korona-aikana jos siltä tuntuu.
Koulutustoimen johtajan tulee siivota. Jos hän on estynyt, kunnanjohtajan. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Tuskin on minun koulustani kirjoitus, mutta tätä tapahtuu valtavan paljon pääkaupunkiseudun kouluissa. Olen monet kerrat vienyt roskia, imuroinut ja lakaissut lattioita jne. kun siivoajaa ei ole näkynyt useampaan päivään.
T: yks ope
Kannattaisko kysellä taholta, joka siivouksen järjestää, että mikä on homman nimi? Et varmaan autokorjaamollakaan hyppää itse monttuun vääntämään, jos olet maksanut työstä?
Oppilaiden pitäisi siivota. Samalla näkisivät käytöksensä seuraukset ja hyvässä lykyssä oppisivat olemaan siistimmin. Voisi kuulua koulutusohjelmaan, että jokainen oppilas olisi kerran viikossa siivouspartiossa.
Oppilaat siivoavat aina eräissä Aasian maissa.
Rehtorien kuuluu siivota, jos muita ei ole.