Yksinasujat, miten ostatte kaupasta herkkuja (ja tarjouksia) ja syötte ne? Pelkästään sen määrän kun juuri sillä hetkellä haluatte vai miten?
Nimim. pussitin juuri sipsejä 100 g minigrippeihin ja kaappiin kun Lidlissä oli tarjouksessa! Ja irtokarkit Tokmannissa, niistäkin meni suurin osa minigrippiin :D Lapsi armeijassa niin ei sitä oikein tiedä paljonko vain itselle ostaisi.
Kommentit (67)
sipsejä en pussita, otan pussista toiseen astiaanvain sen verran mitä kerralla menee ja sitten sipsipussi kiinni pussinsulkijalla ja kaappiin. Irtokarkit siirrän lasiseen säilykepurkkiin. Jos nyt ylipäätään avaan jotain enkä syö sisältöä heti tai seuraavana päivänä, niin sitten johonkin kannelliseen purkkiin.
Sipsejä myydään pienemmissä pusseissa, suosin niitä. Ovat kalliimpia mutta silloin kun ostan sipsejä, en mieti hintaa. En osta usein, muutaman kerran ehkä puolessa vuodessa. Sipsit eivät ole paheeni joten tässä olen ehkä väärä vastaaja.
Irtokarkkeja sen sijaan tykkäisin syödä. (Tai siis ostin liiankin usein aikana ennen koronaa.) Niissähän oikean määrän saaminen on maailman helpointa! Ostan mitä haluan, syön parin päivän aikana pois. En osta enempää kuin haluan parin päivän aikana syödä vaikka olisivat tarjouksessa.
Suklaista ostan eniten patukoita, pieniä Jimejä ja Dacapoja. Mutta jos ostan levyn, kyllähän se sen aikaa säilyy, kun se kaapissa joutuu odottelemaan, harvoin siinä päivätolkulla kuitenkaan menee. Joskus olen leiponut suklaan esim muffineihin, jos on tullut epähuomiossa ostettua ja avattua monia levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on aikuinen lapsi. Siis pitkällä jo keski-ikä. Ja ostelee sipsejä ja karkkeja ja laittaa minigrip-pussiin. ??
Joo kyllä mä sipsiä ja karkkia syön, ettekö te muut mukamas? Mutta en syö kerralla sitä 1 kg irtokarkkipussia mikä ihan vahingossa kasaantui Tokmannin alesta. Niin parempi pussittaa ja pistää kaappiin ja napsia sieltä. Ihan siksi kun tulee edullisemmaksi kuin ostaa aina mielitekoon suklaalevy jossa ensinnäkin on enemmän kuin muuten kerralla syömäni määrä ja kilohintakin kympin enemmän kuin mitä nyt maksoin (4,99).
En ole kyllä koskaan katsonut karkin hintaa.
Kun omat lapset muutti pois kotoa, siirryin ostamaan kaikki herkkut pienissä pakkauksissa eli sipsit ja karkit pikkupusseissa tai karkit irtokarkkeina. Rahallinen säästö ei nyt merkittävä, mutta terveys edellä. Limsapullon koko putosi 1,5 litrasta 1 litraan (puolilitrainenkin riittäisi mutta tuo litran pullo on edullisempi ja kun ei siinä ole kaloreita lightversiona niin ostan isomman). Pullaa ostan irtomyynnistä jos ostan, yleensä en ollenkaan. En juuri leivokaan mitään, paitsi nyt koronan aikaan on ollut vähän pakko kun käyn kaupassa niin harvoin. Minä en pystyisi jemmaamaan mitään herkkuja kotona, syön kaiken heti mitä kaapeista löytyy, vaikka olisin kuinka ähky. Juu tiedän, on ongelma mutta siksipä juuri nuo pienet pakkaukset kaupasta ja vain siihen sen herkkupäivän makeannälkään riittävä määrä. Olin lapsenvahtina perheessä jossa oli herkkukaappi. jatkuvaa taistelua siitä että saako tänään karkkia.
Juuri sen määrän, joka on "turvallista" yksin kerralla syödä. Mulla ei säily herkut, vaan mässään kaiken kerralla, jos ostan. Esim. leivokset myydään aina kaksittain ja sipsejä ei voi ostaa muutamaa kuten irtokarkkeja, niin ei hirveästi tule niitä sitten syötyä.
Joskus ostan niin, että otan itselleni vähän, ja vien loput töissä yhteisesti tarjolle. Joskus olen myös ostanut pienimmän mahdollisen pakkauksen, syönyt "sallitun" määrän ja vienyt loput äkkiä piharoskikseen... Typerää, mutta ainoa vaihtoehto, kun en kuitenkaan tahdo mässätä esim. pussillista sipsejä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on aikuinen lapsi. Siis pitkällä jo keski-ikä. Ja ostelee sipsejä ja karkkeja ja laittaa minigrip-pussiin. ??
Joo kyllä mä sipsiä ja karkkia syön, ettekö te muut mukamas? Mutta en syö kerralla sitä 1 kg irtokarkkipussia mikä ihan vahingossa kasaantui Tokmannin alesta. Niin parempi pussittaa ja pistää kaappiin ja napsia sieltä. Ihan siksi kun tulee edullisemmaksi kuin ostaa aina mielitekoon suklaalevy jossa ensinnäkin on enemmän kuin muuten kerralla syömäni määrä ja kilohintakin kympin enemmän kuin mitä nyt maksoin (4,99).
Kyllä herkkuja pitää syödä niin harvoin, että silloin ei hintoja katsella.
Juuri ostin pussiin King kong-karamelleja ja syön aina lounaan päätteeksi kolme. Viime viikolla meni Kismet-patukka, josta söin yhden neljänneksen aina jälkiruoaksi.