Yksinasujat, miten ostatte kaupasta herkkuja (ja tarjouksia) ja syötte ne? Pelkästään sen määrän kun juuri sillä hetkellä haluatte vai miten?
Nimim. pussitin juuri sipsejä 100 g minigrippeihin ja kaappiin kun Lidlissä oli tarjouksessa! Ja irtokarkit Tokmannissa, niistäkin meni suurin osa minigrippiin :D Lapsi armeijassa niin ei sitä oikein tiedä paljonko vain itselle ostaisi.
Kommentit (67)
Ostan aina vain sen verran mitä tarvitsen välittömästi sinä samana päivänä. Koska syön kaiken aina välittömästi. Joudun katsomaan tosi tarkkaan mitä ja kuinka paljon ostan, koska kaikki herkut tosiaan menee samana iltana.
Jos mulla on kaapissa herkkuja, en voi unohtaa niitä muuten kuin syömällä ne.
Että tällainen tapaus. Olenko ainoa laatuani?
Mulla on karkkilaatikko, täydennän sitä n. kerran viikossa.
Jos ostan vaikka suklaalevyn tai naksupussin, otan rivin suklaata tai pikku kipon naksuja toiseen huoneeseen kahvin kanssa ja loput heti kaappiin, niin ei tule huomaamatta syötyä muun tekemisen lomassa.
Ihminen, jolla on aikuinen lapsi. Siis pitkällä jo keski-ikä. Ja ostelee sipsejä ja karkkeja ja laittaa minigrip-pussiin. ??
Voi jessus näitä syömishäiriöitä. Säälittää jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karkkilaatikko, täydennän sitä n. kerran viikossa.
Minulla oli. Tarkistin sen vuoden päästä, niin suklaat olivat menneet harmaiksi. Minulla ei enää ole karkkilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on aikuinen lapsi. Siis pitkällä jo keski-ikä. Ja ostelee sipsejä ja karkkeja ja laittaa minigrip-pussiin. ??
Joo kyllä mä sipsiä ja karkkia syön, ettekö te muut mukamas? Mutta en syö kerralla sitä 1 kg irtokarkkipussia mikä ihan vahingossa kasaantui Tokmannin alesta. Niin parempi pussittaa ja pistää kaappiin ja napsia sieltä. Ihan siksi kun tulee edullisemmaksi kuin ostaa aina mielitekoon suklaalevy jossa ensinnäkin on enemmän kuin muuten kerralla syömäni määrä ja kilohintakin kympin enemmän kuin mitä nyt maksoin (4,99).
Hyvin harvoin mitään herkkuja ostelen mutta jos ostan niin yleensä ostan karkkipussin jonka syön parin/kolmen päivän aikana.
Ostan sen verran mitä pystyn syömään ennen kuin menee huonoksi?
Joskus ostan ResQ:sta 5kpl pullapusseja ja pakastan ne. Muuten syön sitten useana päivänä peräkkäin, jos ostan sipsipussin (ehkä kaksi kertaa vuodessa...) syön niistä pari-kolme päivää, sama esim. karkkien kanssa. Olen aikuinen eikä mulla ole herkkupäivää, jos tekee mieli ostaa niin syön pääsääntöisesti parin päivän sisällä pois.
Herkkukaappi on. Löytyy sipsiä, dippiä ja suklaapatukoita. Pakastimessa kesällä myös jäätelöä.
En jotenkin ymmärrä kysymystä. Kun herkuissa löytyy niitä annoskokoisia tuotteita (suklaapatukka, pikku karkkipussi, irtojäätelö), toisin kuin ruuassa. Herkut myöskin säilyvät avaamattomina ja avattuina kohtuullisesti. 400 g jauhelihapaketti tuottaa enemmän ongelmia, tai rasiallinen viinirypäleitä. Rypäleitä en syö juuri koskaan kun niitä ei saa pienissä pakkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Herkkukaappi on. Löytyy sipsiä, dippiä ja suklaapatukoita. Pakastimessa kesällä myös jäätelöä.
En jotenkin ymmärrä kysymystä. Kun herkuissa löytyy niitä annoskokoisia tuotteita (suklaapatukka, pikku karkkipussi, irtojäätelö), toisin kuin ruuassa. Herkut myöskin säilyvät avaamattomina ja avattuina kohtuullisesti. 400 g jauhelihapaketti tuottaa enemmän ongelmia, tai rasiallinen viinirypäleitä. Rypäleitä en syö juuri koskaan kun niitä ei saa pienissä pakkauksissa.
Minä taas siis ostan mieluummin tarjouksesta tai bulkkia mutta ne ovat aina isoja tukkupakkauksia joita ei tule syötyä heti. Esim. sipsit oli Lidlissä 2 x 300 g pussi 2 € enkä tuosta satsista kerralla syö kuin sen vajaa 100 g vaikka pussin avasin. Pussitin siis saman pussin jääneet 2 x 100 g minigrippeihin ja kaappiin josta syön todennäköisesti niitä vasta ensi viikonloppuna aikaisintaan. Toki se toinen sipsipussi on vielä avaamaton. Mutta en yleensä ikinä osta niitä minisipsipusseja. Liikaa kilohintaa! En pidä ajatuksesta että kaupassakin yksinasuvaa sorsitaan kun noista pienemmistä pakkauksista joutuu suhteessa maksamaan niin paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Eikö keski-ikäiset saa ostaa karkkia tai sipsiä? Melkoinen ankeuttaja.... Mitä muuta keski-ikäiset puhumattakaan vanhukset ei saa tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö keski-ikäiset saa ostaa karkkia tai sipsiä? Melkoinen ankeuttaja.... Mitä muuta keski-ikäiset puhumattakaan vanhukset ei saa tehdä?
Sitä paitsi olen 41-vuotias joten en miellä itseäni kovinkaan keski-ikäiseksi edes :P
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ihmeellistä tuossa on? Ihmeellistä tässä on kommenttisi.
eri
Kuulostaa hamstrauksen ja syömishäiriön yhdistelmältä. Jos on koko ikänsä asunut yksin niin ei tule edes ostaneeksi liikaa herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hamstrauksen ja syömishäiriön yhdistelmältä. Jos on koko ikänsä asunut yksin niin ei tule edes ostaneeksi liikaa herkkuja.
Miten on syömishäiriö jos syön vaikka suklaan himoon muutaman irtokarkin kaapista sen sijaan että ostaisin levyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi olen 41-vuotias joten en miellä itseäni kovinkaan keski-ikäiseksi edes :P
Sorry, mutta 40+ on keski-ikäinen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas siis ostan mieluummin tarjouksesta tai bulkkia mutta ne ovat aina isoja tukkupakkauksia joita ei tule syötyä heti. Esim. sipsit oli Lidlissä 2 x 300 g pussi 2 € enkä tuosta satsista kerralla syö kuin sen vajaa 100 g vaikka pussin avasin. Pussitin siis saman pussin jääneet 2 x 100 g minigrippeihin ja kaappiin josta syön todennäköisesti niitä vasta ensi viikonloppuna aikaisintaan. Toki se toinen sipsipussi on vielä avaamaton. Mutta en yleensä ikinä osta niitä minisipsipusseja. Liikaa kilohintaa! En pidä ajatuksesta että kaupassakin yksinasuvaa sorsitaan kun noista pienemmistä pakkauksista joutuu suhteessa maksamaan niin paljon enemmän.
Minun budjettini ei kaadu siihen muutamaan euroon mitä kuukauden sipseihin ja suklaaseen menee. En ikinä ostaisi myöskään herkkuja joista en pidä tai joita ei tee mieli. Jos töissä on suklaata josta en pidä, en syö. Joten ei käy mielessäkään hamstrata jotain (luultavasti pahan makuisia) suklaita vain koska ovat tarjojksessa.
Miksi ap pussittaa sipsinsä reilunsi viikoksi erilliseen muovipussiin, kun sipsit säilyisi paremmin alkuperäisessä pakkauksessa kunhan sen sulkee esim pyykkipojalla?
Riippuu tilanteesta. Jos on hyvin säilyvää tarjouksessa, ostan tietysti vaikken juuri sillä hetkellä aikoisikaan syödä kaikkea.