Haluaisin tulla suomenruotsalaiseksi
Pidän heidän kulttuuristaan. Se on niin raikasta ja positiivista. En osaa yhtään ruotsia, ikävä kyllä kouluaikoina sen opettelu ei kiinnostanut. Haluaisin muutta vaikka kauniiseen Pietarsaareen ja päästä suomenruotsalaisiin piireihin. Se suomenruotsalaisen elon kupla vaikuttaaa niin turvalliselta ja ihanalta. Kertokaa minulle kaikkea suomenruotsalaisuudesta 💖
Kommentit (5)
En kyllä koe olevani positiivinen.. Negatiivinen ja vittuuntunut ja työtön. Suku on niin pieni että lähes kaikki on kohta kuollu. Ihanaa...
Jos asut pk-seudulla, mebe Arbikseen kursseille, ensin ruotsinkurssille ja sitten muille, missä suomenruotsalaiset käy ja opetus tietty ruotsiksi. Tutustut suom.ruotsalaisiin. siitä se lähtee.
H. Nästan finlandssvensk
Minulla sama haave.. tunnen vastenmielisyyttä ajatukseen "suomensuomalaisuudesta". Pitäisi varmaan hakeutua tuonne Arbikseen!
Toivottavasti olet varakas ja sinulla on varakkaita kavereita, muuten et menetä mitään olemalla vain suomalainen. Peppanit ovat aika sisäänpäin kääntyneitä ja näkevät heti lävitsesti.
No mun täytyy vaan vaihtaa sukunimi niin olen suomenruotsalainen.