Mikä on kun päivässä loppuunmyydään aina kaikki vaatteet?
Katsoin Citymarketista yhden vaatekappaleen, tuli 2 päivää sitten, oli kaikki koot ja värit. Ajattelin että tänään käyn ostaa eikä sitä saa mistään.
Mulla alkaa aikuisten oikeasti olla vaatepula kun Helsingissä ei saa ikinä mistään.
Ylipäätän olen kyllästynyt tyhjiin hyllyihin!
Kommentit (11)
Mun lapsi toivoi jo ennen joulua tiettyä vaatekappaletta hooämmästä, ja kun nyt kävin sen ostamassa sille, niin niitä oli vaikka kuinka paljon vielä jäljellä. Tosin ne ei olleetkaan tarjouksessa, ehkä siinä on syy.
laitetaan iso -50% lappu ja nostetaan lähtöhinta kaksinkertaiseksi. tyhmät ihmiset ostaa "halvalla" vaikkei edes sopisi päälle
Citymarketissa on usein erittäin hyviä tarjouksia ja parempi valikoima tiettyjä vaatteita kuin Prismassa.
Ja miksi kukaan ostaisi mitään sellaista, jolla ei ole käyttöä.
Harvemmilla on rahaa näinä aikoina, ostaa vaate pelkästään komeron hyllyille.
Vierailija kirjoitti:
laitetaan iso -50% lappu ja nostetaan lähtöhinta kaksinkertaiseksi. tyhmät ihmiset ostaa "halvalla" vaikkei edes sopisi päälle
Suomalainen kauppa ei muuten saa tehdä noin.
Kyllä tämä ilmiö on ollut olemassa ennen koronaa. Johtuu vaateteollisuudesta ja Suomen markkinoiden pienuudesta.
Vaateteollisuus pakottaa kaupat ostamaan tietysti vaatteesta valmiin kokovalikoiman, eli joka kokoa esim. kaksi kappaletta. Suomessa esim. yleisimmät normaalikoot naisten vaatteissa ovat 40-42. Kengissä ilmeisesti 39.
Joten kun menet kauppaan ehkä vain päivää sen jälkeen sinne on tullut kohtuuhintainen ja hyvälaatuinen vaate, niin takuvarmasti kaikki kokojen 40 ja 42 vaatekappaleet on jo myyty. Sama tapahtuu kengissä, eli yleisimmät numerot on ostettu pian.
Sitten voi olla niin, että jos liike saa valita kokoja, osasta tuotteita valitaan vain yksi kappale myyntiin.
Mulla on esim. pieni kengännumero eli sandaaleissa käytän kokoa 36 tai edes 37. Monesta kenkäkaupasta on kerrottu että tuota kokoa heille tulee vain yksi ainut kenkäpari.
Lisäksi jos puhutaan merkkivaatteista, niiden valmistajat aivan tahallaan ja tarkoituksella valmistavat vain pieniä eriä, jota sitten mainostetaan joka paikassa. Sitten asiakkaat ryntäävät kauppaan saadakseen juuri tuon vaatteen, mutta sitä ei todellakaan riitä kaikille ja se on tarkoituksin.
Koska Suomessa markkinat ovat pienet ja oma vaateteollisuutemme ajettiin 20 vuotta sitten konkurssiin, niin täällä nämä ilmiöt näkyvät todella selkeästi. Sekä merkkivaatteiden että perusvaatteiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laitetaan iso -50% lappu ja nostetaan lähtöhinta kaksinkertaiseksi. tyhmät ihmiset ostaa "halvalla" vaikkei edes sopisi päälle
Suomalainen kauppa ei muuten saa tehdä noin.
Ei saisi ei, mutta sitä tapahtuu silti.
T. Myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laitetaan iso -50% lappu ja nostetaan lähtöhinta kaksinkertaiseksi. tyhmät ihmiset ostaa "halvalla" vaikkei edes sopisi päälle
Suomalainen kauppa ei muuten saa tehdä noin.
🤣🤣🤣
Mäkään en ole koskaan vielä onnistunut saamaan vaatetta tai kenkiä. :( räteissä kuljen! Koskaan ei ole kaupoissa valikoimaa.
Idi ottimaisinta on se että miksi ne kaupat ei tilaa niitä 38-44 koot kun kerran ovat suosituimmat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laitetaan iso -50% lappu ja nostetaan lähtöhinta kaksinkertaiseksi. tyhmät ihmiset ostaa "halvalla" vaikkei edes sopisi päälle
Suomalainen kauppa ei muuten saa tehdä noin.
Ei saisi, mutta niin tehdään. Näkyy usein hintaopas-sivuston kohdasta hintahistoria. Tuotteen hintaa nostetaan usein hieman ennen Black Fridayta tai kun jouluostokset alkavat. Ihmiset ostavat jouluksi lahjoja, joten eivät niinkään välitä seurata hintoja, joten voi pikkuisen nostaa normaalihinnasta ylös. Sitten kun tammikuun alet alkavat, voi tuotten laittaa "aleen" entisellä normaalihinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Citymarketissa on usein erittäin hyviä tarjouksia ja parempi valikoima tiettyjä vaatteita kuin Prismassa.
Ja miksi kukaan ostaisi mitään sellaista, jolla ei ole käyttöä.
Harvemmilla on rahaa näinä aikoina, ostaa vaate pelkästään komeron hyllyille.
Kerran katsoin Cittarissa jotain 50% alennus tuotetta. En heti ostanut, vaan selvitin, millä hinnalla sen saisi muualta. Tarvetta ko. tuotteelle kun oli. Havaitsin, että muualla ko. tuotteen lähtöhinta oli halvimmillaan pienempi kuin Cittarin alehinta.
Ei siis kannata noissa alennuksissa tuijottaa pelkkiä prosentteja, vaan katsoa, mitä jää maksettavaksi alennuksen jälkeen, ja verrata sitä hintoihin, millä tuotteen saa muualta.
Kaupat tilaavat nyt vaatteita varovaisemmin kuin ennen. Siis vähemmän.
Siksi, etteivät ne jäisi roikkumaan hyllyihin, koska koronan aikaan on vaateostokset siirtyneet paljolti nettiin.
Enää ei kannata jättää silleen, että katselee valmiiksi yhtenä päivänä, ja päättää käydä ostamassa seuraavana päivänä työstä tullessa.
Seuraavana päivänä sitä vaatetta ei enää ole. Se on myyty.