Miksi käytät maskia?
Kommentit (26)
Koska se säästää muiden ihmisten raato/virushengitykseltä vähän, osa tulee maskin alle kun eivät käytä sitä.
Käytän maskia vain esim. töihin liittyvissä kokouksissa, joita ei järjestetä etänä.
Lisäksi maski löytää tiensä kasvoilleni käydessäni isoisääni tapaamassa sairaalassa.
En käytä maskia kaupoissa tai muuallakaan julkisilla paikoilla, sillä siellä maskinkäytön voi korvata reiluja turvavälejä pitämällä ja ihmismassoja välttämällä.
Julkista liikennettä en ole koko epidemian aikana käyttänytkään.
Helppoa, kun ei tarvitse laittautua vaan maski naamalle vain. No käyttäysin muutenkin, kun on suositus.
Sosiaalinen paine. Olen osa lammaslaumaa ja noudatan suosituksia.
Tosin nyt tällä lampaalla alkaa järki mennä näihin rajoituksiin ja alan olla sitä mieltä, että jokainen saisi pitää huolen itsestään, riskiryhmäläiset pysykööt kotonaan ja tämä hyysääminen ja ihmisten eriarvoistaminen pitäisi lopettaa. Jos sairastun, niin sit sairastun. Riski vakavaan tautimuotoon on hyvin pieni, mutta riski, että menetän kohta mielenterveyteni on todella suuri. Olen työtön näiden rajoitusten takia.
Muiden vuoksi. Suojaan maskilla muita ja toivon, että muut maskin käyttäjät minua. Suuremmilta ysköksiltä. Ei siitä muuta hyötyä ole, jos joutuu liian lähelle muita.
Koska en halua levittää koronaa, suojaan muita. Kylläkyllä, olen terve ja sairaana en liiku yleisissä paikoissa, mutta mahdollisuus kantaa virusta tietämättään on ihan mahdollista. Ei, maski ei suodata kaikkea 100% teholla, mutta vähentää viruksen leviämistä kuitenkin. Minulla on aivot ja ymmärrys syy-seuraussuhteista ja logiikasta yleensäkin. Olen aikuinen, en teini-ikäinen ja minulla ei ole tarvetta kapinopida eikä jankuttaa typeriä asioita. Mielenterveyteni on kunnossa ja kaikki salaliitot ja q-jutut ymmärrän täydeksi tuubaksi. Ymmärrän syyt suositusten takana. En koe olevani mikään aivoton lammas joka tottelisi käskyjä käskyjen takia. Ärsyynnyn kylläkin helposti kaikesta höpöhöpöstä ja asioiden vastustamisesta jostain täysin typerästä ja ymmärtämättömästä syystä.
Koska oon niin nössö, koska niin on suositeltu ja kaikki muutkin käyttää, enkä halua erottua muista.
Masennuksen takia saikulla, en jaksa meikata niin maskin alle voi piiloutua kun olen niin hirveän näköinen
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua levittää koronaa, suojaan muita. Kylläkyllä, olen terve ja sairaana en liiku yleisissä paikoissa, mutta mahdollisuus kantaa virusta tietämättään on ihan mahdollista. Ei, maski ei suodata kaikkea 100% teholla, mutta vähentää viruksen leviämistä kuitenkin. Minulla on aivot ja ymmärrys syy-seuraussuhteista ja logiikasta yleensäkin. Olen aikuinen, en teini-ikäinen ja minulla ei ole tarvetta kapinopida eikä jankuttaa typeriä asioita. Mielenterveyteni on kunnossa ja kaikki salaliitot ja q-jutut ymmärrän täydeksi tuubaksi. Ymmärrän syyt suositusten takana. En koe olevani mikään aivoton lammas joka tottelisi käskyjä käskyjen takia. Ärsyynnyn kylläkin helposti kaikesta höpöhöpöstä ja asioiden vastustamisesta jostain täysin typerästä ja ymmärtämättömästä syystä.
Hohhoijaa.
Koska se on asuinmaassani pakollista. En halua 400 e sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine. Olen osa lammaslaumaa ja noudatan suosituksia.
Tosin nyt tällä lampaalla alkaa järki mennä näihin rajoituksiin ja alan olla sitä mieltä, että jokainen saisi pitää huolen itsestään, riskiryhmäläiset pysykööt kotonaan ja tämä hyysääminen ja ihmisten eriarvoistaminen pitäisi lopettaa. Jos sairastun, niin sit sairastun. Riski vakavaan tautimuotoon on hyvin pieni, mutta riski, että menetän kohta mielenterveyteni on todella suuri. Olen työtön näiden rajoitusten takia.
Kevyet mullat!
Itse en aio sairastua covidiin mutta te maskittomat ja varomattomat saatte mun puolestani mennä, en jää kaipaamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
jaxuhalei, hei.
Koska se on suositus ja siitä on todettu olevan hyötyä, joten näillä mennään.
Töissä pidän koska esimies käski, bussissa pidän koska en halua erottua joukusosta. Kotona en pidä ollenkaan.
Käytän vain sellaisissa paikoissa, joissa on "pakko". Julkisissa, kaupoissa jne. kuljen edelleen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on suositus ja siitä on todettu olevan hyötyä, joten näillä mennään.
Suositus on myös syödä kilokaupalla tuoreita kasviksia joka päivä ja harrastaa 2 tuntia hikiliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä pidän koska esimies käski, bussissa pidän koska en halua erottua joukusosta. Kotona en pidä ollenkaan.
Miksi et halua erottua joukosta?
Turvatakseni sinun terveyden, jos olen jostain saanut tartunnan.
Koska muutkin.