Silmät olleet punaiset jo kaksi viikkoa. Mitä meinaa?
Mulla on ollut silmät punaiset jo kahden viikon ajan. Se on sellaista sektorimaista punoitusta molemmissa silmissä. Tietääkö kukaan mikä on kyseessä? Nukunkin tarpeeksi. Ei ole aiemmin ollut tällaista.
Kommentit (18)
Kuivuus, näyttö tai virus, jolloin sitä huuhdotaan Kosteuttavilla silmätipoilla. Joskus vedelläkin hiukan. Jos rähmii sitten lekurin reseptitipat.
Ruusufinnikin voi aiheuttaa mut jos iho ok niin tuskin sitä
Klamydia voi oireilla silmätulehduksena.
Lopeta se pajauttelu, niin ehkä sitten valkenee.
Voi saakeli muutunko mä oikeesti demoniksi? Toivottavasti ei oo klamydiakaan.. pelottavia tauteja annatte tänne. Pitäiskö käydä silmälääkärissä? Ostan kans silmätippoja.
ap
Minulla maskin käyttö saa silmät välillä punoittamaan. Maskin reuna painaa silmäpusseja (🙈),ja varmaan puhaltelen ilmaakin yläkautta silmiini. Tilanne on parantunut, kun aloin laittaa maskin nauhat ristiin, niin se ei nouse liian lähelle silmiä.
Onko silmissä kipua? Näetkö normaalisti?
Silmälääkäri osaa määrittää parhaiten. Hänellä on mikroskooppi jolla tutkia.
Kävin ensimmäisessä alkavassa värikalvontulehduksessa yleislääkärillä ja hoito oli ihan pielessä.
Tulehduksen ärhäköidyttyä hakeuduin silmälääkärin vastaanotolle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ensimmäisessä alkavassa värikalvontulehduksessa yleislääkärillä ja hoito oli ihan pielessä.
Ei ole suoranaista kipua mutta on kyllä valonarkuutta ja välillä roskan tunne silmissä. Jos hieron silmiä niin sitten saattaa esiintyä kipua vähän. Tuo pituus eniten huolettaa koska on kaksi viikkoa jatkunut punoitus
Vierailija kirjoitti:
Ja en ole varma mutta tuntuu että näkö on vähän sumentunut? En tiiä onko joku plasebo efekti ja luulen vain mutta joudun siristelemään paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla maskin käyttö saa silmät välillä punoittamaan. Maskin reuna painaa silmäpusseja (🙈),ja varmaan puhaltelen ilmaakin yläkautta silmiini. Tilanne on parantunut, kun aloin laittaa maskin nauhat ristiin, niin se ei nouse liian lähelle silmiä.
Maski todellakin vaikuttaa minullakin silmiin 😔 Kuivattaa myös silmiä. Ja räpyttelyttää.
Oi, nyt maski tai visiiri tuli meille töissäkin pakolliseksi 🐥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulehduksen ärhäköidyttyä hakeuduin silmälääkärin vastaanotolle.Ei ole suoranaista kipua mutta on kyllä valonarkuutta ja välillä roskan tunne silmissä. Jos hieron silmiä niin sitten saattaa esiintyä kipua vähän. Tuo pituus eniten huolettaa koska on kaksi viikkoa jatkunut punoitus
Valonarkuus ja juuri tuo kipu voivat olla värikalvontulehduksen oireita.
Minulla värikalvontulehdus on alkanut lieväoireisena. Jos en hakeudu silmälääkäriin, niin tulehdus voimistuu ja silmä on todella kipeä. Hoitoaika pitenee myös.
Yleislääkärin tulisi antaa lähete silmälääkärille, jos epäilee värikalvontulehdusta. Ainakin olen iriitti epäilyissäni saanut.
Kerran sairastettuaan iriitin oireet tietää. Jos ei ole oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulehduksen ärhäköidyttyä hakeuduin silmälääkärin vastaanotolle.Ja en ole varma mutta tuntuu että näkö on vähän sumentunut? En tiiä onko joku plasebo efekti ja luulen vain mutta joudun siristelemään paljon enemmän.
Minullakin on ollut sumeutta näkökentässä, kun värikalvontulehdus on alkanut. Voimakkaassa tulehduksessa nokisadetta.
Oliskohan sinun hakeuduttava lääkäriin/silmälääkäriin?
Tuli tästä mieleen, että mulla maski "valahtaa" helposti silmille, ja saattaa osua niihin, niin tulee kipuja, jos joutuu käyttämään liikaa. En ole kiinnittänyt huomiota punottaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulehduksen ärhäköidyttyä hakeuduin silmälääkärin vastaanotolle.Ja en ole varma mutta tuntuu että näkö on vähän sumentunut? En tiiä onko joku plasebo efekti ja luulen vain mutta joudun siristelemään paljon enemmän.
Minullakin on ollut sumeutta näkökentässä, kun värikalvontulehdus on alkanut. Voimakkaassa tulehduksessa nokisadetta.
Oliskohan sinun hakeuduttava lääkäriin/silmälääkäriin?
Nähtävästi kyllä kun täällä on niin hurjia sairauksia. Varaan ajan.
ap
Kuivat silmät on todennäköisin syy. Yleistä talvella, kun on kuiva huoneilma, ja iän myötä vaiva yleensä lisääntyy. Hanki apteekista kosteuttavia silmätippoja.