Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset katsoo huonoja elokuvia?

Vierailija
21.01.2021 |

Oletko koskaan tutustunut oikeaan auteur-cinemaan? Sanooko nimet Kieslowski, Tarkovsky ja Cocteau sinulle mitään? Oletko koskaan tutustunut elokuvateiteen merkkiteoksiin kuten; Krótki film o zabijaniu, Сталкер, Das Cabinet des Dr. Caligari tai Der Himmel über Berlin?

Ovatko ihmiset oikeasti niin tyhmiä ja mieleltään köyhiä, että kiinnostus riittä ehkä juuri ja juuri Spielbergin tai Nolanin kaltaisten ohjaajien viihde-elokuvien ymmärtämiseen.

No minkäs sille voi, jos ymmärrys ja mielenkiinto ei riitä aidon auteur-cineman arvostamiseen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katso mitään millä ei ole minulle mitään annettavaa.

Vierailija
2/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö se päätät mikä elokuva on huono ja mikä hyvä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vain amerikkalaiset osaa tehdä hyviä elokuvia tai osasi. Mun koko lapsuus rakentuu amerikkalaisten elokuvien, viihteen ja pelien ympärille. Ilman niitä aika ikävää olisi ollut.

Natoon ja äkkiä.

Vierailija
4/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa lopettaa tuo elokuvilla besserwisseröinti ja muukin snobbailu, niin ihmiset vois tykätä susta.

Saattaisit saada vaikka pillua joskus.

Vierailija
5/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa olen ihmetellyt, että kuka niitä kaikkia supersankari-leffoja katselee muka vuodesta toiseen. Jatko-osaan jatko-osan perään ja uudelleen filmatatisointeja samoin. Enemmän saisi tulla uusia ja omaperäisiä elokuvia, vaikka onneksi sellaisiakin toki vielä tehdään.

Vierailija
6/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samaa olen ihmetellyt, että kuka niitä kaikkia supersankari-leffoja katselee muka vuodesta toiseen. Jatko-osaan jatko-osan perään ja uudelleen filmatatisointeja samoin. Enemmän saisi tulla uusia ja omaperäisiä elokuvia, vaikka onneksi sellaisiakin toki vielä tehdään.

*filmatisointeja siis, en tiedä mistä tuo ylimääräine "ta" väliin hyppäsi. :D

Vierailija
7/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttiset komediat on hyviä just kun tietää miten siinä käy ennen kuin on katsonut.

Vierailija
8/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Listassasi oli jokunen elokuva. Ei mene kauan aikaa niiden katsomiseen. Olen joskus jotain noista katsellut. Der Himmel über Berlin (2-osainen?) oli niin tylsä, etten jaksanut sitä pitkään katsella. Voitko suositella muita?

Vierailija
9/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkovsky sanoo jotain koska Stalker. Nuo muut ei kinosta.

Vierailija
10/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat ovat viihdettä ja Nolanin parasta sellaista. Ankeaa taitaa elämä, jos mitään ei voi priorisoida viihdearvon perusteella vaan kaiken pitää olla aina sitä ylempää kulttuuria.

Vierailija
11/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkerissa on hyvä idea, mutta jumankauta sen kerronta matelee. Ei elokuvan tarvi mikään musavideo olla, mutta rajansa kaikella. Kai se johtuu vaan siitä, että entisajan ihmiset kävi ns. hitaammalla ja tarvivat enemmän aikaa infon sisäistämiseen.

Vierailija
12/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalkerissa on hyvä idea, mutta jumankauta sen kerronta matelee. Ei elokuvan tarvi mikään musavideo olla, mutta rajansa kaikella. Kai se johtuu vaan siitä, että entisajan ihmiset kävi ns. hitaammalla ja tarvivat enemmän aikaa infon sisäistämiseen.

En minä elokuvaa ole tainnut edes katsoa.

Vierailija
13/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysini ap:n elokuvista: katsomatta paskaa.

Vierailija
14/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen nähnyt nuo, mutta katson kaikkea muutakin.

Vierailija
15/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä elokuvaa ole tainnut edes katsoa.

Eikä kannatakaan, pelit on parempia. :)

Vierailija
16/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hyviä paletinpuhdistajia. Vähän kuin ottaisi vettä välissä erilaisia ruokia tai juomia maistellessa.

Vierailija
17/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kertoo vain sen ettet oikeasti ymmärrä mistään mitään. Sääli.

Vierailija
18/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin ABC on suosituin.

Vierailija
19/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analyysini ap:n elokuvista: katsomatta paskaa.

Tekotaiteellista paskaa.

Vierailija
20/28 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up