Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi verkossa, kokemuksia?

Vierailija
21.01.2021 |

Olen mietiskellyt opiskeluvaihtoehtoja hyvän tovin. Tradenomiopinnot houkuttelevat kovasti, ongelmana vain että olen sidottu kotipaikkakuntaani perheeni vuoksi. Lähin toteutus olisi 120km päässä päiväopintoina, liian pitkä matka päivittäin kuljettavaksi.

Verkko-opinnot vaikuttavat ainoalta vaihtoehdolta, joten kaipailisin kokemuksia. Miten raskasta on, tuleeko kamala stressi, onnistuuko tämmöinen käytännössä itseopiskelu kokonaisen tutkinnon verran? Oletko onnistunut tämmöisessä, oliko sinulla perhettä tai töitä siinä samaan aikaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Olen elävä esimerkki siitä. Olen opiskellut viimeiset 10 vuotta etänä online. Olen suorittanut yhden tutkinnon ja useita sertifiointeja. Se vaatii, että OIKEASTI HALUAT SITÄ. Koet, että se mitä opiskelet kiinnostaa sinua. Ei tietenkään aina, mutta pääasiallisesti. Se vaatii itsenäistä otetta, kunnianhimoa ja ennenkaikkea paljon itsekuria.

Vierailija
2/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa se ei ainakaan ole. Vierestä olen seurannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luun että tradenomiksi viikossa ja ajattelin että minäkin haluan tietää.

Kysymykseesi minulla ei ole vastausta, sorge.

Vierailija
4/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä, mut ei se helppoa ole. Itse valmistuin just kesällä, mulla lapsia ja kokoaikainen, vaativa työ. Mulla tosin työkokemus ja nykyinen työ alalta, se helpottaa, kun aiheet on tuttuja.

Kysy jos on jotain erityistä mitä haluat tietää?

Vierailija
5/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta alalta lainkaan. Töitä on muulta alalta, pakko tehdä kun on lainoja ja perhe ruokittavana, laskuja maksettavana. Toki otan alan töitä heti jos/kun mahdollisuus avautuu.

Mikä oli sinulle haastavinta opiskelussa? Minkälaisia kurssit ovat, jos on mahdollista mitään esimerkkiä on heittää? Minkä verran opiskelit viikossa (tunteina, noin), ja valmistuitko suositellussa ajassa?

Vierailija
6/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etaopiskelu.fi/vinkkeja-3806

siinä sulle ensiapua,etsi itse lisää sanoilla vinkkejä etäopiskeluun tai vinkkejä itseopiskeluun

Vierailija
7/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot on helppo suorittaa etänä. Tarvitset vain imurin, puhelimen ja rahaa 😅

Vierailija
8/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa 65/70 pisteellä taitaa päästä sisään .

Vierailija
9/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun meni aikaa ehkä keskimäärin 20 tuntia viikossa. Valmistuin vähän tavoiteaikaa nopeammin, koska sain harjoittelut hyväksi luettua työkokemuksesta jne.

Osa kursseista oli helppoja, yksi tai kaksi raporttia annetuista aiheista, mutta osassa oli vaikka mitä silppua ja sälää ja videoita jne. Opiskelin Xamkissa, siellä ei ollut juurikaan luentoja, mutta tiedän että esim HAMKin vastaava tutkinto sisältää verkkoluentoja.

Vierailija
10/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti onnistuu ja ei vaadi kovin paljoa.

Itse olen työn ohessa hankkinut KTM tutkinnon (toki on joitakin lähipäiviä ollut)... Aikaa on mennyt varmaan joku ~4h/vko kun jyvitetään koko opiskeluajalle (5v) jonain viikkoina on enemmän töitä, mutta valtaosa vuodesta menee niin, ettei tarvitse tehdä juuri mitään.

Vierailija
11/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suoritan verkko-opintoina parhaillaan. Ajattelin valmistua 2,5 vuodessa. Vuosi jo takana. Aikaahan se vie, kun päivätyön lisäksi opiskelen iltaisin, mutta pidän tästä tavasta opiskella. Hienoa on, että pystyy näin opiskella nykyään, ettei joudu opintotuella kituuttamaan aikuisena😅 Joten suosittelen lämpimästi. Ikähaitari meillä taitaa olla 20-60v.

Vierailija
12/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä, kiitos tähänastisista vastauksista :)

Vierailija
13/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, varsinki tradenomi mitä tuuttaa joka ovesta ja ikkunasta työmarkkinoille ( kaikki haluaa rötvöttää toimistoon näinä päivinä ).

Kyllä työnantaja arvostaa enemmän ihan lähiopetuksessa sen 3-4 vuotta opiskellutta, eri asia sitten hieman spessumalla tutkinolla / täydennyksellä.

Varsinkin, jos asut perähikiällä niin työharjoittelu ja tulevat jalka oven väliin tilaisuudet aika tiukassa.

Vai onko pesti tiedossa siellä molokotin kidassa eli kunnan hallinnossa, ja pitää äkkiä saada virallinen tutkinto että on valintakelpoinen ?

Jospa kuitenki pysyisit siellä hoitoalalla, kun on noita lainojakin yms...?

Vierailija
14/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele, varsinki tradenomi mitä tuuttaa joka ovesta ja ikkunasta työmarkkinoille ( kaikki haluaa rötvöttää toimistoon näinä päivinä ).

Kyllä työnantaja arvostaa enemmän ihan lähiopetuksessa sen 3-4 vuotta opiskellutta, eri asia sitten hieman spessumalla tutkinolla / täydennyksellä.

Varsinkin, jos asut perähikiällä niin työharjoittelu ja tulevat jalka oven väliin tilaisuudet aika tiukassa.

Vai onko pesti tiedossa siellä molokotin kidassa eli kunnan hallinnossa, ja pitää äkkiä saada virallinen tutkinto että on valintakelpoinen ?

Jospa kuitenki pysyisit siellä hoitoalalla, kun on noita lainojakin yms...?

Toivottavasti kaikki muukin menee tässä viestissä yhtä metsään kuin alan veikkaaminen :')

Kumma kyllä voisin uskoa että kun työtä tehdään enimmäkseen verkossa, verkossa suoritetut opinnot eivät olisi ongelma vaan päin vastoin.

Vierailija
15/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomeilla on nyt oikein hyvä työllisyystilanne, mitä nyt korona kurittaa tätäkin alaa siinä missä muitakin.

Vierailija
16/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain nyt Xamkiin verkko-opiskeluihin. Olen 33-vuotias ja työkokemusta 13 vuotta lähes samalta työnantajalta. Pohjana minulla on "vain" taloushallinnon merkonomi tutkinto, joten tuolla amk tutkinnolla haluaisin ensisijaisesti päivittää tietojani ja kehittää osaamistani sekä lämmitellä aivojani. Ja tietysti jos työharjottelu toisi jotakin uutta näkemystä työntekoon ja saisi jalan johonkin toisen työpaikan oven väliin. Onko täällä nyt muita verkko-opintoihin hakeneita? 

Vierailija
17/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vaikka hakisi lähiopetukseen, niin eikös niitäkin tehdä aika paljon etänä, varsinkin näin vielä pandemian ollessa päällä?

Vierailija
18/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis vaikka hakisi lähiopetukseen, niin eikös niitäkin tehdä aika paljon etänä, varsinkin näin vielä pandemian ollessa päällä?

Tämä on varmasti totta. Itse kuitenkin kokopäiväisesti töissä, joten näin parempana vaihtoehtona hakea kokonaan verkko-opiskeluun. Monimuotokin tietysti olisi vaihtehtona, mutta verkko houkuttelee tässä kohtaa enemmän.

Vierailija
19/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
20/29 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, lisää kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme