Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko työpäivän jälkeen koskaan täynnä energiaa

Vierailija
21.01.2021 |

Täällä oli aiemmin ketju, oletko työpäivän jälkeen ihan väsynyt? https://www.vauva.fi/keskustelu/4016789/oletko-tyopaivan-jalkeen-ihan-v…

Monet kertoivat olleensa ihan loppu työpäivien jälkeen ja ettei energiaa riitä luin pakollisiin asioihin. Erityisesti korostuivat sosiaali-ja terveysala, varhaiskasvatus, opetus, fyysiset ammatit ja vaativammat toimistotyöt.

Entäs te, joilla riittää energiaa työpäivän jälkeen vielä ystäville, perheen kanssa puuhailuun ja harrastuksiin. Millaista työtä teet? Mikä on salaisuutesi energisenä pysymiseen ja millaiset elämäntavat sinulla on?

Haluaisin oikeasti vinkkejä (ja varmasti moni muukin), että miten elämästästä saisi tasapainoisemman ja vähemmän kuormittavan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan työpaikasta riippuu. Ei ole mitään poppaskonstia ole siihen että ylikuormitettuna kykenisit kaikki hoitamaan kevyesti. Se onnistuu vain jos jätät osan työstä tekemättä, mutta sitten jatkuva haukkuminen ja lyttääminen vie kuitenkin energiasi.

Vierailija
4/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se kuormitus on lähinnä henkistä.

Ei minulla mitään sen kummallisempaa neuvoa ole. Minusta oli kiva lähteä tänään työpäivän jälkeen lumeen tarpomaan ja harrastukseen. Jostain toisesta sekin olisi voinut tuntua raskaalta.

Juon paljon vettä ja syön terveellisesti.

Vierailija
5/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma juttuni on se, että pidän työstäni. Voisin tehdä sitä, ja teenkin aika paljon, ilman palkkaa. Olen yrittäjänä vanhusten kotihoidossa ja koska olen yrittäjä, saan valita itse asiakkaani. Niinpä joka ikinen asiakkaani on todella upea ihana ihminen. Asiakkaat ovat enemmän ystäviä kuin asiakkaita ja asiakassuhteet ovat pitkiä.

Työnkuvani on laaja ja monipuolinen, liikunta on paljon ja joka päivä opin jotain uutta, mutta joka päivä huomaan myös, että minun pitää opetella uusia asioita. Työni on helppoa, mutta ei missään tapauksessa tylsää.

Teen töitä arkena noin 8:30-15:30 välisenä aikana, joskus on hieman pitempiä päiviä, joskus lyhyempiä. Töiden jälkeen käyn kerran pari viikossa kaupassa ja ajelen lauleskellen kotiin perheeni luokse. Perheeni on myös aivan ihana ja iloinen puheenpulputus odottaa kotona. Asumme omakotitalossa ja nytkin lumisateet ovat pitäneet meidät kiireisenä pihalla, mutta tykkään kolaamisesta. Tykkään ruohon leikkaamisesta, puutarhatöistä, ruuan laittamisesta ja kaikesta ja kuntoni + terveyteni on hyvä. Tykkään yleensäkin arkisista asioista ja ne eivät kuormita minua, vaan niihin riittää energiaa hyvin.

Niin minä kuin perheeni ja ystävänikin olemme sellaisia perustyytyväisiä ihmisiä. Emme suunnittele mitään kovin kauan, vaan ryhdymme toimeen ja teemme. Emme ole valittajia, vaan nautimme elämästä. Olen pian 50 vuotias.

Vierailija
6/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etätyöaikana kotona työskennelläni olen työpäivän jälkeen usein täynnä energiaa. Töitä on paljon kokouksineen ja työ kiireistä. Ehkä enemmän kuin työpaikalla, koska kokoukset ovat etätyössä lisääntyneet. Nautin kuitenkin niin paljon itekseni, rauhassa kotona työskentelystä, että fiilis on tosi hyvä ja energinen. Lisäksi saa nukkua enemmän, kun ei mene aikaa työmatkohin ja ulkoillakin ehtii erilailla. En tiedä mitä teen, kun joutuu takaisin toimistoon. Toivon, että tämä etätyöaika jatkuisi ikuisuuden.

Vierailija
7/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa. Teen hr-hommia.

Vierailija
8/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin kun olen muistanut syödä kunnolla luonaalla, siis melkein ähkyyn asti. Olin laihiksella ja aina työpäivän jälkeen oli vetämätön olo. Ihan turhaa hommaa tuo laihdutus. Mieluummin elän pulleana lyhyemmän aikaa kuin laihana pitkään riutuen.

-M30

Vierailija
9/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään täynnä energiaa ole, mutta jaksan kyllä harrastaa, nähdä ystäviä jne. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana ja elämäntavat ovat mielestäni ihan normaalit (syön säännöllisesti, liikun säännöllisesti ja nukun riittävästi). 

Vierailija
10/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä heti työpäivän jälkeen mutta kun raahaan itseni treeneihin saan voimaa ja energiaa. Urheilen 5 krt viikossa.

Kun syö terveellisesti ja ravitsevasti, jättää väsymystä aiheuttavat höttöhiilarit, sokerit, roskaruoan, alkoholin jaksaa paremmin.

Lisäksi pitää nukkua riittävästi. Liian moni valvoo liikaa ja nukkuu liian vähän.

Eli kuntoile, syö terveellisesti ja nuku riittävästi, niin jaksaa.

Vierailija
11/13 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kun pakotan itseni ulos, niin energiaa alkaa löytymään.

Vierailija
12/13 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirin käyttäjillä ja adhd ihmisillä voi olla töiden jälkeen virtaa. V....ttaa kun aina on ihan piip poikki töiden jälkeen. Vielä vähän yli neljä kuukautta niin alkaa olla elämä eikä vain työ.