Rakastan miesystävääni mutta mietin suhteen lopettamista koska pelkään niin paljon että satutan itseni
Olen todella rakastunut kumppaniini, mutta mietin jatkuvasti suhteen lopettamista koska en jostain syystä pysty luottamaan häneen vaan tunnen jatkuvasti oloni mustasukkaiseksi. Tällaista oloa ei ole ollut aiemmissa suhteissa, mutta tätä edellinen pitkä suhteeni (avioliitto) päättyi siihen että ex-mieheni petti minua ja jätti sitten.
Tästä on kuitenkin vuosia aikaa, ja nyt olen muuten onnellisessa suhteessa mutta typerä mustasukkaisuuteni käy itselleni liian raskaaksi.
Nykyinen puolisoni on tiivissä yhteydessä exäänsä koska heillä on yhteiset lapset ja tekevät paljon yhdessä asioita lasten takia, joka on mulle kauheaa tuskaa, koska exälle ei edes voi kertoa minusta kun kuulemma siitä voisi tulla ongelmia. Lupailee aina että kertoo jossain vaiheessa muttei ole kuitenkaan kertonut.
Sanoin tästä kerran suoraan että tämä loukkaa minua ja on minulle todella vaikeaa mutta hän ei pitänyt asiaa ongelmana ja sanoi ettei halua kertoa exälleen.
Toivoisin että voisin olla miettimättä asiaa mutta minkä mä tunteilleni voin. Monesti jo päättänyt erota mutta sitten kuitenkin jään suhteeseen. On tosi kuluttavaa.
Kommentit (11)
Joko mies on edelleen suhteessa exäänsä ja sen takia salailee, tai sitten on vain todella urpo. Ei kai nyt kukaan terve leiki vielä perhettä exänsä kanssa, jos on uusi suhde. Ottaisin asian puheeksi, mutta parempi ehkä erota kun on kyseessä tuollainen järjen jättiläinen.
Eihän tuo ole hyvä merkki ettei kerro sinusta. Siihen on vain yksi syy.
Vähän outoa, ettei voi sinusta kertoa exälle.
Mustasukkaisuutesi selvästi johtuu edellisen suhteen traumoista. Sitä on hyvä työstää, ettei se tuhoa tulevaisuuttasi.
En tiedä kuitenkaan, onko nykyinen seurustelukumppanisi ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä. Se, ettei sinusta voikertoa exälle, on huolestuttavaa. Sano miehellesi, että palataan asiaan siiten kun heidän eronsa on niin selvä, ettei sinua tarvitse piilotella.
Miehesi käyttäytyy sillan, että sulla ei ole hyvä olla hänen kanssaan. Eronneet eivät perheenä enää tee asioita yhdessä, kun vain lasten ongelma tilanteissa. Sen uuden pitää mahtua mukaan juhliin ym. Se exä näyttää olevan mustis miehestäsi, kun sinusta ei voi hänelle kertoa. Kysy mieheltäsi kumman vieressä hän seisoo. Sinun vai exän? T. Ex- vaimo, joka ei hallitse ex miehensä elämää
Kuulostaa siltä, ettei ero ole vielä selvä tai ainakaan mies ei ole siitä päässyt yli.
Kurja juttu. Täytynee yrittää puhua hänen kanssaan vielä, ja jos ei nytkään kuuntele niin pakko kai tästä on oman mielenterveyden vuoksi sitten erota.
Toisaalta voihan olla, että hän vain etenee omaan tahtiinsa, ja jossain vaiheessa kertoo exälleen ja kaikki meneekin hyvin. Mua vaan rasittaa todella paljon tää asia.
Vierailija kirjoitti:
Kurja juttu. Täytynee yrittää puhua hänen kanssaan vielä, ja jos ei nytkään kuuntele niin pakko kai tästä on oman mielenterveyden vuoksi sitten erota.
Toisaalta voihan olla, että hän vain etenee omaan tahtiinsa, ja jossain vaiheessa kertoo exälleen ja kaikki meneekin hyvin. Mua vaan rasittaa todella paljon tää asia.
Voihan se niin olla, että kertookin, mutta enemmän olisin huolissani siitä, että viettää exän kanssa aikaa ikään kuin perheenä. Eihän tuollaisessa kuviossa ikinä ole oikeasti tilaa uudelle kumppanille, jos exä roikkuu mukana.
Tekosyitä. Kyllä eronneen pitää pystyä kertomaan uudesta suhteesta tai sitten homma ei ole selvä. Ollaan kiinni entisessä tunnetasolla ja sinä olet vain laastari.
Jos ero on tuore, tyyliin 1-6 kuukautta sitten erottu, niin voihan uusi suhde herättää tunteita exässä.
Mutta suurempana ongelmana pidän epärehellisyyttä ja salailua.
Ajatuksia? Onko kohtalotovereita tai kokemuksia? Aiemmissa suhteissani en koskaan ole ollut mustasukkainen, mietin, johtuuko tämä exästäni ja hänen pettämisestään vai sittenkin nykyisestä kumppanista, joka ei ole pettänyt tai antanut epäilystä etten voisi luottaa mutta jotenkin en pysty käsittelemään tuota aikaa jonka hän viettää exänsä kanssa koska tulen siitä mustasukkaiseksi. Tai siitä ettei hän kuunnellut minua kun kerroin että tämä on minulle vaikeaa.