Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Nuori palasi Britanniasta Suomeen ja jätti ohjeet noudattamatta – 30 sai koronatartunnan, 400 karanteeniin

Vierailija
21.01.2021 |

"Nuori palasi Britanniasta Suomeen ja jätti ohjeet noudattamatta – 30 sai koronatartunnan"

"Ulkomailta tulee Suomeen koronavirusta nyt aiempaa enemmän.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkäri Taneli Puumalainen kertoi THL:n ja sosiaali- ja terveysministeriön (STM) koronainfossa torstaina, että tartuntatapauksia tulee laajalti eri maista.

Yksi laajimmista on tapaus, jossa Suomeen Isosta-Britanniasta palannut nuori ei noudattanut karanteeniohjeistuksia, vaan tapasi tuttaviaan Suomeen saavuttuaan.

– Nuoret ovat kokoontuneet yhteen. Tartuntaketjussa on noin kolmekymmentä jatkotartuntaa ja tietoni mukaan noin 400 karanteenimääräystä, Puumalainen kertoo."

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8ec4a7cd-360d-4b1b-815a-abd3e9f5…

Ensin uhriduttiin mediassa siitä, miten Britanniasta ei pääse jouluksi Suomeen. Ja sitten toimittiin näin. Jo silloin ihmiset ihmetteli tätä pari päivää ennen joulua tapahtunutta uhriutumista, kun eihän siinä edes kerkeäisi pitää mitään karanteenia. Ilmeisesti ei ollut aikomuskaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupimatkustelu on kyllä vaakalaudalla. Ei voi olla ihmisoikeus vaarantaa muiden terveys oman lomanvieton vuoksi.

Vierailija
22/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa ainakin tartuttajat ja sairastuneet ovat pääosin ma m uja varissuolla ja Halisissa. Sama juttu Helsingissä, Itä-Helsinki hohkaa punaisena ja kaikkihan tietää, ketä siellä asuu. Ei tämä tietty ryhmä piittaa mistään säännöistä. Tosin, eipä sitten haittaakaan kun vähenevät luonnollisen poistuman kautta.

Sama juttu Ruotsissa. Valtaosa on m am uja, myös ne kuolleet. Voisin lyödä vaikka vetoa, että tämä Briteistä palannut ei ollut aivan kantasuomalainen. Ja eikös siellä Turussa saataisi Korona kuriin, jos ei sieltä Skopjesta tulisi joka viikko lisää tartuttajia?

Ja minä voisin vaikka lyödä vetoa, että oli ihan suomalainen pellavapää. Tätä minä-minä-porukkaa minä pelkää kaikkein eniten. Kun teinit/lapsukaiset tulevat bussissa istumaan eteeni tai taakseni ilman maskia ja kälätys on hurjaa, minä joudun aina vaihtamaan paikkaa. Ja näiden tartuttavien kakaroiden "harrastamisen" takia nyt sitten me vanhemmat ikäluokat joudumme kuolemaan tai sairastumaan vakavasti loppuiäksemme! Toivottavasti sitten tartuttavat myös vanhempansa ja isovanhempansa. Se olisi ainostaan reilua.

Olet sairas kun toivot toisten ihmisten sairastumista ja tätä myöten mahdollista kuolemaa

Toivon vain reiluutta. Kun nuoret tartuttavat ja tappavat meitä heille täysin vieraita ihmisiä, toivon myös heidän omaisileen huonoa tuuria. Ovat lapsensa sen verran huonosti kasvattaneet.

Jos haluat suojata itseäsi niin pysy kotona, tai jos töihin on pakko mennä paikan päälle niin tee se omalla autolla.

Typerää hengata jossain bussissa ja sitten uhriutua siitä että siellä on muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks niitä rajoja ei saada kiinni? Mitä se auttaa minun täällä maski naamalla kulkea kun raja vuotaa tautista porukkaa? Hupimatkustelulle stoppi. NYT.

Minä olen jo tuosta syystä lopettanut rajoitusten noudattamisen. Käyn ravintoloissa, en käytä maskia, kuljen julkisilla enkä vastaa vieraista numeroista tuleviin puheluihin koska ei kiinnosta joutua karanteeniin.

Vierailija
24/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37753 kirjoitti:

Toivottavasti tämä ei ollut se jolle Haavisto soitti ja neuvoi miten päästä Suomeen.

Ei ollut, koska vaihto-oppilas tuli Suomeen vasta tammikuussa ja tämän isomman tartuntaketjun aloittaja oli tullut Suomeen ennen joulua.

Vierailija
25/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa ainakin tartuttajat ja sairastuneet ovat pääosin ma m uja varissuolla ja Halisissa. Sama juttu Helsingissä, Itä-Helsinki hohkaa punaisena ja kaikkihan tietää, ketä siellä asuu. Ei tämä tietty ryhmä piittaa mistään säännöistä. Tosin, eipä sitten haittaakaan kun vähenevät luonnollisen poistuman kautta.

Ja koska puhetapa on älämölö ja kailotus ja räkä lentää, onko ihme jos tartunnat leviää? Ei ole.

Tämä on totta.

Vierailija
26/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka tai minkä värinen. Ainakaan ne ennen joulua mediassa itkeneet olivat ihan kantiksia. Suomen ei olisi pitänyt päästää ketään maahan Britanniasta ilman valvottua karanteenia esim hotellissa.

Vierailija
27/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu Ruotsissa. Valtaosa on m am uja, myös ne kuolleet. Voisin lyödä vaikka vetoa, että tämä Briteistä palannut ei ollut aivan kantasuomalainen. Ja eikös siellä Turussa saataisi Korona kuriin, jos ei sieltä Skopjesta tulisi joka viikko lisää tartuttajia?

Ja minä voisin vaikka lyödä vetoa, että oli ihan suomalainen pellavapää. Tätä minä-minä-porukkaa minä pelkää kaikkein eniten. Kun teinit/lapsukaiset tulevat bussissa istumaan eteeni tai taakseni ilman maskia ja kälätys on hurjaa, minä joudun aina vaihtamaan paikkaa. Ja näiden tartuttavien kakaroiden "harrastamisen" takia nyt sitten me vanhemmat ikäluokat joudumme kuolemaan tai sairastumaan vakavasti loppuiäksemme! Toivottavasti sitten tartuttavat myös vanhempansa ja isovanhempansa. Se olisi ainostaan reilua.

Olet sairas kun toivot toisten ihmisten sairastumista ja tätä myöten mahdollista kuolemaa

Toivon vain reiluutta. Kun nuoret tartuttavat ja tappavat meitä heille täysin vieraita ihmisiä, toivon myös heidän omaisileen huonoa tuuria. Ovat lapsensa sen verran huonosti kasvattaneet.

Sinä olet ihan itse voinut sairastuttaa kuolettavasti jonkun vanhan mummelin tavallisella flunssalla elämäsi aikana. Ihan turha hurskastella nyt sillä, että pidät maskia tai turvavälejä koronan aikaan. 

Sitä paitsi jos sinun mielestäsi kostomentalitetti on ihan ok, niin mitäpä turhaan tässä kukaan käyttäytyy paremmin kuin toinen. Täysin tekopyhää sinulta (ja kaikilta sinun kommenttiasi peukuttaneilta) vaatia muilta yhtään mitään. 

Vierailija
28/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tartuttaa tietoisesti toiseen HIV:n, se on tapon yritys. Näissäkin tapauksissa suosittelisin samaa tuomiota näille älykkyysosamääräkäyrän alapäässä oleville.

Vierailija
29/48 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten ihme, että eniten tartuntoja on ikäryhmässä 20-30 -vuotiaat. Toiseksi eniten ikäryhmässä 30-40 -vuotiaat. Kuolemattomina luulevat, ettei koske heitä. Party people.

Vierailija
30/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä lapsilla ja nuorilla on ihan sama oikeus käyttää joukkoliikennettä kuin sinullakin, ei ne bussit mitään sinun yksityislimusiinejasi ole.

Eli jos "hurja kälätys" häiritsee niin älä sitten kulje julkisilla. Riskiryhmäläisenä sinun olisi viisainta pysyä nyt kotona ettet tule kuormittaneeksi terveydenhuoltoa.

Vierailija
31/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näiden koronaan sairastuvien nimet pitäisi tuoda julki. Siis niiden, jotka ovat ihan omaa tyhmyyttään siihen sairastuneet. Häpeäisivät ehkä vähän.

Vierailija
32/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan briteillä oli lavantauti-Mary, nyt meillä on korono- Kerttu/Kari🙈

Vierailija
33/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkään aiheesta ei saa keskustella täällä.

Se on hyvä juttu. Samaa soopaa on jo vuosi jauhettu 

ja kas

koko hommasta olisi selvitty sulkemalla rajat.

Sincc

Alkaako vihervassarikin ymmärtää miten hyvä juttu rajojen sulkeminen on?

Vierailija
34/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää minkäännäköistä pagolaisvirtaa .. levittävät vain tauteja.

Kun tämä sanottiin vuooosia sitten, niin raasssishtii rassiisshtii ..

Todeksihan tuo nyt osoittautuu ..

Sincc

Tämähän on ihmiskunnan historiassa jo ikivanha asia. Muualta tulleet ovat AINA riski.

Vierailija
35/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

223423423

Vierailija
36/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä olisi reilua, jos toinen tartuttaa viattomia osapuolia? Ketä kohtaan??? Ootko vähän sairas päästäsi?!

Vierailija
37/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se nainen kuka lapsineen pääsivät lentämään Tukholmaan ja sieltä Suomeen. Iso uutinen oli kun lentokiellosta huolimatta kone matkustajineen pääsi nousemaan Lontoosta. Isot uutizet oli Ruotsissa ja Suomessa.

Oliko joku näistä siis "nuori aikuinen"?

Vierailija
38/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin toivon reiluutta karman kovan käden kautta sulle, joka toivot viattomien ihmisten huonoa tuuria, vain että joku oikeasti syyllinen saisi kärsiä samalla. Kyllä oot pöpi. Toivotaan et käy kurjasti. Mut sun omaisille en toivo mitään kurjaa, he eivät sitä ansaitse. Ja eiköhän sussa ole jo muutenkin heille tarpeeksi kurjuutta ja ongelmia.

Vierailija
39/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se nainen kuka lapsineen pääsivät lentämään Tukholmaan ja sieltä Suomeen. Iso uutinen oli kun lentokiellosta huolimatta kone matkustajineen pääsi nousemaan Lontoosta. Isot uutizet oli Ruotsissa ja Suomessa.

Eikös nämä tulleet Suomeen joulun jälkeen? Tartuttaja tullut ennen joulua.

Vierailija
40/48 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nuori aikuinen voi sitten vähän myöhemmin ihastella omaa body countia. On sitten varmaan kiva ajatella kuinka monta kuolemaa oma typeryys aiheutti.