Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa proteiinipitoista kasvisruokaa joka ei pieretä?

Vierailija
21.01.2021 |

Härkis nähty ja koettu. Trumpetti soittaa sontaista säveltä.
Mielelläni kuulisin muista vaihtoehdoista.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broisku, käytännössä kasvis!

Vierailija
4/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikki pavut. Niitä kun syö päivittäin niin vatsa tottuu, eikä pieretä.

En ole härkiksiä yms. käyttänyt, joten niistä on paha sanoa yhtään mitään.

Vierailija
5/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruuasta tulee hirvittävät ilmavaivat, lisäksi tulee umpiperä.

En kokeile koskaan enää.

Vierailija
6/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut, sienet, linssit. Jos haluat tuollaisia valmiita juttuja niin tofu, kaurapala (samasta hyllystä kuin tofu) - noi seitanit ja vönerit ym on todella gluteenipitoisia, seitankin pelkkää vehnää. Pylly laulaa synkän laulun vaikka oon ollu vege vuosia.

Vierailija
7/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet ei ole kasvisruokaa.

Vierailija
8/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin ruokavaliota, jossa mikään ruoka ei pureskelututa. Kokeillut mehudieetit, mutta niissä oli liian vähän kaloreita. Kaikki kiinteä, jopa puuro saattaa pureskelututtaa.

Vierailija
9/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broisku, käytännössä kasvis!

Broisku kasvis???

Vierailija
10/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet ei ole kasvisruokaa.

:D Okei. Ihan miten vaan, yritin tässä olla kokeneena avuksi. Olisivatkohan ne sitten pimeässä kasvaneita surumielisiä niljakkeita vai mikä määritelmä sopisi sinulle?

Vierailija
11/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensin jättäisin nuo härkikset yms. kauppaan.. Eineksiä ne. Noi lihankorvikkeet on varmaan pahin ilmavaivojen aiheuttaja. Tofu, tempeh ym fermentoidut tuotteet on paljon parempia vatsalle. Voit muutenkin tukea suoliston hyvinvointia esim hapankaalilla. 

Toisaalta vatsalla kestää aikansa tottua kasvisruokavalioon ja se voi kestää viikkoja. Se on ihan normaalia. Mä kerran lähes myrkytin äitini, kun tein sille pastakastikkeen, jossa oli vaan hemmetisti kasviksia. Oli tottunut syömään perus suomiruokaa.  

Vierailija
12/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin ruokavaliota, jossa mikään ruoka ei pureskelututa. Kokeillut mehudieetit, mutta niissä oli liian vähän kaloreita. Kaikki kiinteä, jopa puuro saattaa pureskelututtaa.

Tee keittoa juureksista ja lisää siihen hiukan öljyä. Syö avokadoa, siitä saa ihan mössöä tehtyä, sen voi suunnilleen imeskellä suuhunsa. Smoothieen voisi mennä kans, en oo ite silleen kokeillut.

Vierailija
13/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruuasta tulee hirvittävät ilmavaivat, lisäksi tulee umpiperä.

En kokeile koskaan enää.

Miten koostit ruokavaliosi?

Olen kasvisruokailija ja ilmavaivoja tulee, jos en käy isommalla tarpeella pytyllä muutamaan päivään. Gluteenista samoin.

Paljon on vaikutusta millaiseen ruokavalioon suolisto on tottunut.

Vierailija
14/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijarouhe, tofu, soijapala. Mahdollista maustaa itselle sopivaksi. Härkis ym. muu kuin protsku voi aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
15/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit vähempi kuin muut, muttei niitäkään kannata tuolta kannalta hirmuisesti syödä.

Vierailija
16/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soijarouhe, tofu, soijapala. Mahdollista maustaa itselle sopivaksi. Härkis ym. muu kuin protsku voi aiheuttaa ongelmia.

Mun vatsa ei kestä soijarouhetta tai -paloja... Niistä tulee jotenkin samanlainen tiiliskivi vatsaan kuin lihasta. Enkä ole ikinä oppinut maustamaan sitä, ehkä siksikään en tykkää. Mutta sitten mun vatsa taas kestää papuja ja linssejä hyvin. Viljoista saa yllättävän paljon proteiinia. Mitä puhtaammassa muodossa, sen parempi. Samoin siemeniä kannattaa syödä, esim pellavan- ja hampunsiemenet tekee hyvää vatsalle ja sisältävät proteiinia.

Vierailija
17/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni kasvisruokaa jos se ei olisi niin hiilihydraattipitoista, vähärasvaista ja jos proteiini olisi lähellä tuotettua eli kotimaista. Eikä aiheuttaisi massiivista vatsan turvotusta, alituista nälkää, väsymystä, ilmavaivoja, päänsärkyä, nivelkipuja.

Eli pois kuvioista olisi ainakin gluteeni, ulkomaiset proteiininlähteet, einekset, siemenöljyt, ulkomaiset kasvikset/hedelmät/marjat, ultraprosessoidut elintarvikkeet. Sienistä on pahoja lapsuusajan traumoja, joten nekään ei käy.

Vierailija
18/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensin jättäisin nuo härkikset yms. kauppaan.. Eineksiä ne. Noi lihankorvikkeet on varmaan pahin ilmavaivojen aiheuttaja. Tofu, tempeh ym fermentoidut tuotteet on paljon parempia vatsalle. Voit muutenkin tukea suoliston hyvinvointia esim hapankaalilla. 

Toisaalta vatsalla kestää aikansa tottua kasvisruokavalioon ja se voi kestää viikkoja. Se on ihan normaalia. Mä kerran lähes myrkytin äitini, kun tein sille pastakastikkeen, jossa oli vaan hemmetisti kasviksia. Oli tottunut syömään perus suomiruokaa.  

Milloin saa luovuttaa jos kasvisruoka ei ole vuosikymmeniin alkanut sopia suolistolle?

Vierailija
19/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin saa luovuttaa jos kasvisruoka ei ole vuosikymmeniin alkanut sopia suolistolle?

Mitä sä syöt?

Saat luovuttaa, mutta mitä sä sitten aiot syödä? Jättää kaikki kasvikset pois? 

Vierailija
20/20 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä syöt?

Saat luovuttaa, mutta mitä sä sitten aiot syödä? Jättää kaikki kasvikset pois? 

Luovutin jo. Kauan kauan sitten.

Syön. Kotimaista eläinrasvaa eli rasvaisia lihoja, voita, munia, rasvaisia maitotuotteita, sisäelimiä, luulihalientä. Salaatin mausteena oliiviöljyä tilkka.

Kourallisen kasvikuntaa päivässä ja se on 100% kotimaista, sisältää kauden kasvista, kotimaista marjaa ja hedelmää, jopa vähän perunaa. Todellakin kulutus noin kourallinen tätä lajia per päivä.

Siinä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. Olin ennen kasvissyöjä, sitten vegaani, mutta sitten terveys petti.