Satolla on kyllä hätä päälle. Kävelin niiden talojen ohi...
Kaikki huoneistot pimeinä täällä Helsingin hyvällä alueella. Kellään ei ole enää varaa asua niissä, sen lisäksi niillä on jatkuvasti mainoksia että ensimmäinen vuokra 50%
Kommentit (22)
Ehkä ne odottaa remonttia. Tietynikäiset talot tuppaa olemaan joko just remontoitu, remontissa tai odottamassa kohta tulevaa remonttia. Niitä ei kannata täyttää jos remppaporukat on tulossa heti keväällä.
Toinen vaihtoehto on että niillä on vetämässä kaavamuutos jotta saa rakentaa isomman tilalle remontin sijaan. Helsingissä on nyt alueita joissa tuollainen onnistuu aika helposti.
Ei kai Satolla tms. asu kuin yhteiskunnan elätit tai muut ongelmaiset, joille ei yksityinen suostu vuokraamaan.
Nuo takuuvuokrattomuudet yms. kuitenkin maksetaan sen normaalisti toimivan vuokralaisen pussista korkeampina vuokrina vs yksityinen asuntosijoittaja.
No Helsingin paremmilla alueilla on Saton kämpät rempattu 5 vuotta sitten. Silti tyhjiä.
Vai ovatko asukkaat vielä nukkumassa? Töissä ei tarvitse käydä, kun Kelan tuki kilahtaa tilille.
Sato nosti yksiön vuokraa vähintään 50 euroa joka vuosi kun vielä asuin Saton asunnossa Helsingissä. Poikkeusta ei ollut, se oli säännöllisesti siis ihan joka vuosi. Pää tulee vetävän käteen jossain vaiheessa.
Ei hellvetti mitk vuokrat !!! Pieni 40 neliön kämppä päälle tonnin.
Sijainti sentään ok ja kuntohan noissa on erinomainen.
Tässä vastapäätä on Saton talo ja puolet asunnoista on ollut tyhjillään jo vuosien ajan. Katsoin huvikseni vuokria, 58m2 kaksio, 1280e. Meillä tässä Hekan samankokoisessa kaksiossa vuokra 714e.
Hki, kantakaupunki
Vierailija kirjoitti:
Ei hellvetti mitk vuokrat !!! Pieni 40 neliön kämppä päälle tonnin.
Sijainti sentään ok ja kuntohan noissa on erinomainen.
Kunto saattaa olla ok, mutta talvella helkkarin kylmä. Kaveri asuu Saton talossa ja kiroilee tätä koko ajan.
Miten noita on varaa pitää tyhjinä?
Meidän lähellä on kanssa pari saton(kin) taloa ja kyllä noi tuppaa olemaan ihan täynnä. Ehkä "hyvillä" alueilla on sitten eri juttu kun tätä ei taideta ekaksi mainostaa helsingin parhaana alueena :D
Mä asun Vantaalla vuokralla hyvässä taloyhtiössä, jossa suurin osa omistajia. Kaikki vimosen päälle kunnossa ja talo on aivan hiljainen.
Tien toisella puolella on sato-kompleksi, joka on rähjäinen, levoton ja asunnot huonokuntoisia ilmoitusten perusteella. Vuokra vastaavasti asunnosta on melkein 200 euroa kalliimpi kuin minulla.
Ei olisi rahaa maksaa sitä itse enää, vaikka tienaan ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten noita on varaa pitää tyhjinä?
Jos esimerkiksi noi Niemenmäen kämpät/talot laittaa myyntiin, niistä saa äkkiä melkoset massit. Valmiiksi rempattujakin. JA ostajia on enemmän kuin myytävää tarjolla. Ehkä joku verokikkailu tai lakitekninen yksityiskohta vaatii asuntojen olemista tyhjillä tietyn ajan kunnes ne voi myydä? En tiedä, mutta kaipa tuo olisi mahdollista.
Jep ja katsokaa vielä missä kunnossa suurin osa kämpistä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Satolla tms. asu kuin yhteiskunnan elätit tai muut ongelmaiset, joille ei yksityinen suostu vuokraamaan.
Nuo takuuvuokrattomuudet yms. kuitenkin maksetaan sen normaalisti toimivan vuokralaisen pussista korkeampina vuokrina vs yksityinen asuntosijoittaja.
Yhteiskunnan elätti tai ei niin Sato ja Lumo vaativat vuokratakuun, jos luottotiedot eivät ole kunnossa.
Asuminen Helsingissä on niin tuskaisan kallista, ihmisiä on alkanut ottaa aivoon jättivuokrat.
Älkää ikinä muuttako saton asuntoon! Eivät huolehdi asukkaidensa hyvinvoinnista. Asunnossamme on ollut lokakuusta lähtien 18 astetta lämmintä eikä heitä kiinnosta. Olemme tapelleet asiasta joka talvi.
Onneks pian pääsemme muuttamaan vihdoin omaan kotiin.
Miten niillä on varaa pitää noita Niemenmäen uudet kämpät tyhjinä? Ylimielistä touhua.
Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos kaikki maksaisivat vuokransa omista palkkatuloistaan. Koska jengillä ei olisi varaa maksaa noita vuokria, niiden olisi pakko joustaa alaspäin. Mutta kun yhteiskunta pumppaa rahaa asumistukina noille firmoille, ei niille tule koskaan painettaa tiputtaa vuokria. Ja itse olen asunut aikanaan Satolla Helsingin hyvällä alueella, vuokra 58 neliötä 1250 euroa. Olin puolisoni ja erään toisen naapurin kanssa ainoa siinä talossa, joka kävi töissä. Meillä ei pienet palkat riittäneet, joten ei muuta kuin pienempään asuntoon ja syrjään asumaan, mutta nämä mellastavat bilehileet ja narkkarit jäivät sinne asumaan.
15 vuotta aikoinaan Satolla asuneena repeilen aina kun telkkarista kuuluu heidän uusi mainoksensa: Vuokraa epätäydellisen täydellinen kotisi! Ne on alkaneet viimein rehellisiksi, kämppämme ovat sitten epätäydellisiä eli aivan paskoja. Ja sitähän ne ovat, törkyvuokrat yhdistettynä käsiin hajoaviin, homeisiin ja tosiaan jääkylmiin kämppiin eivät ole ihan ykkönen myyntivalttina. Eivät välitä pätkääkään asukkaiden terveydestä, jopa isot vesivahingot jätetään kerrostaloissa kuivaamatta, ja seuraavaa asukasta sisään. Hyvä jos kukaan ei enää muuta noihin lääviin.
Sato voi olla jopa koko maailman surkein vuokraisäntä, mikä tiedetään myös vaikka Helsingin kaupungilla. Itse olen, ja moni muukin on, saanut Stadilta kämpän kun hakemuksessa lukee asun Satolla....sekä kamalien olosuhteiden että mielenvikaisen vuokran takia.
Kojamosta ei voi puhua edes samana päivänä, nehän profiloituu nyt urbaaneiksi, tyylikkäiksi kaupunkikodeiksi, rakentavat uusia taloja paljon, eikä vuokrankorotukset ole enää yhtä hurjia kuin ennen.
Sato on pudonnut jonnekin aivan uudelle levelille vuodelta 82 olevine homeisine muovimattoineen ja irtoilevine kaapinovineen.
Helsingin Munkkiniemen vieressä, eli Niemenmäellä on jo vuosia ollut uudet asunnot ihan tyhjillään. Palkat eivät enää riitä.