Postin moraaliton toiminta
Olin tilannut ulkomailta paketin, jossa kesti. Tyhmyyttäni en tarkistanut päivittäin missä paketti menee, koska ajattelin että Posti lähettää saapumisilmoituksen, no ei lähettänyt. Eli mulla ei ole tarvittavaa koodia lähetyksen noutamiseen. Nyt mun pitäisi maksaa 2 euroa puhelusta+pvm, koska ovat tahallaan rakentaneet chatin niin huonoksi ettei siellä selviä mikään. Vahingossakaan yhtään chat-asiakaspalvelijaa ei ole siellä. Mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia muiden kuljetusfirmojen kanssa, paitsi Postin. Posti on yksi v**un vitsi. Onko muilla jotain älyttömiä kokemuksia Postin kanssa, tuskin olen ainoa?
Kommentit (19)
Et tarvitse koodia. Riittää, että pysytyt todistamaan henkilöllisyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Postin automaattiin tullut.
Miten olisit voinutkaan seurata pakettia, kun sinulla ei ole koodia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut lokerokoodia, käännythän Pakettiautomaatin asiakastuen puoleen smartpost@posti.fi
Luottamus Suomeen valtiona menee juuri Postisotkujen, sähkönsiirtomaksujen nousun, taksiuudistuksen kaltaisten tapahtumien vuoksi ja että esim kehitysapua nostetaan pakkomielteen omaisesti tilanteessa, jossa Suomi itse ei menesty. Jaetaan rahaa polittisesti suuntautuneesti, vaikka Suomi velkaantuu. Normaalit palkat tulisi kyllä maksaa kaikille työntekijöille, estää halpatyövoiman käyttö.Jos esim Filippiineiltä tuodaan sairaanhoitajia, niin heidät kannattaisi kotiuttaa Suomeen pysyvämmin ja nostaa Suomen väkilukua muutenkin eri toimin. Meillä jää taloja rapistumaan, kun suuret ikäluokat kuolevat. Niille voisi etsiä käyttäjiä.
Posti lähettää AINA saapumisilmoituksen vai puhutko nyt aivan varmasti POSTISTA etkä MISTÄÄN MUUSTA KULJETUSFIRMASTA?!? Posti ei ole mikään yleistermi, tiedäthän edes sen? Ja postilla ei myöskään ole maksullisia puheluita, mistä helvetistä tämän keksit paskaperse?!? Olet todella huono trolli................
T: Ex-Postiukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut lokerokoodia, käännythän Pakettiautomaatin asiakastuen puoleen smartpost@posti.fi
Kiitos paljon! En itse löytänyt Postin sivuilta tuota.
Vierailija kirjoitti:
Posti lähettää AINA saapumisilmoituksen vai puhutko nyt aivan varmasti POSTISTA etkä MISTÄÄN MUUSTA KULJETUSFIRMASTA?!? Posti ei ole mikään yleistermi, tiedäthän edes sen? Ja postilla ei myöskään ole maksullisia puheluita, mistä helvetistä tämän keksit paskaperse?!? Olet todella huono trolli................
Kylllä mä Postin ja muut kuljetusfirmat erotan vaja*ki. Ei ole tullut ilmoitusta. Säkin olet jostain syystä Postin ex-työntekijä, ehkä kuitenkin siksi ettet kelvannut sinnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllä mä Postin ja muut kuljetusfirmat erotan vaja*ki. Ei ole tullut ilmoitusta. Säkin olet jostain syystä Postin ex-työntekijä, ehkä kuitenkin siksi ettet kelvannut sinnekään.
Ja postilla muuten on nykyään hemmetin kalliit, maksulliset puhelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs puhu asioista mistä et tiedä yhtään mitään, poju/tytteli.
Vierailija kirjoitti:
Äläs puhu paskaa.
Mulle tuli auki revitty kirje jouluna. Postinjakajako vai lajittelijako oli avannut etsiessään rahaa? Yritin tehdä reklamaation, liian vaikeaa, lähettäjän yksityistietoja vaadittiin. En aio soittaa heille kalliisiin numeroihin, vika on heidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs puhu asioista mistä et tiedä yhtään mitään, poju/tytteli.
Vierailija kirjoitti:
Äläs puhu paskaa.
Sä tässä olet täysin tietämätön, hävettää puolestasi. Pidä turpasi kiinni, jos ei ole muuta tekemistä kuin provota.
Mulla on sujunut 99% postipaketeista perille ilman suuria ongelmia. Se on ehkä vähän yllättävää mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli auki revitty kirje jouluna. Postinjakajako vai lajittelijako oli avannut etsiessään rahaa? Yritin tehdä reklamaation, liian vaikeaa, lähettäjän yksityistietoja vaadittiin. En aio soittaa heille kalliisiin numeroihin, vika on heidän.
Niin tässä tämä juuri on, et pysty selvittämään asiaa missään ilmaiseksi, jonka pitäisi kuulua jokaiseen asiakaspalveluun. Puhelu sitten taas on tajuttoman kallis, eikä asiasi silti välttämättä selviä. Ja chat on yksi vitsi, chat-botti josta ei ole mitään hyötyä. Vaikka ihan tahallistahan tuo Postin toiminta on. Revitään rahaa, sieltä mistä pystyy. Kunpa mikään firma ei enää tekisi Postin kanssa kuljetussopimuksia, siitä kärsii firmatkin, kun jengin ostohalut vähenee.
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/ota-yhteytta/henkiloasiakkaiden-asi…
(1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)
Mieheni lähettää yirtyksensä tuotteita paljon postin kautta ja vastaanottaa myös lähetyksiä. Joka kuukausi, ellei joka viikko, on ongelmia Postin kanssa. Milloin ei saa ilmoitusta ollenkaan paketin saapumisesta ja se lähetetään takaisin, milloin asiakas ei saa tietoa paketistaan, vaikka lähetyksessä on sähköposti- ja puhelintiedot, koronan vuoksi on lähetykset seisseet kuukausitolkulla jossain lähtemättä ulkomaille, mutta häntä ei ole asiasta informoitu. Häneltä menee paljon työaikaa Postin virheiden korjaamiseen. Toteammekin hänen nykyään olevan Postin työntekijä... Uskomatonta, ettei Posti voi hoitaa perustehtäväänsä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se kuulostaakin tavallisen ihmisen oikeustajuun tosi erikoiselta, Posti ei ole näistä käytännössä mitenkään vastuussa. Postilain mukaan lähettäjä on vastuussa lähetyksestä niin kauan, kunnes se on vastaanottajalla, joilloin vastuu siirtyy hänelle, eli jos postin turmelemasta lähetyksestä on sanottavaa, tulisi se huvittavasti antaa tiedoksi lähettäjälle, vaikka hän ei olisi siihen syypää.
Postin lajittelu taitaa hoitua nykyään koneellisesti, eli se on varmaan vaan jäänyt johonkin koneeseen kiinni ja revennyt. Rahaa ei muutenkaan saisi postissa lähettää joten sitä etsiessään tuskin kukaan kirjeitä availee :)
Joillekin isoille nettikaupoille kadonneiden ja tuhoutuneiden lähetysten korvaaminen ei ole iso homma, jos kassavirtaa riittää, mutta kuluttajien piirissä se voi tulla todella kalliiksi.
Miettikää siis tätä kun teette niitä facebook yms. kirppiskauppoja, sillä jos posti tuhoaa/kadottaa lähetyksen, sinä olet siitä vastuussa, jos olet sen lähettänyt.
Lähetyksestä voi ainoastaan saada korvauksia (siis enemmän kuin jotain hiluja, tai mielipahan korvausta) vain jos kyseessä on vakuutettu lähetys, joka taas tietysti maksaa hyvin paljon enemmän.
Viime viikon Apu tuli muovipussissa Postin toimesta, jossa kahdella kotimaisella ja englannilla pahoiteltiin, että "lähetyksenne on vioittunut lajittelussa" jne anteeksipyyntö. Mies, joka teki päivätyönsä postinjakajana (on nyt eläkkeellä) sanoi, ettei ikinä ollut hänen aikanaan tuollaisia. Pikkuisen oli revennyt ja kulma kurtussa, ei muuta. Jotain siinä pussissa luki, että Postilla on kunnia hoitaa jaettavana
mallikkaasti perille jokaiselle asiakkaalle jne diibadaabaa.
Tilaan lähes kaiken netistä ja kaikki on tullut ihan ilmoitetun mukaisesti ja jos on kestänut lähetys ei ole saapunut vielä postille.