Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusien naapureiden tuntikausia haukkuvat koirat

Mamma
18.01.2021 |

Moikka palstalaiset!

Viereiseen asuntoon on muuttamassa uusia naapureita ja he ensitöikseen koiransa paikalle. Ei minulla mitään koiria vastaan, mutta nämä koirakaverit (toisella mukavan kumea ison koiran haukku ja toinen lienee taas pikkukoira räksytyksestä päätellen) ovat yksin ollessaan haukkuneet tuntikausia täyttä kuonoa.

Ei siinäkään vielä mitään, mutta uudet naapurit muuttivat suoraan alaoven viereen ja aina alaoven käydessä alkaa mieletön haukkukonsertti turreilta. Ihmisen parhaat ystävät myös hyppivät ovea vasten kivan äänekkäästi.

Koirat myös haukkuvat täällä myös esim. aamulla vedenkeittimen äänelle. Haukkua on kestänyt nyt noin kolmisen päivää aamusta yöhön ja poikani ei meinaa saada tehtyä etäkoulun mikkiä vaativia ryhmätehtäviä tässä melussa.

Nämä nelijalkaiset eivät pidä äännähdystäkään omistajan tullessa asunnolle - ei aavistaakaan tietääkö asiasta.

Pitäisikö laittaa jo heippalappua vai toivoa koirien rauhoittuvan ajan kuluessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä kohtalontovereita?

Vierailija
2/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koirat ovat jo muuttaneet, mutta perhe ei?!?

Koirilla taitaa olla eroahdistus. Kysykää nätisti ovatko tietoisia siitä, että koirat haukkuvat tuntikausia. Eli rakentavasti liikkeelle, eikä mitään heippalappua "Nyt koirille luu kurkkuun tai koirat rukkasiksi!!1"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rauhoitu ikinä. Heippalappua vaan menemään, mutta tuskin auttaa mitään. Meillä oli samanlaisia koiranaapureita ja jokapäiväinen melusaaste loppui vasta sitten kun muutimme omakotitaloon. Ah, tämä rauha on ihan parasta. Kerrostalo sopii vain ihmisille, joka sietää huutoa, tappelua, pianon pimputusta, kanta-asujia ja koirien räksyntää.

Vierailija
4/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan reippaasti soitat ovikelloa ja kerrot, että heidän koirat haukkuu. Ei he sitä voi itse tietään jos eivät itse ole kotona.

Vierailija
5/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rauhoitu ikinä. Heippalappua vaan menemään, mutta tuskin auttaa mitään. Meillä oli samanlaisia koiranaapureita ja jokapäiväinen melusaaste loppui vasta sitten kun muutimme omakotitaloon. Ah, tämä rauha on ihan parasta. Kerrostalo sopii vain ihmisille, joka sietää huutoa, tappelua, pianon pimputusta, kanta-asujia ja koirien räksyntää.

On sitä oikeasti hyviäkin koiranomistajia, joita kiinnostaa koirien hyvinvointi. Heidät kyllä tunnistaa ulkonakin siitä, että koirat pidetään lempeydellä kurissa. Ei-kiinnostuneiden koirat saavat perseillä pihallakin.

Vierailija
6/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap kenties meillä? Koirille pitäisi olla joku ajokortti.

Vierailija
7/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa. Eiköhän koirien omistajakin halua tietää asiasta, onhan koirilla selvästi paha olla yksin ollessaan.

Vierailija
8/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan reippaasti soitat ovikelloa ja kerrot, että heidän koirat haukkuu. Ei he sitä voi itse tietään jos eivät itse ole kotona.

Ei kannata, jos ei tiedä millaisia hulluja siellä asuu.

Vierailija
9/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilla kestää tottua jonkin aikaa uuteen ympäristöön. Voi ensin hieman pelottaa uudet äänet, kun ei ole tuttua. Kyllä siitä varmaan voi mainita, että reagoivat ala-oveen. Sittenhän voivat treenata sitä, etteivät enää reagoi. 

Vierailija
10/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan noihin lappuihin aina ettei meillä ole koiraa ja vien sen ilmoitustaululle. 

Vierailija
11/11 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen paikkaan koirat jätetään kahdestaan? Onko edes huonekaluja ja tekstiilejä, haukku kantaa vielä pahemmin, eikä ole tuttuja tuoksuja koirille. Äänetkin erilaisia, niin tottakai sitä haukutaan, kun yksin jätetään uuteen paikkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän