Mummon muusi, eihän se edes ole kunnon perunamuussia, miksi sitä joku käyttää? Naapurin lapsille ei kelvannut meillä itsetehty muussi
Voin maistaa suussani sen maun, naapurin perheessä ei kuulemma muuta syödäkään. Lapset vieroksuvat normaalia itse tehtyä muussa.
Kommentit (26)
Nopeasti valmistuva kotimainen eines. Minä käytän, vaikka joskus teen myös itse. Itsetehdystä tulee yhtä hyvää... eli ilmeisesti teen sit parempaa kuin ap, koska mun muusi kelpaa kaikille, niin pussimuusi kuin itse alusta asti tehty.
Aivan hirveää kuraa, miksi ihmeessä kukaan sitä edes ostaa?
Mä rakastan mummonmuusia. Rakastaisin myös "oikeaa" muusia, mutta en jaksa nähdä niin paljon vaivaa.
Pussimuusi on pahaa. Nopeammin hyvän muusin saa pakastealtaasta, Apetit muusiin lisätään vain vesi ja 7 minmilrossa. Myös Oolannin perunahiutaleista (tämäkin pakaste) tulee nopeasti hyvä muusi.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan mummonmuusia. Rakastaisin myös "oikeaa" muusia, mutta en jaksa nähdä niin paljon vaivaa.
No ei ole kovin työlästä tehdä muusia. Tekee isomman satsin, niin riittää.useammalle päivälle.
Laiskana ruuanlaittajana teen usein Lidlin pussimuusia, viimeksi tänään. Itse en kyllä sitä syönyt, mutta voisin syödä.
Voi ap, olet niiiiiin paljon parempi kuin naapurinrouva.Mikä rätti on paras sädekehän kiillotukseen?
Se lemu, kun joku maku- ja hajuaistiton sitä moskaa työssä syö 🤢
Oot suorittajamutsi muuseinesi. Katoppa, ettei miehesi katso naapurin rentoa emäntää sillä silmällä sillä aikaa kun sinä muusejasi puserrat.
Mummonmuusi on niin hyvää. Nam! Syön sitä ihan pelkältään.
Varmaan myös hilloat, säilöt, pakastat ja kuivatat. Se aika minkä noihin käytät, voisit leikkiä lastesi kanssa, kuten naaprin nainen ehkä tekee eikä motkota säilömisestä väsyneenä perheelleen.
Mummonmuusihan on täynnä lisäaineita. En kyllä lapsille uskalla syöttää, kun ovat kasvavia ja herkät solut.
Inhottaa, että koulun muusi on aina sitä keinomuusia, mutta halvintahan se on.
Pussimuusi on ainoa tapa syödä perunamuusi.
Inhoan perunaa ihan kaikessa muussa muodossa ja nimenomaan koska lapsuudessa sitä oli aivan joka aterialla. Pussimuusi ei maistu perunalta, siksi se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan myös hilloat, säilöt, pakastat ja kuivatat. Se aika minkä noihin käytät, voisit leikkiä lastesi kanssa, kuten naaprin nainen ehkä tekee eikä motkota säilömisestä väsyneenä perheelleen.
Pottumuusi
kg kuorittuja perunoita (mielellään jauhoisia)
vettä
suolaa
nokare voita
(sipulia pilkottuna)
Keitä perunalohkot suolatussa vedessä (sipulin kanssa, jos sipulia) n. 20-30 min. Survo tasaiseksi, lisää lisää vettä jos liian vähän, lisää voinokare ja tarkasta suolan määrä.
Olipas vaikeaa.
Mummon muusi on ihan hyvää, siinähän perunat puserretaan mummon sukkahousujen läpi, siitä tulee sen kuuluisa kulööri ja boquet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kovin työlästä tehdä muusia. Tekee isomman satsin, niin riittää.useammalle päivälle.
Usealle päivälle? Tärkkelyssoosi, joka on ihanteellinen bakteerien kasvualusta ei todella ole mitään usean päivän ruokaa.
Meillä lapset inhoavat normaalia itse tehtyä muusia, vaikka eivät ole koskaan saaneet Mummon muusia. Itsekin lapsena inhosin, johtuen suutuntumasta.