Miten koiranomistajat saa koiristaan kämpänhajottajia?
Ihmetyttää suuresti. Itse olen omistanut kolme suurikokoista vaativaa urosta, eikä yksikään ikinä tuhonnut mitään ihmisten juttuja, harvoin edes omia lelujaan. Koirat eivät siis olleet yhtäaikaa minulla, vaan perätysten. Koirat oli todellakin vaativia ja kovapäisiä, mutta yksikään huonekalu ei hajonnut koirien käsittelystä johtuen. Olen seuraillut eri koira-aiheisia keskusteluja ja esimerkiksi Facebookissa koiraryhmissä törmää todella usein sellaiseen, että koti on lattiasta kattoon säpäleinä koiran jäljiltä. Itsekin olen ollut työelämässä, kun on ollut koiria, eikä edes työpäivän aikana tehneet tuhojaan. Miten ihmeessä koirasta saa sellaisen, että tuhoaa joka paikan?
Kommentit (3)
Suuri osa on liian laiskoja aktivoimaan koiriaan tarpeeksi ja ne lojuvat tylsistyneenä 23 tuntia vuorokaudessa. Moni ei tajua että nuori koira ei välttämättä väsy edes 10 kilometrin päivittäisestä lenkityksestä.
Miten jotkut kasvattavat lapsistaan lihavia?
Viime vuosina ja etenkin koronan aikaan koiranomistajien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. Nyt joka toinen torspo haluaa koiran ja jälki on sen mukaista, ei osata mitään eikä oteta edes selvää etukäteem. Juuri joku älyn jättiläinen kyseli koirafoorumilla, eträ "miksi ihmeessä kahdeksankuinen koira näykkii".