Kaveri on taas dieetillä, tällä kertaa joku ketogeeninen
Niin mahtavaa kun kilot tippuu, hän hehkuttaa. Kuurin jälkeen hän palaa taas entiseen ja mikään ei oikeasti muutu. Ainoa keino olisi pysyvä elämäntapojen muuttaminen. Ylipainoa on reilusti ja ei se minua häiritse tietenkään, mutta ärsyttää hänen uskonsa näihin ihmedieettihömppiin.
Kommentit (22)
Jotkut harrastaa diettaamista, ihan mikä tahansa ruokavalio käy kokeiltavaksi. Uudenvuoden lupauksia, jotka kestää hetken.
ketogeenisiellä ruokavaliolla on pitkä historia. Se on aikoinaan kehitetty lasten vaikeaan epilepsiaan. Itselläni sitä suositeltiin suolistosairauteen ja nyt se on ollut elämäntapani 7-vuotta.
Mun kaveri laihdutti myös 10 vuotta eri keinoilla ja lihosi aina vaan uudestaan dietin loppuessa. Kolme vuotta sitten aloitti ketoilemaan ja 40 kiloa lähti pysyvästi. Et kuulosta oikein kannustavalta, joten mieti miksi sinusta tuntuu siltä kuin tuntuu.
Kolmisen vuotta ketoillen ja vhh:lla. Eli mullakin elämäntapamuutos :)
Mutta nyt menen kahville, enkä jää jankkaamaan tätä samaa.
Ei kai tuo mikään dieetti ole vaan tuota jatketaan loppuelämän.
Täällä kanssa yksi, jolle suositeltiin ketoa astmaa ja se auttoi. Koskakohan tästä tulee virallinen suositus? Vanha lautasmalli on auttamatta jo vanhanaikainen.
Ketouskovaiset on niin raskaita. Ylipainoiset ikilaihduttajaketoilijat tuputtavat väkisin mulle, normaalipainoiselle, että "tää on niin hyvä ja ainoo oikee tapa syödä". No ei ole mun juttu, syökää miten haluatte, mutta antakaa mun syödä myös mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi, jolle suositeltiin ketoa astmaa ja se auttoi. Koskakohan tästä tulee virallinen suositus? Vanha lautasmalli on auttamatta jo vanhanaikainen.
Niin kauan kun ruokateollisuus ohjaa markkinoita näin ei ole käymässä.
Vierailija kirjoitti:
Ketouskovaiset on niin raskaita. Ylipainoiset ikilaihduttajaketoilijat tuputtavat väkisin mulle, normaalipainoiselle, että "tää on niin hyvä ja ainoo oikee tapa syödä". No ei ole mun juttu, syökää miten haluatte, mutta antakaa mun syödä myös mitä haluan.
Totta kai me annetaan sinun syödä niin kuin sinä haluat : ) Saat samalla myös luvan hengittää ettei tarvitse sitä seuraavaksi pyytää. Ja vielä yksi vinkki, jos jonkun käytös häiritsee laita se hänen puutteellisuuden piikkiin äläkä ota itseesi.
Se on kyllä rasittavaa, kun on tosiaan itse terveellisesti syövä, paljon liikkuva, terve ja hoikka ja joku tulee tuputtamaan omaa ruokavaliotaan. Miksi vaihtaisin hyvin toimivaa ruokavaliota? Kiva jos toisen löytänyt apua, mutta ei me kaikki olla avun tarpeessa. Älkää tuputtako.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä rasittavaa, kun on tosiaan itse terveellisesti syövä, paljon liikkuva, terve ja hoikka ja joku tulee tuputtamaan omaa ruokavaliotaan. Miksi vaihtaisin hyvin toimivaa ruokavaliota? Kiva jos toisen löytänyt apua, mutta ei me kaikki olla avun tarpeessa. Älkää tuputtako.
Niinpä. Ja sitten kauhistellaan että "voi kauhee sulla on eväänä ruisleipä! siis kun siinä on semmoisia hiilihydraatteja, ne on kamalia aineita ne!"
Vierailija kirjoitti:
Höh. Minä sain ketogeenisella ylimääräiset kilot pois neljässä kuukaudessa. En ole taatusti ollut ylipainoinen kolmeen vuoteen, ja silti jatkan tätä elämäntapaa. Ruokani on terveellistä, näytän hyvältä ja mieli on virkeä.
Toisille hyvää tahtovana ihmisenä haluaisin toki kertoa ketoilun hyvistä puolista, mutta monikaan ei halua kuulla. En siis tuputa sitä kenellekään. Syö sinä ihsn mitä itse haluat, ei minua sinun lautasesi tai ostoskärrysi kiinnosta yhtään.
Tajusin, että söin jo pienenä luonnostaan tällä tavalla mutta minut pakotettiin koulussa maistelemaan kaikkea. En olisi hslunnut syödä niitä kaikkia perunoita, pastaa ja jauhokastikkeita. Söin usein vain ne raasteet ja lihanpalat :)
Onko kukaan saanut hiilareiden vähentämisestä apua mahan turvotukseen ja ärtyvän suolen oireyhtymään? Olen alipainoinen eli ei ole tarvetta laihduttaa, mutta kärsin suolistovaivoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut hiilareiden vähentämisestä apua mahan turvotukseen ja ärtyvän suolen oireyhtymään? Olen alipainoinen eli ei ole tarvetta laihduttaa, mutta kärsin suolistovaivoista.
On. Siitä tää keto on kauhean kiva, että ei tarvi pieraista kun ehkä kerran päivässä tai kahdessa.
Vierailija kirjoitti:
On
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ruokateollisuus ohjaa markkinoita näin ei ole käymässä.
Mistä te luulette, että tämän hetken kauratuotteiden buumi johtuu? Halvalla raaka-aineella viedään rahat helposti vedettäviltä.
Halvasta raaka-aineesta tehdään kalliita tuotteita ja ihmiset ostavat. Miksei kauraryyni kelpaa sellaisenaan?
Vierailija kirjoitti:
Halvasta raaka-aineesta tehdään kalliita tuotteita ja ihmiset ostavat. Miksei kauraryyni kelpaa sellaisenaan?
Siitä joutuu itse valmistamaan jotain?
Minä muutin niitä elämäntapoja ja olen ollut ketogeenisellä ruokavaliolla kohta kymmenen vuotta.