Miten pukeudutte näillä pakkasilla?
Kommentit (20)
Joku kerrasto, villaiset urheilusukat, villavuoriset softshell-housut, untuvatakki, tuubikauluri, pipo, Hästran kinttaat, pitopohjakengät.
Ihan normaalit vaatteet plus pipo, kaulaliina ja tumput ja takkina talvitakki. En ole pitkiä aikoja ulkona ja huomenna jo loppuu kovat pakkaset.
Pitkät kalsarit ja aluspaita, huppari, kevyttoppahousut, kevytuntuvatakki, kaulaliina, pipo ja hanskat. Kitkakengät. Hyvin tarkeni kävelylenkillä.
Jos autolla liikenteessä, Uggit, untuvatakki, kaulahuivi, paksu pipo ja hanskat. Tavalliset housut ja paita.
Jos ulkoilua, villahousut, toppahousut, villapaita tai kaksi tavallisen paidan lisäksi.
Vuorellinen korvat suojaava myssy ja huppu päähän.
Minulla on tuohon -20 asti yksi kerros vähemmän vaatetta ja ali -20 lisään vielä yhden kerroksen. Saman teen -30 pakkasilla. Merinovilla - ja villakerroksia päällysvaatteiden alla. Takki on tavallinen lämmin toppatakki. Toppahousut kaivan vasta -30 ja -40 välillä.
3 villapaitaa ja untuvatakki. Jaloissa saman verran kerroksia. Olen viluinen tyyppi enkä ole löytänyt mitään varmaa ratkaisua käsilleni, vaan ne ovat aina kylmät kaikilla rukkasilla. Kädessä useammatkin hanskat välillä. :/
Mä suosin kerrospukeutumista. Merinovillakerrasto, villapaita tai huppari, tuulenpitävä kevyttoppatakki ja päälle vielä polvipituinen villakangastakki. Ajaa saman asian kuin tonnin untuvatakki, mutta on kevyempi olo. Eikä reidet jäädy, vaikka päällihousut on ohuet. Muutenkin helpompi yhdistellä itseä miellyttäväksi kokonaisuudeksi. Legginsit+villahame -yhdistelmään olen myös tykästynyt.
Kengät paksupohjaiset nahkabootsit villavuorella, topatut nahkarukkaset ja pari pipoa päällekkäin. Turkishattuakin saatan käyttää. Hyvästä materiaalista tehty, tarpeeksi tiukka putkihuivi ja kaulaliina. Näillä on pitemmätkin ulkoilut pärjätty.
Teen ulkotyötä, päällä tekninen aluskerrasto, fleece-kerrasto, kypäräpipo, kauluri, villapipo, toppahousut ja -takki, villapohjasukat, villasukat, kumisaappaat, karvavuoriset työkäsineet. Lämmin tulee, kun työ on fyysistä.
Just nyt ilman rihman kiertämää, tosin olen sisätiloissa.
Etkö osaa pukeutua sään mukaisesti?
Nikita on ihan superpäähine näillä pakkasilla. Suosittelen!
Lyhyet kalsarit, t-paita, ulkoiluhousut ja -takki. Päähän karvalakki ja jalkaan talvikengät. Samoilla vaatteilla pärjää 40 asteen pakkasellakin.
Trikoohousut, trikoopaita, ohuet villasukat, toppahousut, toppatakki, pipo, villahuivi ja nahkahanskat. Nämä, jos olen menossa esim. reippaalle kävelylenkille. Jos olen paikallani, tarvitsee useampaa sukkaparia ja fleecepaitaa/villapaitaa väliin.
karvahattu, raappahousut ja minkkiturkki
Ajan autolla, en tarvitse talvivaatteita. Mihin ihmiset tarvitsevat joitain paksuja vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Paljaat niljat tietysti.
Sinertääkö edes?
Villakerrasto, joku pusero välissä, toppahousut, untuvatakki, villapohjaiset sukat, lämpimät kengät, rukkaset, pipo ja huppu.