Saako suorittaa saman tai lähes saman yliopistotutkinnon uudestaan?
Onko käytännössä mahdollista päästä suorittamaan samaa tutkintoa uudelleen? Jos on vaikka opiskellut 20v sitten, ja kokee että tiedot on vanhentunut ja unohtunut. Vai onko kiellettyä opiskella samaa asiaa uudestaan.
Kommentit (10)
Mihin sinä sitä yliopistoa tarvitset? Katso netistä tutkintovaatimukset ja lue oppikirjat, jos sellaisia on. Vai onko kyseessä käytännöllinen ala, jolla pitäisi päästä tekemään harjoituksia yliopiston tiloihin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä sitä yliopistoa tarvitset? Katso netistä tutkintovaatimukset ja lue oppikirjat, jos sellaisia on. Vai onko kyseessä käytännöllinen ala, jolla pitäisi päästä tekemään harjoituksia yliopiston tiloihin?
Esim. bioteknologiassa on tapahtunut niin paljon kehitystä ja uusia tekniikoita verrattuna 20 vuotta sitten. Ei vanhalla biotekniikan tutkinnolla nykyään enää osaa mitään.
Ei yliopistossa, mutta amk:ssa ainakin aiemmin oli sallittua. Yliopistoissa on sääntöjä. Ei kannata opiskella täysin samaa vaan aloittaa vaikka lähialaa ja pyrkiä sitten maisterivaiheeseen.
Mä kertailen tietojani avoimessa yliopistossa. Olen vaihtanut alaa, mutta nykyisen alan työllisyys on laskusuunnassa. En aio koko tutkintoa suorittaa. En pärjännyt aikoinaan kovin hyvin, mutta nyt tuntuu, että kaikki on helpompaa ainakin avoimessa.
Ei, samaan tiedekuntaan ei suomessa voi saada kahta opiskelupaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Ei, samaan tiedekuntaan ei suomessa voi saada kahta opiskelupaikkaa
Niin, ei yhtä aikaa.
Jos olet ollut töissä, ei niistä kursseista hyödy paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka opiskellut 20v sitten, ja kokee että tiedot on vanhentunut ja unohtunut. Vai onko kiellettyä opiskella samaa asiaa uudestaan.
Miksi sinun pitäisi mennä yliopistoon tuota varten? Voithan kertailla asioita itseksesi.
Ei mikään kyllä tietääkseni estä sinua hakeutumasta opiskelijaksi normaalin hakumenettelyn kautta, jos haluat.
Veronmaksajaraataja kirjoitti:
Et ainakaan mun kustannuksella. Toivottavasti pian tulee laki, että tämä sossula maksaa yhden tutkinnon, sen jälkeen kaivat ihan itse kuvettasi.
Hah, et ole sitten kuullut, että työelämäkin nykyään vaatii sitä, että ihmiset jatkuvasti päivittävät osaamistaan opiskelemalla lisää.
Et ainakaan mun kustannuksella. Toivottavasti pian tulee laki, että tämä sossula maksaa yhden tutkinnon, sen jälkeen kaivat ihan itse kuvettasi.