Särkylääkettä oviskipuihin?
Otatteko te toiset tai onko teillä edes tarvetta? Minulla on synnytyksen jälkeen ollu pahemmat oviskivut ku menkkakivut ja mietin et onko haittaa jos otan särkylääkkeen tähän jomotukseen, kun on ihan paha olla kun niin kovin särkee. Siis haittaa sikäli et toivoisin kovasti tärppiä. Ja tärppiä ei voi tulla jos ei " kykene" touhuamaan... Kipu on turrutettava, muuten ei petipuuhat kiinnosta! Ei kai särkylääke irronneeseen (tai alkoholi, jos lasillisen viiniä ottais) munasoluun vaikuta? Mistähän tää kovempi kipu voi kuin ennen synnytystä voi johtua? Onko muilla käyny samoin et synnytyksen jälkeen oireet on pahentunu, menkka- tai ovisoireet? Mulla menkat alkaa huomaamatta mut ovista ei todellakaan voi olla huomaamatta. Voiko tää olla paha juttu, endometrioosia tai jotain?
Kommentit (2)
siis siinä mielessä että löytyi vertaishlö samanlaisella kokemuksella.
Mulla kanssa toisen synnytyksen jälkeen on nyt oviksen aikaan tullut " tankea" olo niin, että tosiaan on halut siinä kohtaa kaukana, aika tehokas ehkäisykeino. Taidanpa kanssa ryhtyä popsimaan jotain troppia tohon vaivaan.
Olin jo huolissani että jotain vikaa on kun näin kropan toiminta muuttuu, mutta pitäis kai vain hyväksyä tälläset pikku muutokset pyristelyittä.
Mulla ei oo kivut pahentuneet synnytyksen jälkeen, mutta olen ottanut ihan surutta särkylääkettä molempiin kipuihin.
Ei todellakaan vaikuta munasoluun/ hedelmöittymiseen.
Väkisinhän sitä on ykkönenkin tehty kovista kivuista huolimatta. Lähinnä ongelmani on ollut ettei tavalliset särkylääkkeet auta paljoakaan oviskipuihin.
Mutta oikeassa olet, ilman helpotusta ei petitouhuista tule mitään oviksen aikaan.