Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita mt-alalla työskenteleviä, jotka ovat leipiintyneet hommaan?

Vierailija
14.01.2021 |

Itseä ovat asiakkaat alkaneet veetuttaa siihen malliin, että taidan katsella jotakin toista duunia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on paras tehdä juuri niin.

Vierailija
2/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut psykoterapeutiksi kouluttautumista? Koulutus on kallis, mutta sen jälkeen pääsee kansanedustajan liksoille ja voi valita mieleiset asiakkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaissa on paljon hoitomyönteisiä ja sympaattisiakin ihmisiä. Heistä ei pahaa sanaa, Mutta liian suuri osa asiakkaista viis veisaa lääkkeistään, käyttää aktiivisesti päihteitä - myös niitä kovia - ja syyttää olostaan sitten yhteiskuntaa tai hoitavaa tahoa. 

Vierailija
4/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teeppä tosiaan se palvelus, että vaihdat alaa.

Asiakkaat kiittää.

Vierailija
5/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut psykoterapeutiksi kouluttautumista? Koulutus on kallis, mutta sen jälkeen pääsee kansanedustajan liksoille ja voi valita mieleiset asiakkaat.

En jaksa lähteä pänttäämään mitään enää 45-vuotiaana. Sairaanhoitajan tutkinto olkoon nyt se korkein minkä olen suorittanut. Jos olisin nuorempi, enkä vielä kyynistynyt, niin sitten ehkä. 

ap

Vierailija
6/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, teeppä tosiaan se palvelus, että vaihdat alaa.

Asiakkaat kiittää.

No ei välttämättä. Ehkä ap tietää totuuden, mutta ei voi sanoa sitä teille asiakkaille suoraan, koska siitä seuraisi valitusrumba. Siksi häntä turhauttaa. Ei se kuitenkaan vielä tarkoita, että hän olisi huono hoitaja. Noita keloja on aika paljon alan hoitajilla.

Vierailija
7/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla asiakkaillesi aidosti elämän ja kuoleman kysymys otetaanko heidän ahdistustaan todesta vai pyöritelläänkö heidän huolilleen silmiä. Jos siis olet kyynistynyt, älä anna sen näkyä hoitokontakteissa. Voit saada paljon tuhoa aikaan.

Parasta olisi jos vaihtaisit alaa.

Vierailija
8/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka vanhuspuolelle. Vanhuksethan on aina niin ihania... Eikun...

Vierailija
9/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla asiakkaillesi aidosti elämän ja kuoleman kysymys otetaanko heidän ahdistustaan todesta vai pyöritelläänkö heidän huolilleen silmiä. Jos siis olet kyynistynyt, älä anna sen näkyä hoitokontakteissa. Voit saada paljon tuhoa aikaan.

Parasta olisi jos vaihtaisit alaa.

En ole koskaan näyttänyt negatiivisia tunteitani asiakkaalle, vaan toiminut täysin ammatillisesti. En, vaikka eteen on tullut kymmenennen kerran se sama psykoosiin huumeista mennyt tyyppi, joka on lopettanut lääkityksensä ja alkanut sekoilemaan. En, vaikka hän on uhannut väkivallalla ja lasteni vahingoittamisella. Suhtaudun häneen niin asiallisesti kuin minulta ammattilaisena edellytetään. Mutta pidätän itselleni oikeuden ajatella siitä tyypistä mielessäni mitä tahansa. 

Vierailija
10/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka vanhuspuolelle. Vanhuksethan on aina niin ihania... Eikun...

Joo, kiitos ei. Tiedän kyllä miten hemmetin raskasta sekin on. 

ap

Vierailija
11/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mt-puolella monenlaista ainesta. Itse olen siellä potilaana. Aina pyrin käyttäytymään asiallisesti. Lääkkeitä en käytä koska ne ei vaan itsellä toimi. Päihteitä aika vähän nykyään. Mä en tosiaan ymmärrä näitä ihmisiä jotka jatkuvasti kitisee lääkäristä, terapeutista ja hoitajista.. Ne on mitä on, se parantuminen lähtee kuitenkin pitkälti itestä. Mulle riittää lähinnä kun henkilökunta tekee parhaansa eikä ylimielisellä asenteella. Välillä on parempia päiviä välillä heikompia.

Vierailija
12/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mä niiiin ymmärrän sua ap!

Vierailija
13/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan mt-puolella monenlaista ainesta. Itse olen siellä potilaana. Aina pyrin käyttäytymään asiallisesti. Lääkkeitä en käytä koska ne ei vaan itsellä toimi. Päihteitä aika vähän nykyään. Mä en tosiaan ymmärrä näitä ihmisiä jotka jatkuvasti kitisee lääkäristä, terapeutista ja hoitajista.. Ne on mitä on, se parantuminen lähtee kuitenkin pitkälti itestä. Mulle riittää lähinnä kun henkilökunta tekee parhaansa eikä ylimielisellä asenteella. Välillä on parempia päiviä välillä heikompia.

Puhut asiaa ja vaikutat tyypiltä, jolla on edellytyksiä selvitä eteenpäin. Sen verran kuitenkin olen "ikävä täti", että kehoittaisin yrittämään vielä vältellä niitä vähäisiäkin päihteitä ja jos löytäisitte lääkärin kanssa yhteistyössä jonkun sinulle sopivan lääkkeen, niin olisi hyvä sekin. Toki sinulla on oikeus tehdä valintasi, ellet ole pakkohoidossa. Kaikkea hyvää!

ap

Vierailija
14/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää kyllä tämä osastojen lakkauttaminen. Avohoito ei todellakaan sovi kaikille. Ikävää on, kun itsekin tietää, että asiakas kuuluisi ja haluaisi osastolle, mutta kriteerit sinne ei täyty. Omaiset on huolissaan, avohoito ei ole riittävää. En tajua miksi mt-puolelta leikataan niin paljon, sitä on tehty jo 90-luvun alusta saakka ja koko ajan hoidon laatu heikkenee.

Vierailija
15/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa vaihtaa hommia.

Vierailija
16/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele! Ap:n kirjoitusten perusteella hän ei ole kohdellut asiakkaita epäammatillisesti, on vaan väsynyt ja enemmän ehkä loman tarpeessa.

Vierailija
17/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaissa on paljon hoitomyönteisiä ja sympaattisiakin ihmisiä. Heistä ei pahaa sanaa, Mutta liian suuri osa asiakkaista viis veisaa lääkkeistään, käyttää aktiivisesti päihteitä - myös niitä kovia - ja syyttää olostaan sitten yhteiskuntaa tai hoitavaa tahoa. 

Moodit vaihtelevat ei niille voi mitään, mutta olet oikeassa. Kun menee ylös ei hoitomyönteisyys ole mielessä, sitten kun jäljellä on enää tärisevä haamu on erimieli. Ei sitä kukaan voi ymmärtää miltä se tuntuu, kun olo ontäydellinen ja alkoholikin on kuin enkelin pullosta, ei tule krapuloita, olet taivaassa. Ei siinä silloin ekana ajattele ottaa oloa pysäyttäviä miehenkaatajia.

Vierailija
18/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele! Ap:n kirjoitusten perusteella hän ei ole kohdellut asiakkaita epäammatillisesti, on vaan väsynyt ja enemmän ehkä loman tarpeessa.

No just sen takii. Ei joku loma korjaa sitä että tyyppi on kyllästynyt asiakkaisiinsa. Seiraavaksi se alkaa vihata niitä. Aika vaihtaa alaa.

Vierailija
19/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä hoitajissa että aina välillä joku vaihtaa asiakaspuolelle. Aika useinkin vissiin!

Vierailija
20/24 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut asiaa ja vaikutat tyypiltä, jolla on edellytyksiä selvitä eteenpäin. Sen verran kuitenkin olen "ikävä täti", että kehoittaisin yrittämään vielä vältellä niitä vähäisiäkin päihteitä ja jos löytäisitte lääkärin kanssa yhteistyössä jonkun sinulle sopivan lääkkeen, niin olisi hyvä sekin. Toki sinulla on oikeus tehdä valintasi, ellet ole pakkohoidossa. Kaikkea hyvää!

ap

No käytän lähinnä harvakseltaan alkoa nykyään, mut eihän se koskaan seuraavista päivistä hyviä tee. Se lääke joka mulle olisi todennäköisesti toimivin ei ole Suomessa käytössä, joten siltä osin haastavaksi menee. Kaikesta huolimatta tässä olis jotenkin ihmeen kautta tarkoitus kuntoutua.

Kaikkea hyvää myös sinne! Haastava potilasaines kyllä käy varmasti voimille. Joten vaihda paikkaa ajoissa jos siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä