Mitä eri urheilulajeja teidän ylä ja ala-asteen liikuntatunnit sisälsivät?
Minulla sisäliikuntana oli muunmuassa koripallo, lentopallo, sähly, sulkapallo, telinevoimistelu, kuntosali, uinti, lihaskunto, tanssi ja erinlaiset esteradat, ainakin.
Ulkoliikuntana oli ainakin, hiihto, luistelu, lumikenkäily, laskettelu, hankijalkapallo, yleisurheilu, jalkapallo, pesäpallo, koripallo. Ala-asteella lisäksi erilaiset palloleikit, ihan vain metsässä kävely ja marjojen keräys.
N25
Kommentit (7)
Olitteko j ännätyttöjä ja juttelitteko koskaan niiden kilteimpien poikien kanssa... 🥺
Vierailija kirjoitti:
Olitteko j ännätyttöjä ja juttelitteko koskaan niiden kilteimpien poikien kanssa... 🥺
En tiedä olinko jännä, mutta minä en ainakaan jutellut kilteimpien poikien kanssa, koska pojat eivät olleet samoilla liikuntatunneilla.
Jessus, että tätä pitää tunkea joka paikkaan..
Vierailija kirjoitti:
En. Minut valittiin siinä huutojaossakin viimeiseksi ja kaikki pojat ylenkatsoivat minua, myös ja erityisesti ne nössöimmät. N40
Koripallo, lentopallo, käsipallo, sulkapallo, keilaus, uinti, kuntojumppa. Hiihto, luistelu (ringette), pesäpallo, jalkapallo, yleisurheilu, pyöräily.
Vierailija kirjoitti:
En, olin ujo outo tyttö mutta nätti, sen takia jännäpojat ja kilttipojat tykkäs.
AP
Hiihto, luistelu, yleisurheilu, pesäpallo, koripallo, sähly, telinevoimistelu, kuntotestit, uinti. Ei meillä mitään sulkapalloja, keilailua tai lumikenkäilyjä ollut. Yläasteella oli pari kiusallista paritanssituntia poikien kanssa.
Ala-asteella 80-luvulla marssittiin jumppasalissa parijonossa ja opettaja läiskytti tamburiinia. Kaikilla oli sellaiset gringet jumppapuvut. Kesäisin ulkona aina pesäpalloa joukkueiden muodostuessa huutojaolla.
N40