Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin ASO asuntojen tilanne? Vapautuuko niitä hyviltä alueilta?

Vierailija
14.01.2021 |

Tiedän, on kallista. En halua omistusasuntoa.

Etsinnässä 1-2h+k(k)+(s).

Alueina Herttoniemi, Jätkäsaari, ym ei nii levottomat alueet. Vuoronumeroa ei vielä ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos numeroa ei vielä ole, niin aika vaikeaa voi olla uudella numerolla saada asuntoa hyviltä alueilta.

Vierailija
2/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuu aina välillä, mutta niihin ei ole alle 20v jonotuksella mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täysin epätoivoista. Miltä alueilta voisi saada asunnon?

Vierailija
4/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli täysin epätoivoista. Miltä alueilta voisi saada asunnon?

Uudella numerolla ei mistään. Itse sain 5v vanhalla numerolla kaksion idästä.

Vierailija
6/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia joutuu kyllä jonottamaan suosituilta alueilta, jos on uusi vuoronumero. Pohjois- ja Itä-Helsingistä taas voi saada aika suoraankin.

Itse jonotin 3 vuotta rivitaloasuntoa Eko-Viikistä. Keväällä sen lopulta sain ja olen tyytyväinen 🙂

Vierailija
7/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäsaaresta ei vapaudu. Muualta kuin kantakaupungista saa helpommin asunnon, mutta Hason (Helsingin kaupungin aso-talot) kohteita saa odotella vuosia jopa Herttoniemessä. Jos on valmis maksamaan riistohintoja (esim. Avain tai Asuntosäätiö) niin hyvällä lykyllä voi saada Ruoholahdesta tai Pikku-Huopalahdesta asunnon muutaman vuoden jonottamisella.

Kaikkein helpoimmin pääsee uusiin rakennettaviin kohteisiin vähän kantakaupungia syrjemmällä.

Vierailija
8/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaaresta ei vapaudu. Muualta kuin kantakaupungista saa helpommin asunnon, mutta Hason (Helsingin kaupungin aso-talot) kohteita saa odotella vuosia jopa Herttoniemessä. Jos on valmis maksamaan riistohintoja (esim. Avain tai Asuntosäätiö) niin hyvällä lykyllä voi saada Ruoholahdesta tai Pikku-Huopalahdesta asunnon muutaman vuoden jonottamisella.

Kaikkein helpoimmin pääsee uusiin rakennettaviin kohteisiin vähän kantakaupungia syrjemmällä.

Itse asun Asuntosäätiöllä eikä nämä kyllä minusta kauhean kalliita ole. Ja vastike on laskenut viimeisinä 5 vuotena joka vuosi. Mulla 56 neliön kaksio ja maksan 712 euroa kuussa. Tätä ennen asuin samalla alueella yksityisen vuokralla ja 46 neliön asunto maksoi 950 e / kk.

Vierailija
9/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! Onpa tosiaan vaikeaa 😔

Vierailija
10/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan vuokraa vuokra-asuntoa (yksiötä) hyvältä alueelta. Takuuvuokra aika paljon pienempi kuin se aso-kämppään tarvittava summa.

Vierailija
11/11 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näihin on jonoja, koska ovat Helsingissä merkittävästi yksityisen vuokratasoa halvempia, ja toisaalta omistusasunnot on täällä niin kalliita ettei sellaisen ostaminen ole läheskään kaikille vaihtoehto.