Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysymys äitiyspäivärahasta !

03.08.2006 |

Kelaan en viitsi vielä soitella kun LA on vasta maaliskuussa, mutta ajattelin kysellä täällä, jos jollakin olisi tietoa asiasta.

Äitiyspäivärähä maksetaan ed. verotuksen mukaan (?) Itse olen muuttanut takaisin suomeen vasta 2005 syksyllä, joten sen vuoden tulot on minimaaliset. Työssä olen kuitenkin ollut alk. tammikuu-2006, nyt pitänyt kesälomaa sellaiset 1.5kk (olen freelancer) niin en oikein ymmärrä miten tämä 6kk:tta lasketaan ennen vauvansyntymää. Eli pitääkö se 6kk:tta olla työssä juuri ennen kuin jää äitiyslomalle vai voinko esim. hyödyntää viime talven tuloja ? Jos kysymyksessä on kuitenkin paremmat tulot kuin täysin olemattomat tulot vuonna 2005.

Kiitos vastauksistanne ! t. emmi rv-6+4

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella laskettavaan äitiyspäivärahaan otetaan huomioon viimeisimmät 6kk. Eli et voi itse valita miltä kuukausilta tulosi huomioidaan.

Vierailija
2/2 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin ä-lomalle marraskuussa, rahapäätös tuli noin kuukautta ennen ja 6kuukauden tulot oli laskettu ajalta tammikuu-kesäkuu. Eli sulla voidaan käyttää tuloja ajalta huhtikuu-lokakuu, veikkaisin. Vuosiloman ajankohdalla ei ole mitään väliä, koska nämä 6kk tulot kerrotaan kahdella ja niihin lisätään laskennallinen lomaraha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla