Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset ihmiset kokevat helposti myötähäpeää?

Vierailija
14.01.2021 |

Tämä kiinnostaa itseäni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka osaavat asettua toisen asemaan. Myötätuntoiset ihmiset.

Vierailija
2/4 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, joille itselleen on tärkeää elää elämää, joka on normien mukaista. Kaikki valtavirrasta poikkeava on heidän mielestä hävettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tuntevat vähintään lievää paremmuutta suhteessa kanssaihmisiin. On tutkittu juttu.

Vierailija
4/4 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen itse sellainen, että pyrin välttämään tietynlaista mokaamista, ei siis haittaa jos en tiedä jotain tai joudun kysymään tai joku osaa paremmin mutta jos teen väärin, puhun liian kovaa tai möläytän jotain tyhmää niin hävettää aivan ylipaljon.

Eli sellainen sosiaalinen mokaaminen on musta aivan hirveää ja jos joku muu tekee niin tai vaikka työkaveria pomo moittii (siis ihan aiheestakin) jotenkin tylysti, niin tunnen myötähäpeää, tai jotenkin ajattelen itseni sen toisen asemaan ja koen sen tunteen, jonka itse siinä tilanteessa kokisin. Ja tunnen sitä vaikka se toinen ei itse tuntisi mitään noloutta tilanteessa.

Vaikka muuten ei yleinen mielipide niin kiinnosta, enkä koe esim. ulkonäköpaineita lainkaan. En tiedä onko mulla sitten jotain lapsuudentraumoja sosiaalisesta mokaamisesta, kun se on niin hirveää edelleen. Mulle tulee noissa tilanteissa joskus ihan fyysisestikin paha olo.