Yhteyden pito exiin
Meille tuli puolison kanssa riitaa ihan mitättömästä asiasta, kun työpisteen sijainti uudessa asunnossa. Sinällään mitätön riitä, mutta puolison toiminta hieman herätti kummaksuntaa. Riidän päätteeksi hän alkuun meni kävelylle ja tuli sieltä takaisin samalla puhuen exänsä kanssa puhelimessa, joka muutenkin lähettelee rakkaus/kaipuu viestejä puolisolleni. Samalla haki sängystä tyynyn ja täkin ja meni olohuoneeseen nukkumaan. Tosin oltuaan ensin kauan puhelimessa exänsä kanssa.
Eli sen sijaan, että olisi selvittänyt asiaa minun kanssani, hän alkoi soitelemaan exälleen, mikä nostattaa hälytyskelloja. Minulle hän on vakuutellut, että ovat vain ystäviä, mutta kumman läheisiä tuntuvat olevan. Ja monesti ei vastaa puhelimeen minun läsnäollessa, kun tämä exä soittaa. Pitäisikö hälytyskellojen soida jo lujempaa vai onko vain mustasukkaisuutta? Vai voiko olla mahdollista, että hän pitää exää löysässä hihnassa, jotta voi pönkittää omaa itsetuntoaan aina kun tarve vaatii (hän on kertonut itsetunto ongelmistaan)?
Kommentit (26)
Joo, kyllä tuossa ap:n tapauksessa on aika törkeää. Jotain se mies virittelee tuon perusteella, eikä riitoja tarvitse levitellä kellekään.
Minä olen kyllä hyvissä väleissä exän kanssa, just ostin hänelle uusia talvivaatteita. Mutta tässä kuviossa ei nyxiä ole kyllä kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi exän kanssa pitäisi olla tekemisissä välttämätöntä enempää. Ihan syystä on erottu. Tosin en ole koskaan alkanut seurustelemaan ystäväni kanssa kun maailma on miehiä pullollaan. Kylämeininkihän on sitä että vaihdellaan saman porukan sisällä seurustelukumppania ja tätä en ymmärrä. Mitä täällä olen seurannut niin se on baariporukka jossa vaihdellaan keskenään ja minusta se on aika sisäsiittoista. Yksi kehui kerran olevansa samaa sukua sekä isänsä että äitinsä puolesta. Sillä oli kusen keltaiset silmät. Voi pojat! Jostain syystä itse etsin tyypin jostain kauempaa, ja sitten jos/kun ero tulee ei tarvitse törmäillä ja voi unohtaa koko jutun.
Minä taas en ymmärrä ihmisiä joille on ehdoton ei kaikkien exät. Miksi sen kanssa oli yhdessä jos se on niin kamala ihminen ettei sitä kestä elämässään?
Ihminen joka ei tee muuta kuin paskoja valintoja? Tunnekylmä? Pitää muita kertakäyttötavarana? Ehdottomasti ainakin riidanhaastaja ja draamalaama. Pistää hälytyskellot soimaan.
Haloo? Jos ex on jostain kauempaa niin jos ei näe niin so what? Jokaisella on oma elämä ja omia valintoja kenen kanssa pyörii, ja mulla exät ei ole ne parhaat kaverit, ja sitäpaitsi heilläkin on oma elämänsä ja uudet naisensa joten tämä tunnekylmä draamalaama ei ainakaan aiheuta hämminkiä exänsä ja uuden tuttavuutensa väliin! Eli olen parasta laatua oleva ex, en vingu en tunge en aiheuta häiriötä toisten parisuhteisiin kuten nämä pannaan kaveria-suhteita ainoastaan kokeneet.
Nyt voisi hälytyskellot soida siitä, että olet tuhoamassa liittosi. Työpisteen vuoksi..!??! Ei ole kukaan ex tuhoamassa, vaan sinä itse.
Ei kyllä kannata exälle avautua nykyisen liiton ongelmista, se on puoliso jonka kanssa asiat riidellään ja selvitellään. Ex kun alkaa ymmärtää on nykyinen puoliso täys paska eli omalla juoruilulla omista asioistaan tämä apn puoliso pistää homman sileeksi. Ei ehkä ymmärrä mutta näitä asioita ei levitellä muille, ja hiton väärin apta kohtaan. Onkse apn puoliso ihan kakara vai ilkeä luonteeltaan, painostaa ja kyykyttää apta.
Uhkaa erolla jos ei tahti muutu, jos et uskalla uhata häviät paljon, joudut myötäilemään vähän joka asiassa ettei muija kilahda ja soita exälle. Paskamainen veto apn puoliskolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kannata exälle avautua nykyisen liiton ongelmista, se on puoliso jonka kanssa asiat riidellään ja selvitellään. Ex kun alkaa ymmärtää on nykyinen puoliso täys paska eli omalla juoruilulla omista asioistaan tämä apn puoliso pistää homman sileeksi. Ei ehkä ymmärrä mutta näitä asioita ei levitellä muille, ja hiton väärin apta kohtaan. Onkse apn puoliso ihan kakara vai ilkeä luonteeltaan, painostaa ja kyykyttää apta.
Uhkaa erolla jos ei tahti muutu, jos et uskalla uhata häviät paljon, joudut myötäilemään vähän joka asiassa ettei muija kilahda ja soita exälle. Paskamainen veto apn puoliskolta.
Tämä. Aikamoisessa otteessa voi pitää, jos pitää pelätä riitoja sen vuoksi, että muuten alkaa heti exien perään suuntaamaan katseensa. Eli suoranaista kontrollia pitää AP ja yrittää laittaa asemaan, missä eri mieltä ei uskolla olla, jos seuraamus on aina sympatian hakeminen exältä.
Minusta eksä ei ole ehdoton ei, mutta jotkut jatkuvat kaipausviestit kyllä ovat ja myös nykyisen kumppanin kanssa olevien riitojen ratkominen eksän kanssa. Ne riidat pitää opetella ratkomaan sen senhetkisen kumppanin kanssa tai siitäkin tulee eksä.