Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korvatulpan saa työntää niin syvälle kuin sielu sietää..

Vierailija
13.01.2021 |

Mutta vanupuikolla ei saa puhdistaa korvia?

Tämä ei mahdu minun järkeen. Olen koko elämän puhdistanut korvia vanupuikoilla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali ihminen voi vanupuikolla puhdistaa. Sanokaa mitä haluatte, mutta se on totuus

Vierailija
2/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Muttei kannata työntää tärykalvoon. Lisäksi sivuttaisliikkeet tai ulospäin, ei sisäsuuntaisia. Myös vanupuikon muoto vaikuttaa, onko tehdas tehnyt siitä pehmeähkön ja ei liian pienen tai suuren, siitä ei saa irrota materiaalia. Laatu ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun korvatulppia käyttää monta päivää niin korvat on täynnä vaikkua. 

Samaten korvapuikot työntävät vaikkua taaksepäin korvan sisälle. Kyllä niitä puikkoja saa käyttää jos haluaa korvansa tukkoon.

Vierailija
4/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan normaali ihminen työnnä sitä vanupuikkoa tärykalvoon asti? Minun korvassa ainakin siellä korvakäytävän sisällä semmoinen läppä, johon asti voi huoletta kaivaa. Sen läpän takana on sitten tärykalvo. Vai onko mun korvat epänormaalit?

Vierailija
5/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun korvatulppia käyttää monta päivää niin korvat on täynnä vaikkua. 

Samaten korvapuikot työntävät vaikkua taaksepäin korvan sisälle. Kyllä niitä puikkoja saa käyttää jos haluaa korvansa tukkoon.

Olen käyttänyt vuosia korvatulppia öisin ja töissä. Puhdistan korvat vanupuikoilla. Lääkärissä korvat on ollut aina siistit, eikä mitään ongelmia. Korvatulpat työnnän tärykalvoon asti

Vierailija
6/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikun pakkaantuminen sinne korvakäytävään johtuu jostain ihan muusta

Vierailija
7/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan normaali ihminen työnnä sitä vanupuikkoa tärykalvoon asti? Minun korvassa ainakin siellä korvakäytävän sisällä semmoinen läppä, johon asti voi huoletta kaivaa. Sen läpän takana on sitten tärykalvo. Vai onko mun korvat epänormaalit?

Se "läppä" on tärykalvo. Kyllä rusahtaa, jos hipaisetkin sitä, että tuskin huomaamattasi sitä ronkit. Mutta suosittelen silti olemaan varovainen.

Onkohan tuo vanupuikko niin kielletty siksi, että moni tunkee sen liian syvälle, ja sitä voi irrota vanua ihan kunnolla? Korvatulppaa ei käytännössä voi tunkea niin syvälle, että se aiheuttaisi vaurioita, vanupuikon voi.

Vierailija
8/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se läppä ei todellakaan ole tärykalvo! Se tuntuu tuossa heti kun pikkusormellakin työntää. Läpän reunasta menee aukko syvemmälle korvakäytävään, jonne korvatulppaakin työnnän ja siellä perällä on tärykalvo

Vierailija
9/9 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans putsailin auvoisesti ennen aina vanupuikoilla korviani, välillä varmaan vähän liiankin syvältä vaikka tiesin että ei saa. No tossa pari vuotta sitten kun ihan tosta en edes liian syvältä putsailin niin molemmat korvat jumahtikin ihan sairaan lukkoon. En kuullut melkein mitään ja se oli kamalaa. Ostin sitten apteekista sitä korvasuihketta, Audi spray tms, ja sitä muutamana iltana suihkin korviin mutta ei auennut. Ostin sitten apteekista jotain järeämpiätippoja jolla lopulta aukesi. Enää en uskalla kaivella.

Silloin kun auvoisesti kaivelin ja putsailin niitä niin AINA lääkäri sano että on paljon vaikkua. Että ei siitä hyötyä ainakaan ollut. Nykyään käytän sitä suihketta tasasin väliajoin estääkseni tukokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän