Jos menee yksin ravintolaan syömään, mihin voi katsella?
Yleensä käyn seurassa ja keskityn kavereihin. Mut entä yksin.. Toljotanko pöytää? Muita ihmisiä? Vai otanko kirjan mukaan?
Kommentit (23)
Kännykkäähän useimmat selailee. Nettiä sieltä tai lukee vaikka kirjaa puhelimeltaan. Tai pelaa mobiilipelejä.
Mä katson yleensä ruokaa mitä syön.
Olen keskittynyt syömiseen ja miettinyt omiani. Todennäköisesti olen katsonut tyhjyyteen.
Valitsen ikkunapaikan ja katselen maisemia. Tai ohikulkijoita, paikasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkäähän useimmat selailee. Nettiä sieltä tai lukee vaikka kirjaa puhelimeltaan. Tai pelaa mobiilipelejä.
No jos meet mäkkäriin, niin varmaankin.
Kysyttiin kuitenkin ravintolasta, niin olisi ihan kohtuullista vastata asiallisesti.
Ihaile sitä annostasi, katsele ulos ikkunasta.
Voi niitä muitakin asiakkaita ja heidän annoksiaan katsella.
Henkilökuntaa jos alat seurata katseellasi, helposti tulkitsevat sinun toivovan haluavan tilata jotakin lisää tai antaa muuta palautetta..
Ikkunasta tai kännykkää, en ota katsekontaktia kehenkään.
Pyydä tarjoilijalta Suomen uutiset ja lue sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin kuitenkin ravintolasta, niin olisi ihan kohtuullista vastata asiallisesti.
Henkilökuntaa jos alat seurata katseellasi, helposti tulkitsevat sinun toivovan haluavan tilata jotakin lisää tai antaa muuta palautetta..
Kyllä ainakin lounasaikaan voi oikeassakin ravintolassa hyvin selata puhelinta, puhelimet ja jopa läppärit siellä on esillä ihan kaksin ja porukassa lounastavillakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä katson yleensä ruokaa mitä syön.
Voi mennä kauan ennen kun tulee.
Kuinkahan isot tilat pitäis olla, että ne pöydät voitaisiin sijoittaa oikeasti viihtyvyyttä ajatellen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ihan ravintoloista puhuin. Ei Mäkkärillä niin tarvikaan miettiä mihin katsoo kun se ruoka on heti edessä ja voi keskittyä syömiseen. Tilausravintolana taas tulee paljonkin aikaa jona ei ole mitään tekemistä eli tilauksen teosta annoksen saamiseen, laskun pyytämistä sen saamiseen ja maksamiseen, jolloin ei ole ruokaa edessä. Kyllä siinä voi ihan hyvin odotellessa kännykällä tehdä mitä vaan. Joskus tylsähköposteihinkin olen vastaillut.
Harvemmin käyn yksin ravintolassa mutta kahvilassa kyllä. Mun rakas harrastukseni on katsella muita ihmisiä, en sentään tuijottele mutta katson ja toisinaan kuuntelen mitä puhuvat. Samaan aikaan käyttäydyn kuin en kuulisi tai näkisi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Tissejä katselen yleensä itse.[/quote
Omias?]
Oisko tässä ravintoloille palveluidea? Pöytäseuralainen yksin ruokaileville, maksua vastaan toki.
Tätä konseptiahan käyttää jossain määrin ainakin Hooters, jossa tarjoilijattaret saattavat istahtaa välillä yksinäisen asiakkaan pöytään seuraa pitämään.
iske silmää miehille .