Miten voi olla laiha
Eli ylipainoa mulla 20kg mitä olen ihmetellyt. No nyt olen pari viikkoa kirjannut ohjelmaan kaiken syömisen, jokaisen margariininlevityksen, ihan kaiken ja syön n. 1000kcal päivässä vähemmän kuin peruskulutukseni. Silti painoa tässä ajassa tullut taas 2,5kg lisää. Oli hirveää huomata se aamulla varsinkin kun olin yön nälissäni valvonut ja olisi luullut että edes aamupaino olisi ollut vähän...
Kommentit (5)
No ihan ensimmäisenä jätä margariinit (kovetetut rasvat) pois, ja vähennä hiilihydraatteja; vaihda vehnätuotteet ruistuotteisiin. Vähemmän hiilihydraatteja, enemmän lihaa (mieluiten järvikalaa) ja eläinrasvoja.
Hiilarit mulla jääkin aina reilusti vajaaksi ohjelman mukaan. Rasvat täyttyy. Kalorit jää 1000 vajaaksi normaalista kaloritarpeesta. No jospa on vaan nestettä. Tekis vaan mieli luovuttaa kun paino nousee vaan.
"Peruskulutuksesi" ei ole niin suuri kuin luulet jos sitä merkittävästi vähemmän syömällä et laihdu.
Ilmeisesti laskureiden aevioihin ei voi luottaa? Onkin kuulostanut isoilta lukemilta, riippuen laskuriata 2350-2650 perukalorin kulutus. Olin myös fysioterapeutin arviossa ja siinä oli laite kun mittasi lihakset ja rasvat yms ja silloinkin perustarpeen laskettiin olevan 2500 jos en tee mitään. Olen toki pitkä ja isokokoinen.
Jaa a, ilmeisesti laihtuessa rasvasolut ainoastaan kutistuu, mutta rasvasolujen _määrä_ ei enää pienene.
Siksi laihduttaminen on niin vaikeaa ja jo saavutettuja tuloksia on vaikea säilyttää :/