Taas iso koira listinyt pikkukoiran. Linkki
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/de7f0c3d-09a2-43e4-adec-a41d78cf0e43
Meidän naapurin koira purtiin kahteen osaan joltain pihalta rynnänneen koiran toimesta.
Mun kaverin tyttären saksanpaimenkoiraa hyökkäsi puremaan vieras koira. Saksanpaimenkoira oli narussa ja vieras koira puri myös sen emäntää oikein kunnolla.
Kommentit (11)
Ei koiratkaan jaksa kuunnella jonkun rotan räksytystä
Onkohan Suomessa myynnissä sellaisia turvatakkeja koirille.
Jos niitä puree, tulee purijalle sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira ei ole rotta!
Rotta ja koira on eri asioita. Vaikka on olemassa rottakoiria. Ne on terrierejä, jotka on joskus jalostettu tappamaan jyrsijöitä.
Meidän isot koirat oli lähinnä huvittuneita pikkukoirien räksytuksestä
Tietysti joku iso koira voi pelätä ja sen takia käydä kiinni.
Kotikoirille saisi tulla tiettyjä vaatimuksia. Kuulua seurakoirarotuihin. Puruvoimiltaan heikompia. Sitten noita isoja, vahvoja koiria voisi luvan kanssa olla , jos on hyvä syy sellaiselle.
Siinä taas taistelijakoira koo yrvän jatkeena.
Vierailija kirjoitti:
Jos ois tappa nut mun koiran, niin kävisin jälkikäteen myrky ttämässä mustin hen giltä. Silmä silmä stä, hammas hampaa sta.
Vierailija kirjoitti:
Rotta ja koira on eri asioita. Vaikka on olemassa rottakoiria. Ne on terrierejä, jotka on joskus jalostettu tappamaan jyrsijöitä.
Meidän isot koirat oli lähinnä huvittuneita pikkukoirien räksytuksestä
Tietysti joku iso koira voi pelätä ja sen takia käydä kiinni.
Minulla on ollut keskikokoinen vaaralliseksi luokiteltava koira. Se kyllä pelkäsi, ja oli pelkoagressiivinen (eli reagoi agressiolla pelottaviin asioihin), mutta se on minun tehtäväni huolehtia siitä, että koira ei aiheuta vahinkoa tai vaaratilanteita ympäristölleen. Minun tehtäväni on huolehtia taluttimista ja koiran pitopaikoista niin, että koira pysyy minun hallinnassani.
Ja oli jo aikaisemminkin karannut tarhastaan. Oli myös purrut pikkukoiraa kuljettanutta melkein 90-vuotiasta miestä käteen, onneksi ei vanhus kaatunut ja murtanut lonkkaa tai muuta, oli onni onnettomuudessa. Aika ylimielinen oli ison koiran omistajan asenne, oli sitä mieltä että pikkukoira oli niin vanha (10v) ettei ole mitään rahallista arvoa eikä tarvitse korvata.
Koiraa ei saisi ottaa alunperin tai antaa väärälle omistajalle, ellei pysty varmistamaan, ettei se karkaa ja tiedot oikeasta pidosta omistajalla. Koirien lenkit ovat sitä varten että koira voi liikkua tai tutkia paikkoja. Vapaana pieni terrierikin voi kynsiä ja purra.
Lisään, että tuo Saku sentään säilyi hengissä.